Μια στις πέντε συσκευασίες αλεσμένου εσπρέσο που πωλείται στα ράφια του σούπερ μάρκετ είναι ελληνικό brand.  Πρόκειται για τον Dimello,  καφέ που επεξεργάζεται και παράγει η Kafea Terra, η εταιρεία του Ιωάννη Ιωσηφίδη που από το 1992 αποτελεί τον αποκλειστικό διανομέα του Illy καφέ στην Ελλάδα.

Αν και το μερίδιό της στη λιανική είναι μικρό, αντιπροσωπεύει το 14% του συνολικού τζίρου της, ωστόσο, σύμφωνα με τα όσα είπε ο διευθυντής του εργοστασίου της Kafea Terra, Γιάννης Καρυοφύλλης σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους, το μερίδιο του αλεσμένου καφέ στο οργανωμένο λιανεμπόριο φτάνει στο 20% . Την ίδια ώρα ο εσπρέσο σε μορφή κάψουλας, κατηγορία στην οποία μπήκε η εταιρεία το 2017 έχει μερίδιο σε αξία της τάξης του 3,1% και ο στόχος είναι ο διπλασιασμός το 2023.

1

Τα ελληνικά brands που αναπτύσσει η εταιρεία εξάγονται σε 14 χώρες με τελευταίες «προσθήκες» το Ισραήλ και την Παλαιστίνη και αντιπροσωπεύουν το 2,5% του καθαρού τζίρου χωρίς τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Με δύο θυγατρικές στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Βουλγαρία η διοίκηση της εταιρείας επιδιώκει το κανάλι των εξαγωγών να αποτελέσει σημαντικό κομμάτι στην ανάπτυξή της η οποία την τελευταία διετία κινείται με διψήφια ποσοστά ανάπτυξης.

Ανάπτυξη 15% για το 2022

Ως χρονιά ορόσημο χαρακτήρισε το  2021 η αντιπρόεδρος και CMO της Kafea Terra, Νιόβη Καλλέργη, καθώς κατέγραψε εξαιρετικές επιδόσεις σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών και νέων συνεργασιών. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε στα 84,8 εκ. ευρώ (+ 22% έναντι των 69,4 εκ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς). Σε αυτό συνέβαλλε αναμφισβήτητα και η αύξηση κατά 10% του παραγόμενου όγκου καφέ, όπου σε συνδυασμό με την εισαγωγή 23 νέων κωδικών παραγωγής και 68 νέων κωδικών εισαγωγής και εμπορίας στους τομείς αγοράς Ho.Re.Ca και Retail, απέφερε θετικό πρόσημο κερδοφορίας στην εταιρεία.

Σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της εταιρείας, Νίκο Κουγιουμτζή φέτος η χρονιά θα κλείσει με ανάπτυξη +15% περίπου στο 97 εκατ. ευρώ. Σχεδόν το μισό οφείλεται στην οργανική ανάπτυξη και το υπόλοιπο ποσοστό στις ανατιμήσεις αν και σημειώθηκε ότι η επιχείρηση απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων κάτι που αποτυπώνεται και στη λειτουργική της κερδοφορία.

Η κυριαρχία της κάψουλας εσπρέσο και οι προσφορές

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση επισημάνθηκε ότι ο εσπρέσο είναι η μόνη κατηγορία στο λιανεμπόριο που εμφανίζει αυξητική τάση της τάξης του 4% και αυτό οφείλεται στις κάψουλες ενώ όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες κινούνται οριακά πτωτικά. Η κάψουλα είναι η πιο ανταγωνιστική κατηγορία στο retail με ισχυρά brands πολυεθνικών που κυριαρχούν. Ενδεικτικό του έντονου ανταγωνισμού είναι οι προωθητικές ενέργειες που φτάνουν στο 66%. Με τον μέσο όρο των εκπτώσεων να κυμαίνεται στο 25-35% οι καταναλωτές δεν έχουν δει μεγάλες ανατιμήσεις, όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια της ενημερωτικής συνάντησης. Να σημειωθεί ότι με βάση τα στοιχεία της Nielsen που αφορούν στο σύνολο της αγοράς του οργανωμένου λιανεμπορίου με εξαίρεση τη Lidl η αγορά των καψουλών εσπρέσο ετησίως ανέρχεται σε 42 εκατ. ευρώ. Από αυτά η μερίδα του λέοντος αφορά τις κάψουλες συμβατές με nespresso και ειδικότερα το 75% και το υπόλοιπο 25% αφορά κάψουλες για κλειστά κυκλώματα τύπου Dolce Gusto ή Iperesrpesso Illy.

Πάντως από τις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας το μεγαλύτερο μερίδιο (60%)  προέρχεται από τις εισαγωγές δηλαδή τους καφέδες Illy. Μάλιστα αποτελεί η KAFEA TERRA τον  μεγαλύτερο αποκλειστικό διανομέα της illycaffè παγκοσμίως, εισάγοντας κάθε χρόνο τη μισή ποσότητα καφέ, από όσους εξάγει η ιταλική Εταιρεία σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Το 40% του τζίρου της Kafea Terra προέρχεται από τα προϊόντα εισαγωγής ωστόσο όταν δει κανείς την εικόνα με βάση το «τονάζ» τότε η αναλογία αλλάζει και γίνεται 55% για τα προϊόντα παραγωγής της εταιρείας και 45% για τα εισαγόμενα. Μάλιστα χωρίς να υπολογίζονται τα private label που φτιάχνει για λογαριασμό μεγάλων αλυσίδων καφέ όπως η Mikel.

Το επενδυτικό πλάνο της επόμενης διετίας

Επενδύσεις άνω των έξι εκατ. ευρώ έχει δρομολογήσει για την επόμενη διετία η Kafea Terra ενώ ήδη έχει ολοκληρώσει ένα τετραετές επενδυτικό πρόγραμμα 27 εκατ. ευρώ την τελευταία τετραετία. Το επενδυτικό πλάνο της επόμενης πενταετίας περιλαμβάνει επενδύσεις που σχετίζονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό υποδομών αλλά και επενδύσεις για την εξοικονόμηση ενέργειας. Ειδικότερα, το πλάνο της περιλαμβάνει επένδυση 2,5 εκατ. ευρώ για ολοκλήρωση το 2024 νέων εγκαταστάσεων στο Μαρκόπουλο (μονάδα service και αποθήκη logistics), ενώ 1,5 εκατ. ευρώ επενδύεται για τη δημιουργία υποκαταστήματος (γραφεία, αποθήκη logistics, μονάδα service) στη Θεσσαλονίκη, που θα υλοποιηθεί το 2023. Επίσης, 2 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν για να πραγματοποιηθεί επέκταση του εργοστασίου της εταιρείας στην Παιανία (από όπου οι αποθηκευτικοί χώροι θα μετακινηθούν στο Μαρκόπουλο) με νέα μονάδα καβουρδίσματος, σε μια κίνηση που θα έχει ολοκληρωθεί το 2024. Επιπλέον η εταιρεία επενδύει και στην εξοικονόμηση ενέργειας καθώς προχωρά στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών μια επένδυση ύψους 400.000 ευρώ.

Αυτή τη στιγμή ο όμιλος απασχολεί 188 εργαζόμενους αριθμός αυξημένος κατά 7 σε σχέση με το 2021 ενώ και στη νέα χρονιά η εταιρεία θα προχωρήσει σε τρεις νέες αυξήσεις. Η Kafea Terra δραστηριοποιείται σε 8 τομείς, μεταξύ των οποίων, εισαγωγή, παραγωγή, διανομή, εξαγωγή, έρευνα και ανάπτυξη, υπηρεσίες quality control, τεχνική υποστήριξη και πιστοποιημένη εκπαίδευση. Διαθέτει 3 σύγχρονα κέντρα logistics συνολικής επιφάνειας 7.000 τ.μ. και 1.124 προμηθευτές.

Διαβάστε επίσης

Σούπερ μάρκετ: Τι σχεδιάζουν για το 2023 Σκλαβενίτης, ΑΒ, My Market και Μασούτης

Mytilineos: Αναβάθμιση σε ΒΒ με θετικό outlook από την S&P