Η Attica Stores κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να αναρριχηθεί στην κορυφή. Η απήχηση του πολυκαταστήματος στο City Link, στο κέντρο της Αθήνας άνοιξε τον δρόμο για την ανάπτυξή της στην ελληνική αγορά. Μια ανάπτυξη που συνεχίσθηκε με αλματώδεις ρυθμούς και μέσα στην κρίση, χωρίς να προχωρήσει σε περικοπές μισθών, σε αντίθεση με τις περισσότερες επιχειρήσεις της χώρας που συρρίκνωσαν την παρουσία τους.

Σήμερα, η Attica Stores των Κ. Λαμπρόπουλου, Κ. Τσουβελεκάκη και Αλ. Σγουμπόπουλου δεκατέσσερα χρόνια από την επίσημη λειτουργία της συγκαταλέγεται στις 100 μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας από πλευράς πωλήσεων, κερδοφορίας και αριθμό εργαζομένων και συνεχίζει να επενδύει στην επέκταση των εργασιών της. Παράλληλα, αναζητά νέες ευκαιρίες για να να μεγαλώσει το αποτύπωμά της.

Μια από αυτές είναι και η Shiseido, η γνωστή εταιρεία καλλυντικών που βρίσκεται σε αναζήτηση νέου συνεργάτη στην Ελλάδα αφού αποφάσισε να μην ανανεώσει τη συνεργασία με την Folli Follie, μετά τις πρωτοφανείς αποκαλύψεις για οικονομικές ατασθαλίες στον αμαρτωλό όμιλο της οικογένειας Κουτσολιούτσου.

Η Attica Stores διεκδικεί μέσα από την θυγατρική της, την Cosmobrands να εξασφαλίσει την αποκλειστική διανομή των προϊόντων της γιαπωνέζικης εταιρείας στην ελληνική αγορά. Την Shiseido, η οποία αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια διεκδικούν επίσης η Notos Com (!) παρ’ ότι βρίσκεται σε δυσχερή οικονομική θέση και η Aromca Cosmetics, μια μικρομεσαία εταιρεία του κλάδου. Από τη διαδικασία απείχε ο «Σαράντης» λόγω της συνεργασίας που έχει ήδη με την Estee Lauder.

Οι παρουσιάσεις από τους τρεις υποψήφιους έχουν ολοκληρωθεί και σύμφωνα με την ενημέρωση που υπάρχει μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, μπορεί και νωρίτερα, θα έχει ανακοινωθεί ο νέος συνεργάτης της Shiseido επί ελληνικού εδάφους.

Η Cosmobrands, η οποία ελέγχεται κατά 49,9% από τα Attica Stores σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Λαμπρόπουλο βασικό μέτοχο και μέλος της διοικητικής ομάδας της Attica stores έχει αυξημένες πιθανότητες να κερδίσει την αντιπροσωπεία. Και αυτό γιατί όπως λέει ο ίδιος, η Cosmobrands συνεργάζεται ήδη με πολύ καλές μάρκες καλλυντικών, όπως η Aqua di Parma του ομίλου Luis Vitton και η Laura Mercier ενώ διαχειρίζεται με επιτυχία το e-shop των attica stores, atticabeauty.gr. Ο τζιρος της εταιρίας για το 2019 αναμένεται να προσεγγίσει τα 12 εκατ. ευρώ.

Η Cosmobrands

Καταλυτικό ρόλο θεωρεί ο κ. Λαμπρόπουλος πως θα παίξουν η αξιοπιστία, η σοβαρότητα και η οικονομική ευρωστία που έχει να επιδείξει η Attica Stores. «Δεν κάνουμε υπερβολικές προτάσεις. Είμαστε σοβαροί και αξιόπιστοι και αυτό είναι κάτι που μετράει. Θεωρώ ότι έχουμε καλές πιθανότητες με δεδομένη και την αρνητική εμπειρία που είχε η Shiseido με την Folli Follie», επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Σε περίπτωση που τελεσφορήσει η πρόταση της Attica Stores και ενταχθεί η Shiseido στο χαρτοφυλάκιο της Cosmobrands, η τελευταία θα διπλασιάσει τον τζίρο της σε περίπου 20 εκατ. ευρώ (η Shiseido εκτιμάται πως θα παρουσιάσει φέτος πωλήσεις πάνω από 11 εκατ. ευρώ) ενώ παράλληλα θα ανοίξουν νέες προοπτικές στην περαιτέρω ανάπτυξή της.

Οι κινήσεις της Attica Stores δεν σταματούν στην Shiseido, αντίθετα, απλώνονται σε πολλά και διαφορετικά μέτωπα. Ένα από αυτά είναι και οι συζητήσεις με την Τράπεζα Πειραιώς για την μίσθωση επιπλέον χώρων περίπου 4.000 τ.μ. στο City Link, τους οποίους η τράπεζα χρησιμοποιεί για να στεγάσει διοικητικές υπηρεσίες.

Εφ’ όσον όλα κυλήσουν ομαλά και οριστικοποιηθεί η συμφωνία, τότε η εταιρεία σκοπεύει να προχωρήσει σε επενδύσεις 5 εκατ. ευρώ, προκειμένου την μετατροπή και ενσωμάτωση των νέων χώρων στο υπάρχον κατάστημα.

Η συμφωνία θεωρείται αμοιβαία επωφελής καθώς και οι δυο πλευρές θα βγουν κερδισμένες. Τα Attica Stores θα αυξήσουν τους χώρους του καταστήματός τους στο City Link, το οποίο ανεβάζει διαρκώς την απήχησή του ενώ και η τράπεζα μειώνει τα λειτουργικά έξοδα, μεταφέροντας τις υπηρεσίες σε ιδιόκτητα κτήρια.

Η εν λόγω επένδυση εφ’ όσον προχωρήσει προγραμματίζεται να υλοποιηθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2020 και αναμένεται να δημιουργήσει επιπλέον 200 θέσεις εργασίας. Πέρα από τις επενδύσεις της Attica, πρόσθετες επενδύσεις περίπου 3-4 εκατ. ευρώ αναμένεται να κάνουν και οι προμηθευτές στα καταστήματα που θα λειτουργήσουν στους επιπλέον χώρους.

H νέα κοινή εταιρία με τον Α. Στράτο 

Δυναμικά σχέδια υπάρχουν και για το atticabeauty.gr, το ηλεκτρονικό κατάστημα του ομίλου. Ήδη, μόνο με τα καλλυντικά το site πραγματοποίησε τζίρο το 2018 περίπου 3,8 εκατ. ευρώ, ο οποίος φέτος αναμένεται να φθάσει στα 6  εκατ. ευρώ. Μέσα στο επόμενο εξάμηνο αναμένεται να ενισχυθεί η γκάμα του, με νέα είδη, όπως αξεσουάρ μόδας, ενδύματα και υποδήματα καθώς απώτερος στόχος είναι να εξελιχθεί στο κεντρικό online shop των attica stores.

Πλάνο επέκτασης υπάρχει και από την κοινή εταιρεία που έχει δημιουργήσει το attica με τον επιχειρηματία Αλέξανδρο Στράτο. Μετά την ανάληψη των αντιπροσωπειών της Samsonite και της Scotch & soda, η εταιρεία σκοπεύει να διευρύνει την γκάμα της, με νέες μάρκες ενώ μετά τη Θεσσαλονίκη, δρομολογείται η λειτουργία νέου καταστήματος στο Golden Hall αλλά και στο κέντρο της Αθήνας.

Από εκεί και πέρα, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθεί η εταιρεία και το project στο Ελληνικό. Ο κ. Λαμπρόπουλος δεν κρύβει πως εξετάζεται η λειτουργία πολυκαταστήματος στους εμπορικούς χώρους που θα δημιουργηθούν στο ακίνητο, στο πλαίσιο της ανάπλασης.

Τα Νότια Προάστια απασχολούν πολύ την εταιρεία τα τελευταία χρόνια και μάλιστα είχε κινηθεί και διαδικασία για την εξεύρεση του κατάλληλου ακινήτου στην περιοχή της Γλυφάδας, η οποία όμως εγκαταλείφθηκε ενόψει της έναρξης του project στο Ελληνικό.

Στην ατζέντα βρίσκεται και η απόκτηση του 25% της Attica που κατέχουν οι τράπεζες από τον περασμένο Δεκέμβριο. Η εταιρεία, όπως λέει ο κ. Λαμπρόπουλος θα επιδιώξει να το αποκτήσει, είτε μέσα από συνεργασία με νέο επενδυτή είτε αυτόνομα. Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν μέσα στους επόμενους δυο μήνες.

Στο μεταξύ, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες ανακαίνισης ύψους 4 εκατ. ευρώ στο attica στο City Link, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Δεκέμβριο ενώ μέσα στο 2020 αναμένεται και η αναβάθμιση του attica στο Golden Hall.

Ο κ. Λαμπρόπουλος δηλώνει αισιόδοξος για την συνέχεια και τονίζει πως τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν. Συγκεκριμένα, στο οκτάμηνο οι πωλήσεις αυξήθηκαν 2-3% ενώ θετικά κινήθηκε και η κερδοφορία. Η τουριστική κίνηση συνέβαλε στην τόνωση των πωλήσεων, ωστόσο εξίσου καλά κινήθηκε και η εγχώρια αγορά, με τη μέση απόδειξη να κυμαίνεται στα 100 ευρώ.

Ανοδικά εκτιμάται πως θα κινηθούν τα αποτελέσματα και στο σύνολο του τρέχοντος έτους. Υπολογίζεται πως οι πωλήσεις θα αυξηθούν κατά 2% με 3% και τα κέρδη προ φόρων κατά 10% με 15% λόγω και της συμμετοχής στην Lamda Development (τα attica έχουν ποσοστό περίπου 1% στην Lamda).

Να σημειωθεί πως η attica stores ιδρύθηκε το 2005 και σήμερα λειτουργεί πέντε πολυκαταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ενώ απασχολεί άμεσα και έμμεσα πάνω από 2.500 εργαζομένους. Πέρυσι παρουσίασε πωλήσεις 181,3 εκατ. ευρώ, EBITDA 19  εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 12,1 εκατ. ευρώ.