Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Κάλας: Τι φρέναρε την επιστροφή σε κερδοφόρο τροχιά της υπεραιωνόβιας εταιρείας

Μανώλης Καλαμαράκης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κάλας Α.Ε

Μανώλης Καλαμαράκης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κάλας Α.Ε

Η σταθεροποίηση του κόστους των πρώτων υλών και η μείωση του ενεργειακού κόστους σε συνδυασμό με τις ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε βελτίωσαν τις επιδόσεις της Κάλας ΑΕ το 2023.

Η ιστορική εταιρεία Κάλας, γνωστή από τα προϊόντα αλατιού με το brand ΚΑΛΑΣ αλλά και τις σαλάτες ΒΕΜ και 17 Delicatessen αύξησε πέρυσι τις πωλήσεις της κατά 12,66% ωστόσο δεν κατάφερε να περάσει σε κερδοφόρο αποτέλεσμα. Κάτι που θα πετύχαινε αν στο αποτέλεσμα της χρήσης δεν εγγράφονταν η έκτακτη ζημιά ύψους 881 χιλ. ευρώ από την πώληση της συμμετοχής της στις Ελληνικές Αλυκές.

Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν χθες η Κάλας ΑΕ, υπό τον Εμμ. Καλαμαράκη, εμφάνισε πωλήσεις 44,1 εκατ. ευρώ (+4,96 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2022) με το κόστος πωλήσεων να αποτελεί το 73,64% του κύκλου εργασιών, αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη χρήση κατά 6,89%. Τα έξοδα Διοίκησης και Διάθεσης και άλλα έξοδα της χρήσης ανήλθαν στο 23,45% του κύκλου εργασιών ενώ σε σχέση με το 2022 αυξήθηκαν κατά 0,34%. Αντίθετα σημαντική αύξηση σημείωσαν τα χρηματοοικονομικά έξοδα της χρήσης που ανήλθαν σε 2,019 εκατ. ευρώ, ήτοι 4,57% του κύκλου εργασιών ενώ σε σχέση με την προηγούμενη χρήση αυξήθηκαν κατά 487 χιλ. ευρώ ή 31,81%.

Ως αποτέλεσμα κατέγραψε ζημία προ φόρων (737 χιλ. ευρώ) ευρώ, βελτιωμένη κατά 50,43%, σε σχέση με το αποτέλεσμα του 2022. Σε επίπεδο EBITDA η κερδοφορία εκτινάχθηκε κατά 210% στα 3,18 εκατ. ευρώ.

Η ζημιά από την πώληση των μετοχών της Ελληνικές Αλυκές

Το αποτέλεσμα της χρήσης επιβαρύνθηκε με έκτακτη ζημία των 881.406 ευρώ που προέκυψε από την πώληση των μετοχών που κατείχε (24,81%) της εταιρείας των Ελληνικών Αλυκών ΑΕ. Σε διαφορετική περίπτωση το αποτέλεσμα της χρήσης θα ήταν θετικό κατά 144.398 ευρώ, όπως επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις.

Σημαντικός παράγοντας στο τελικό αποτέλεσμα ήταν και η αύξηση των επιτοκίων που επιβάρυνε το χρηματοοικονομικό κόστος (487 χιλ. ευρώ) την ώρα που η εταιρεία είχε μείωση δανεισμού κατά 3,4 εκατ. ευρώ.

Με αφετηρία μια βιοτεχνία στο Κουκάκι

Η Κάλας, μετρά πάνω από 100 χρόνια ζωής αφού η αφετηρία της βρίσκεται στο 1922 όταν δημιουργήθηκε μια μικρή βιοτεχνία επεξεργασίας άλατος στο Κουκάκι. Το πρώτο αναπτυξιακό μπαμ έγινε τη δεκαετία του 1950 όταν το αλάτι Κάλας μπαίνει για πρώτη φορά σε μπουκάλι. Από το 2000 όταν το τιμόνι αναλαμβάνει η τρίτη γενιά της οικογενειακής επιχείρησης μπαίνει σταδιακά σε νέες κατηγορίες τροφίμων. Από το 2005 μπήκε στην κατηγορία των σαλατών, μουσταρδών και dressing αποκτώντας το brand ΒΕΜ ενώ λίγα χρόνια αργότερα εξαγόρασε την OLYMPUS FOODS S.A με την οποία εδραιώθηκε στην παραγωγή και εμπορία σαλατών, μαγιονέζας, μουστάρδας και κέτσαπ, δημιουργώντας έτσι το KALAS Group.

Εκτός από τα προϊόντα τα οποία η Εταιρεία παράγει για λογαριασμό της και κάτω από τις δικές της εμπορικές ονομασίες, δραστηριοποιείται, επίσης, και στην παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για λογαριασμό συνεργατών της. Παράγει τόσο προϊόντα άλατος όσο και προϊόντα σαλατών, μουσταρδών, κέτσαπ, μαγιονέζας και dressing για λογαριασμό εταιρειών που συνεργάζεται και αλυσίδων χονδρεμπορίου και λιανεμπορίου. Ανάμεσα στους συνεργάτες για τους οποίους παράγει, περιλαμβάνονται πολυεθνικές εταιρείες, σημαντικές ελληνικές βιομηχανίες, το σύνολο των ελληνικών αλυσίδων λιανεμπορίου αλλά και αλυσίδων του εξωτερικού.

Εκτιμήσεις για αύξηση των πωλήσεων το 2024

Σε ό,τι αφορά τη φετινή χρήση, την πρώτη χρήση χωρίς τη συμμετοχή στις Ελληνικές Αλυκές, η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι θα έχει αύξηση των πωλήσεων με θετικό αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα.

Ωστόσο όπως αναφέρεται «η προβλεπόμενη πορεία για το 2024 εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πρόσθετη αβεβαιότητα στην εγχώρια αλλά και στην παγκόσμια αγορά ως αποτέλεσμα των εντεινόμενων γεωπολιτικών εντάσεων και του δύσκολου μακροοικονομικού περιβάλλοντος με τις πληθωριστικές πιέσεις, τις αυξήσεις στα επιτόκια και τις αναταράξεις στην αγορά ενέργειας. Εντός του 2024, η κατανάλωση σε προϊόντα διατροφής στην ζώνη του ευρώ αναμένεται να αυξηθεί συγκρατημένα και να συνεχίσει να ανακάμπτει σε σχέση με το προηγούμενο έτος, συμβαδίζοντας με την αναμενόμενη υποχώρηση του πληθωρισμού και την αβεβαιότητα που σχετίζεται με την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού και την διαμόρφωση των τιμών, δημιουργώντας θετικό αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας».

Διαβάστε επίσης:

Τουρκία: Συνάντηση Ερντογάν με τον εμίρη του Κατάρ

Ουκρανία: Λειτουργεί η οδός διαμετακόμισης του ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ευρώπη

Καμάλα Χάρις: Δεν συμφωνεί με την επιβολή εμπάργκο όπλων στο Ισραήλ