Κωστής Κωνσταντακόπουλος. Επικεφαλής COSTAMARE.
Μειωμένα έσοδα κατέγραψε κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2016 η ναυτιλιακή εταιρεία Costamare, συμφερόντων του Κ. Κωνσταντακόπουλου, ξεπερνώντας πάντως τις προσδοκίες των αναλυτών, σύμφωνα με τα τριμηνιαία και ετήσια οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε την Πέμπτη.
Ειδικότερα, κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2016 τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη της Costamare ανήλθαν σε 23 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 32,77 εκατ. δολαρίων κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2015, όμως τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή που διαμορφώθηκαν στα 28 σεντς ανά μετοχή ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών, που περίμεναν να είναι περίπου στα 24 σεντς.
Για το 2016 συνολικά, τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 115,1 εκατ. δολάρια ή 1,49 δολάρια ανά μετοχή, έναντι 130,3 εκατομμυρίων δολαρίων το 2015.
Τα έσοδα από τα πλοία της εταιρείας ανήλθαν σε 107,3 εκατ. δολάρια στο δ’ τρίμηνο 2016 και σε 460,5 εκατ. δολάρια για το σύνολο του 2016.
Όπως σημειώνει η Costamare, κατά τη διάρκεια του δ’ τριμήνου 2016 συνήψε τις εξής συμφωνίες ναύλωσης:
– Επέκταση της ναύλωσης των containerships Oakland Express, Singapore Express και Halifax Express (4.890 TEU, κατασκευής 2000) από την Hapag- Lloyd για 7-13 μήνες (για δύο εξ αυτών) και για 3-13 μήνες (για το τρίτο) έναντι 8.500 δολαρίων ημερησίως, αρχής γενομένης από την 1η Δεκεμβρίου 2016.
– Ναύλωση του containership Itea (3.842 TEU, κατασκευής 1998) από την ACL για την περίοδο από 17 Μαρτίου 2017 έως 21 Απριλίου 2017, έναντι 6.000 δολαρίων ημερησίως.
– Ναύλωση του containership Lakonia (2.586 TEU, κατασκευής 2004) από την Evergreen για 4 με 10 μήνες, αρχής γενομένης από τις 4 Φεβρουαρίου 2017, έναντι 5.800 δολαρίων ημερησίως.
– Ναύλωση του containership Elafonisos (2.526 TEU, κατασκευής 1999) από την MSC από τις 17 Δεκεμβρίου 2016 έως τις 2 Απριλίου 2017, έναντι 5.100 δολαρίων ημερησίως.
– Ναύλωση του containership MSC Pylos (2.020 TEU, κατασκευής 1991) από την MSC για 11-13 μήνες, αρχής γενομένης από τις 15 Φεβρουαρίου 2017, έναντι 6.000 δολαρίων ημερησίως.
– Ναύλωση του containership Prosper (1.504 TEU, κατασκευής 1996) από την Sea Consortium για 1 με 4 μήνες, αρχής γενομένης από τις 28 Δεκεμβρίου 2016, έναντι 6.215 δολαρίων ημερησίως.
Εξάλλου, τον Δεκέμβριο του 2016 η εταιρεία οριστικοποίησε την αναχρηματοδότηση της πιστωτικής διευκόλυνσής της που είναι εξασφαλισμένη από το containership Cosco Guangzhou (9.469 TEU, κατασκευής 2006) και έληγε το 2018. Η νέα πιστωτική διευκόλυνση, ύψους 32 εκατ. δολαρίων, θα αποπληρωθεί σε διάστημα πέντε ετών με κυμαινόμενες δόσεις.
Στις 3 Ιανουαρίου, η Costamare ενέκρινε μέρισμα 0,10 δολαρίων ανά κοινή μετοχή για το τέταρτο τρίμηνο του 2016, το οποίο θα καταβληθεί στις 6 Φεβρουαρίου σε όσους είχαν κοινές μετοχές της εταιρείας στις 23 Ιανουαρίου. Επίσης, ενέκρινε μερίσματα 0,476563 δολαρίων ανά προνομιούχο μετοχή σειράς Β, 0,531250 ανά προνομιούχο μετοχή σειράς C και 0,546875 ανά προνομιούχο μετοχή της σειράς D, που καταβλήθηκαν στις 17 Ιανουαρίου σε όσους είχαν προνομιούχες μετοχές της εταιρείας στις 13 Ιανουαρίου.
Ο οικονομικός διευθυντής της Costamare, Γρηγόρης Ζήκος, σχολίασε μεταξύ άλλων:
“Όπως έχουμε αναφέρει κατά το παρελθόν, ο στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την εταιρεία και να επεκτείνουμε τη μακροπρόθεσμη αξία για τους μετόχους. Την ίδια στιγμή, αναζητούμε ενεργά νέες συναλλαγές σε ένα περιβάλλον πιεσμένων τιμών. Όσον αφορά στο μέρισμα και το Σχέδιο Επανεπένδυσης Μερίσματος που υπάρχει αυτή τη στιγμή, τα μέλη της ιδρύτριας οικογένειας [Κωνσταντακόπουλου], όπως συμβαίνει από τη σύλληψη του σχεδίου, αποφάσισαν να επανεπενδύσουν πλήρως τα μερίσματά τους για το τέταρτο τρίμηνο”.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Β. Μαρινάκης: Το big deal του εφοπλιστή στο ξηρό φορτίο
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κίνηση-ματ από τον Β. Κέρτσικωφ: Ιδρύει κοινοπραξία με τους Δανούς