Εκατό λεωφορεία έχουν ήδη προστεθεί στο στόλο και σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 1.100 οχήματα στους δρόμους της Αθήνας, ενώ θα παραληφθούν ακόμη 300 σύγχρονα λεωφορεία μέχρι τις αρχές του έτους, τόνισε ο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Παράλληλα, όπως είπε ο κ. Καραμανλής, σε συνέντευξή του στα Παραπολιτικά, προχώρησε η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ ώστε να προστεθούν στο στόλο της Αθήνας 203 οχήματα.

Όσον αφορά στη Θεσσαλονίκη, ανέφερε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε 235 λεωφορεία και σήμερα κυκλοφορούν 400, αύξηση δηλαδή πάνω από 70%.

Σχετικά με τις προσλήψεις, ο υπουργός τόνισε ότι η κυβέρνηση προχωρά με διαδικασίες – εξπρές, αλλά μέσω ΑΣΕΠ. Ανέφερε ειδικότερα ότι η διαδικασία για τις 650 προσλήψεις οδηγών και τεχνικών έχει ξεκινήσει στις 30 Οκτωβρίου και η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων λήγει στις 18 Νοεμβρίου. «Αρχές του χρόνου θα έχουμε και προσωπικό και λεωφορεία», συμπλήρωσε.

«Σε λιγότερο από τέσσερις μήνες κάνουμε προσλήψεις στο Ελληνικό Δημόσιο. Κατανοώ αυτή τη στιγμή ότι υπάρχει η αίσθηση ότι θα έπρεπε μερικά πράγματα να γίνουν νωρίτερα. Ζούμε όμως σε ένα ευνομούμενο κράτος. Οι διαδικασίες είναι διαδικασίες και εν πάση περιπτώσει προσλήψεις που έχουν να γίνουν 10 χρόνια, γίνονται τώρα», τόνισε ο κ. Καραμανλής. Συνολικά θα προστεθούν 1.200 θέσεις εργασίας.

«Η κυβέρνηση κάνει όσα δεν έχουν γίνει εδώ και πάνω από 10 χρόνια: Επί 11 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε μια πρόσληψη στο μετρό. Επί 13 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε μια πρόσληψη στα λεωφορεία. Επί 11 χρόνια δεν είχε αγοραστεί ούτε ένα λεωφορείο. Επί ΣΥΡΙΖΑ, τον Ιούλιο του 2019 κυκλοφορούσαν κάτω από 850 οχήματα στην Αθήνα και γύρω στα 235 στη Θεσσαλονίκη. Και το 1/3 των συρμών του Μετρό βρίσκονταν σε ακινησία», τόνισε ο υπουργός σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή με θέμα: «Λειτουργία Αστικών Συγκοινωνιών».

Όσον αφορά στους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ περί 270 λεωφορείων που θα μπορούσαν άμεσα να βγουν στους δρόμους, ο υπουργός τόνισε ότι το τελευταίο διάστημα έχουν ξοδευτεί εκατομμύρια ευρώ σε ανταλλακτικά για να αναταχθεί ένας παλαιωμένος στόλος και δούλεψαν οι άξιοι τεχνικοί της ΟΣΥ ώστε όσα λεωφορεία μπορούν με κάποιες επιδιορθώσεις να βγουν στο δρόμο, να βγουν.

Επίσης, υπογράμμισε ότι μειώθηκαν οι χρονοαποστάσεις του Μετρό σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019. Ολοκληρώθηκαν και παραδόθηκαν 3 νέοι σταθμοί Μετρό, της επέκτασης προς Πειραιά.

«Λέτε ότι καθυστερήσαμε. Εφαρμόσαμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο βήμα-βήμα. Τα μέτρα απαιτούν σοβαρή προετοιμασία, σε όλα τα επίπεδα. Δεν ήταν ούτε εύκολα ούτε αυτονόητα», είπε ο κ. Καραμανλής και στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι γίνεται μία μεγάλη μεταρρύθμιση: Η σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα, με τα ΚΤΕΛ, με σεβασμό στο δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, καθώς και η εκμίσθωση λεωφορείων, που γίνεται για πρώτη φορά στο Ελληνικό Δημόσιο και μειώνει πολύ το κόστος συντήρησης.

Σχετικα με τη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ, η οποία το ΚΙΝ.ΑΛ. υποστηρίζει ότι είναι αδιαφανής παρότι έχει ήδη αναρτηθεί στη Διαύγεια, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε το εξής « Κάθε χιλιόμετρο που κάνει ο ΟΣΥ κοστίζει 2,9 με 3 ευρώ, ενώ κάθε χιλιόμετρο που κάνουν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ κοστίζει 1,41 ευρώ. Αυτό το νούμερο αποτελεί απάντηση στις αιτιάσεις περί αδιαφάνειας» σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι τρεις από τις προτάσεις που έχει κάνει το ΚΙΝΑΛ για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ούτως ή άλλως υλοποιούνται από την κυβέρνηση της ΝΔ. Επανέλαβε δε ότι ο διαγωνισμός του ΣΥΡΙΖΑ για τα 750 λεωφορεία δεν ακυρώθηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά από την ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, καταθέτοντας στα πρακτικά της βουλής τις σχετικές αποφάσεις.

Πρόσθεσε δε, ότι ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια 1.300 λεωφορείων θα είναι έτοιμος μέσα στις επόμενες εβδομάδες.