Στις θετικές επιδόσεις της Ελλάδας στους τομείς της έρευνας και της καινοτομίας, «όπως αποδεικνύει και η εμπιστοσύνη τεχνολογικών κολοσσών» αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης εκπροσωπώντας την κυβέρνηση στο 1ο Συνέδριο Καινοτομίας που διοργάνωσε η Θερμοκοιτίδα Επιχειρήσεων του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης «Τhinc Innovation Forum – Ανάπτυξη οικοσυστήματος καινοτομίας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης», στην Ξάνθη.

«Η έρευνα και η καινοτομία αποτελούν βασικές και απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματική ανάπτυξη, αλλά και δείκτες της δυναμικής και της εξωστρέφειας της κάθε κοινωνίας. Γι’ αυτό και βρίσκονται τόσο στον πυρήνα της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όσο και της ελληνικής κυβέρνησης, ειδικά τα τέσσερα τελευταία χρόνια» σημείωσε ο Υφυπουργός Υποδομών.

1

Έκανε λόγο για μετρήσιμα αποτελέσματα από τις πολιτικές που εφάρμοσε η κυβέρνηση τονίζοντας ότι «η καλύτερη απόδειξη για την πρόοδο της χώρας είναι η εμπιστοσύνη τεχνολογικών κολοσσών και πολυεθνικών εταιρειών όπως οι Google, Microsoft, Pfizer, Cisco, Meta, TeamViewer, Amazon Web Services, EY, Digital Realty, Applied Materials, Tesla, οι οποίες ιδρύουν κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης στην Ελλάδα».

Υπεραξία για τα μεγάλα έργα υποδομών

Εστιάζοντας στις υποδομές, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «οι καινοτόμες πρακτικές δημιουργούν υπεραξία και αναβαθμίζουν την ποιότητα και την ανθεκτικότητα των μεγάλων έργων υποδομών. Και αυτό είναι κάτι που το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενσωματώνει και συμπεριλαμβάνει στο σχεδιασμό των μεγάλων έργων».

Ένα τέτοιο έργο, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης, «ένα έργο που “χρωστούσε” η ελληνική Πολιτεία στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα και που θα είναι το πρώτο driveless – χωρίς οδηγό- Μετρό στην Ελλάδα».

Ακόμα μία καινοτομία, όπως υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης «αποτελεί ο ενιαίος πομποδέκτης και το πλάνο αναλογικής χρέωσης διοδίων σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους ο οποίος έχει ήδη τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή όσον αφορά τη χιλιομετρική αποζημίωση στην Ολυμπία Οδό».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην εφαρμογή της Τεχνολογίας BIM (Building Information Modeling). Όπως εξήγησε πρόκειται για «μια σύγχρονη τεχνολογία που αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείται στο μεγαλύτερο έργο υποδομών – στη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας – που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα:

· Καλύπτει το κενό ανάμεσα στον πελάτη, τους διάφορους μελετητές και τον κατασκευαστή.
· Εξασφαλίζει την εξοικονόμηση σημαντικών πόρων σε ό,τι αφορά το τελικό κόστος των έργων αλλά και επιτυγχάνει τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομία υλικών για την προστασία του περιβάλλοντος.
· Ταυτόχρονα, παρέχει τη δυνατότητα χρηστής διαχείρισης και παρακολούθησης των έργων καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους.
· Διασφαλίζει ότι δεν θα υπάρχουν αστοχίες στα έργα και θα ολοκληρώνονται στην ώρα τους με καλύτερη πιστότητα.

Ο κ. Καραγιάννης πρόσθεσε ότι «στόχος είναι να αξιοποιήσουμε αυτό το εργαλείο σε όλα τα δημόσια έργα και να υιοθετηθεί αυτή η τεχνολογία και επιπλέον από τα μεγάλα και στα μικρότερα έργα».

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών «ένα άλλο καινοτόμο έργο υποδομής είναι οι έξυπνες γέφυρες όπου επιτυγχάνεται η ενόργανη παρακολούθηση γεφυρών μέσω της εγκατάστασης δικτύου οπτικών ινών και η μέτρηση μετακινήσεων και συμπεριφοράς επιλεγμένων γεφυρών σε όλη τη χώρα».

Στην ίδια κατεύθυνση και το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για παρακολούθηση πορείας των έργων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών (real time) (pmis). «Ένας από τους βασικότερους παράγοντες που επιτρέπουν τη συστηματική και καθημερινή παρακολούθηση της πορείας των έργων, ώστε να υπάρχει πραγματική εικόνα για να πραγματοποιούνται οι απαραίτητες διορθωτικές παρεμβάσεις, όποτε αυτό χρειάζεται» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.

«Ιδιαίτερο ενδιαφέρον της κυβέρνησης για την ανάπτυξη της περιοχής»

Κλείνοντας, ο Υφυπουργός Υποδομών υπογράμμισε «το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της Πολιτείας και της σημερινής κυβέρνησης για την πραγματική ανάπτυξη της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης», μιας περιοχής «με ξεχωριστή γεωστρατηγική και γεωοικονομική θέση και τεράστια στρατηγική σημασία» όπως χαρακτηριστικά σημείωσε.

«Ένα ενδιαφέρον που εκφράζεται μέσα από ένα Ειδικό Αναπτυξιακό Σχέδιο με περισσότερα από 360 έργα, ύψους 6,8 δις ευρώ. Ένα σχέδιο προοπτικής που θα διασφαλίσει στην περιοχή το ρόλο που της αξίζει και στους κατοίκους μία καλύτερη ποιότητα ζωής. Ένα αυτονόητο εθνικό, και θα μου επιτρέψετε να πω και πατριωτικό καθήκον, που το οφείλουμε όχι μόνο στην ιστορία, αλλά κυρίως στις νέες γενιές» τόνισε ο κ. Καραγιάννης κλείνοντας.

Διαβάστε επίσης:

Κεραμέως: Διπλασιάσαμε τους ψυχολόγους και τους κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία από την περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ