Κωστής Κωνσταντακόπουλος. Επικεφαλής COSTAMARE.
Ναύλωση για το παροπλισμένο εδώ και 15 μήνες φορτηγό πλοίο Venetiko (χωρητικότητας 5.928 teu, κατασκευής 2003) εξασφάλισε η ναυτιλιακή εταιρεία Costamare (συμφερόντων του εφοπλιστή Κ. Κωνσταντακόπουλου), σε μία εξέλιξη που από πολλούς ερμηνεύεται ως μία ακόμα ένδειξη για την ανάκαμψη της αγοράς.
Το Venetiko, που η Costamare απέκτησε το 2013 έναντι 22,2 εκατ. δολαρίων, όμως σήμερα η αξία του σύμφωνα με το VesselsValue εκτιμάται στα 8,26 εκατ. δολάρια, παρέμενε χωρίς ναύλωση από τον Νοέμβριο του 2015, λόγω των πολύ χαμηλών στην αγορά που δεν ικανοποιούσαν την Costamare. Όμως τώρα το πλοίο ναυλώθηκε από τη γερμανική Hapag-Lloyd έναντι 6.600 δολαρίων ημερησίως, για περίοδο από 4 έως 14 μήνες, και θα πραγματοποιεί δρομολόγια από τη βόρεια Κίνα προς την Ινδία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την τελευταία φορά που είχε ναυλωθεί το συγκεκριμένο πλοίο, τον Σεπτέμβριο του 2015, ήταν έναντι 15.000 δολαρίων ημερησίως, για περίοδο 40 με 60 ημερών.
Πάντως, οι αναλυτές επισημαίνουν πως η επανενεργοποίηση παροπλισμένων πλοίων αποτελεί μία ακόμη ένδειξη της ανάκαμψης της αγοράς, ενώ ένα άλλο σημάδι είναι η επιλογή πολλών ναυλωτών να αναζητήσουν νέα πλοία, αντί να επεκτείνουν τις τρέχουσες συμφωνίες ναύλωσης.
Εν τω μεταξύ, η Costamare συνεχίζει τους τελευταίους μήνες να “ξεφορτώνεται” τα παλαιότερα πλοία της, πουλώντας τα προς διάλυση, κόντρα στο ρεύμα της αγοράς που θέλει περιορισμό των πωλήσεων για scrap κατά τους πρώτους μήνες του 2017. Έτσι, μετά τα δύο containerships που πούλησε προς διάλυση η Costamare τους προηγούμενους μήνες, στις αρχές Μαρτίου ήταν η σειρά του φορτηγού πλοίου Marina (χωρητικότητας 3.351 teu, κατασκευής 1992) να δοθεί “ως έχει”, με άγνωστη ποσότητα πετρελαίου στις δεξαμενές του, έναντι 4,8 εκατομμυρίων δολαρίων (329 δολάρια ανά ldt) σε εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη, η οποία θα προχωρήσει στη διάλυσή του.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ν. Τσάκος: Εξασφάλισε ναύλωση και για το τελευταίο νεότευκτο πλοίο της η TEN
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ανδρέας Μαρτίνος: Big «hit» με 2 νέα δεξαμενόπλοια
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Β. Βαλέντης: Με το βλέμμα στις επενδύσεις, παρά τις διευρυμένες ζημίες