ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μπορεί ο Απόστολος Βακάκης, διοικητικός ηγέτης της Jumbo να προτιμά την απαισιόδοξη οπτική ως προς το οικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον και την συγκρατημένη αισιοδοξία ως προς την πορεία του ομίλου, όμως οι επιδόσεις συνήθως τον διαψεύδουν.
Το πρώτο τρίμηνο κινήθηκε ανοδικά κατά 8% παρά την πτώση του Μαρτίου όπου οι πωλήσεις της Jumbo ήταν μειωμένες κατά 2% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Γεγονός όμως που οφείλεται στην εποχικότητα σε Ελλάδα και Κύπρο όπου εορτασμός των Αποκριών φέτος ήταν στις 2 Μαρτίου και πέρυσι στις 17 Μαρτίου, οπότε και οι πωλήσεις ευνοήθηκαν από τη ζήτηση των αποκριάτικων ειδών.
Guidance δεν έχει δώσει λόγω αβεβαιότητας για την εξέλιξη του πληθωρισμού αλλά και αστάθειας λόγω δυνητικών απρόβλεπτων εξελίξεων στο διεθνές περιβάλλον, όπως είχε πει τον περασμένο μήνα κατά την έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων, συμπληρώνοντας ότι ολοκληρωμένη εικόνα δεν πρόκειται να δοθεί πριν το πρώτο εξάμηνο. Ωστόσο θα επιχειρηθεί μια πρώτη εκτίμηση για την πορεία των οικονομικών μεγεθών στο σύνολο της χρήσης στις 28 Απριλίου όπου και θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024.
Και θα έχει ενδιαφέρον αν οι εκτιμήσεις θα είναι αισιόδοξες ή όχι ιδιαίτερα σε μια περίοδο που η διοίκηση της Jumbo έχει επιλέξει να ακολουθήσει την επαναγορά ιδίων αντί της μερισματικής πολιτικής. Μάλιστα όπως έχει κάνει γνωστό ο κ. Βακάκης στην τακτική συνέλευση προτίθεται να ζητήσει από τους μετόχους ζητήσει από τους μετόχους να δώσουν έγκριση να μη γίνει διανομή μερίσματος και να επεκταθεί η επαναγορά μετοχών και να παράσχουν στη διοίκηση την ευελιξία να αποφασίσει ποια στρατηγική θα ακολουθήσει ανάλογα με τη συγκυρία.
Επί της ουσίας η διοίκηση ζητά να δώσει κάτω από το 35% των καθαρών κερδών ή να μηδενίσει το μέρισμα προκειμένου να χρηματοδοτήσει το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών.
Στο κάδρο και οι δασμοί Τραμπ
Πάντως παρά το γεγονός ότι στην έκτακτη γενική συνέλευση του Μαρτίου ο κ. Βακάκης επεσήμανε ότι δεν υπάρχει ανησυχία για τους δασμούς Τραμπ, η αμερικανική εμπορική πολιτική μπαίνει στο κάδρο των ζητημάτων που εντείνουν την αβεβαιότητα. «Η διεθνής αναταραχή από το νέο δασμολογικό πόλεμο που έχει ξεσπάσει τις τελευταίες εβδομάδες, οδηγεί -αναμφισβήτητα- το παγκόσμιο εμπόριο, σε μια νέα πρωτόγνωρη ισορροπία, αυξάνοντας ταυτόχρονα την αβεβαιότητα για τις μεσοπρόθεσμες εξελίξεις» επισημαίνεται στην ανακοίνωση όπου γίνεται γνωστές οι επιδόσεις της εταιρείας στο πρώτο τρίμηνο.
Σκηνικό μεταβλητότητας στο παγκόσμιο εμπόριο
Ενημερώνοντας δε τους μετόχους επισημαίνεται ότι «το νέο σκηνικό μεταβλητότητας και διαρκών σκαμπανεβασμάτων στο παγκόσμιο εμπόριο, καθιστά πρακτικά αδύνατο τον αξιόπιστο προγραμματισμό κόστους και αποθεμάτων, ιδιαίτερα σε επιχειρηματικούς ομίλους με έντονη εξαγωγική ή εισαγωγική δραστηριότητα.
Μοναδική -θετική προς το παρόν- συνέπεια των ευμετάβλητων συνθηκών της διεθνούς σκηνής είναι η ευνοϊκή εξέλιξη στις συναλλαγματικές ισοτιμίες και η σημαντική μείωση στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου».
Σε ό,τι αφορά την πορεία των πωλήσεων του ομίλου το πρώτο 15μερο δείχνει μια θετική εξισορρόπηση του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων μετά την προσωρινή ημερολογιακή αναστάτωση που προκάλεσαν, τον Μάρτιο, ο πρώιμες καταναλωτικές ανάγκες των Αποκριών 2025.
Ο Μάρτιος είχε αρνητικό πρόσημο (-2%) με τις πωλήσεις στην Ελλάδα να εμφανίζουν μείωση κατά -7% περίπου σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα ενώ κατά -8% ήταν μειωμένες οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο. Αντίθετα σε Βουλγαρία και Ρουμανία οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4% και 12% αντίστοιχα.
Στο +8% η ανάπτυξη του ομίλου στο τρίμηνο
Σε επίπεδο τριμήνου τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (+10%) είχε η εγχώρια αγορά. Ακολουθεί με ανάπτυξη 6% η Κύπρος ενώ χαμηλότερα κινούνται Βουλγαρία και Ρουμανία με την αύξηση των πωλήσεων στο πρώτο τρίμηνο να είναι στο +2% και +6% αντίστοιχα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024.
Το δίκτυό του έχει 89 καταστήματα από τα οποία 53 στην Ελλάδα, 6 στην Κύπρο, 10 στη Βουλγαρία και 20 στη Ρουμανία.
Επιπλέον, ο Όμιλος διαθέτει ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα, στην Κύπρο και στην Ρουμανία.
Ο όμιλος έχει σήμερα παρουσία με 40 καταστήματα που φέρουν το σήμα JUMBO, σε 7 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία, Μαυροβούνιο και Ισραήλ). Σημειώνεται ότι αρχές Απριλίου ξεκίνησε το τρίτο υπέρ-κατάστημα με το σήμα JUMBO στο Ισραήλ.
Διαβάστε επίσης
Σκλαβενίτης-Lidl: Σκηνικό «πλειοδοσίας» για τον βασικό μισθό
Ν. Λούστας στο mononews: Η στρατηγική της Megas Yeeros μετά την επένδυση Ταμβακάκη
Μ. Αραμπατζής (Ελληνική Ζύμη): Πώς έγινε το δυνατό χαρτί του CVC
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πώς μπορεί να υπάρξει εμπορική «συμμαχία» Ελλάδας – Κίνας: Τα μνημόνια συνεργασίας και η αλήθεια
- Απόφαση – σταθμός από Άδωνι Γεωργιάδη: Τέλος στις γεύσεις των ηλεκτρονικών τσιγάρων
- Χρηματιστήριο: Τι συμβαίνει με την μετοχή της Εθνικής, κάτω από μία φορά p/bv Πειραιώς, Eurobank και Αlpha
- Το ράλι και οι ψίθυροι στην Εθνική, οι 7 συνοδοιπόροι του Κόκκαλη, τι συμβαίνει με την Phosbank, τα βουβάλια του Βακάκη, πού θα δέσουν τα yachts στις Σπέτσες και τα ψώνια του εφοπλιστή Προκοπίου
