Μια εντελώς διαφορετική εικόνα παρουσιάζει το ηλεκτρονικό κατάστημα της Jumbo μετά την επιβολή του τρίτου κατά σειρά lockdown.

Σε αντίθεση με τις προηγούμενες φορές και ειδικά την περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου, που το e-shop της Jumbo βγήκε… «νοκ άουτ» από τον υπερβολικό όγκο παραγγελιών που δέχονταν, οι πωλήσεις του αυτή την φορά κινούνται σε «ρηχά νερά». Και αυτό παρότι εδώ και λίγες μέρες έχει ξεκινήσει η αποκριάτικη περίοδος, όπου υπό άλλες συνθήκες οι καταναλωτές θα «έκαναν ουρές» έξω από τα καταστήματα του Απόστολου Βακάκη για να αγοράσουν αποκριάτικες στολές και μάσκες. Είναι ενδεικτικό πως τον περσινό Φεβρουάριο, με ανοιχτά καταστήματα και τον κορονοϊό ανύπαρκτο, οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 23% σε σύγκριση με το 2019.

Η αλυσίδα πληρώνει – όπως και οι υπόλοιπες εταιρείες του λιανεμπορίου – βαρύτατο τίμημα από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Οι απώλειες εσόδων διαμορφώθηκαν στο 18,2% το 2020, ποσοστό που σε απόλυτο νούμερο μεταφράζεται σε πάνω από 150 εκατ. ευρώ. Ποσό διόλου ευκαταφρόνητο ακόμη και για το βεληνεκές του ομίλου Jumbo.

«Θύμα» της… υποτονικής ζήτησης έχουν πέσει και οι περίφημες διαφημιστικές καμπάνιες του «Mr Jumbo» που έκαναν αίσθηση και αποτελούσαν θέμα συζήτησης στις παρέες. Και ειδικά όσες γίνονταν αυτήν την περίοδο με αποκορύφωμα αυτές του Πάσχα. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τις διαφημίσεις με την λαϊκή αοιδό Κατερίνα Στανίση ή, πιο πρόσφατα, με τον γνωστό τραγουδιστή και ψάλτη Πέτρο Γαϊτάνο… που άφησαν εποχή.

Ο ισχυρός άνδρας των Jumbo αποφάσισε να κόψει… «μαχαίρι» τη διαφήμιση στους τηλεοπτικούς δέκτες ήταν λίγο πριν τα Χριστούγεννα, όταν η κυβέρνηση επέλεξε να διατηρήσει κλειστά τα εμπορικά καταστήματα και να επιτρέψει μόνο το click away. Η παραδοσιακή αντίστροφη μέτρηση της εταιρείας εξαφανίστηκε ως δια μαγείας από τις οθόνες, αφού δεν υπήρχε λόγος να συνεχισθεί η διαφημιστική καμπάνια.

Οι «κόκκινες» περιοχές

Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή την στιγμή στην Ελλάδα η αλυσίδα λειτουργεί 20 καταστήματα σε σύνολο 52 καταστημάτων στις περιοχές που είναι λιγότερο επιβαρυμμένες από τον κορονοϊό. Αντίθετα, τα καταστήματά της είναι κλειστά σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Χαλκίδα, Ηράκλειο Κρήτης και Κόρινθο) που έχουν χαρακτηριστεί «κόκκινες». Πρόκειται για τις περιοχές που πραγματοποιείται και το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων του ομίλου, καθώς εκεί συγκεντρώνεται και ο περισσότερος πληθυσμός της χώρας.

Για αυτό, αγορά και επενδυτές περιμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την επόμενη ενημέρωση της εταιρείας σχετικά με τις οικονομικές επιδόσεις της. Μια ενημέρωση που σύμφωνα με πληροφορίες δεν πρόκειται να αργήσει. Τον προηγούμενο μήνα πάντως, τον Ιανουάριο, η εταιρεία του Απόστολου Βακάκη επέδειξε αξιοσημείωτες αντοχές, παρουσιάζοντας οριακή μείωση τζίρου κατά 0,6% χάρη στην αθρόα προσέλευση των καταναλωτών τις λίγες μέρες που επετράπη η ελεύθερη λειτουργία του λιανεμπορίου.

Jumbo: Μόλις 0,6% η κάμψη των πωλήσεων τον Ιανουάριο – Γιατί κλείσαμε τις «κόκκινες» περιοχές

Λιανεμπόριο: Γιατί Βάκακης και Zara σάλπισαν… «άτακτη υποχώρηση»

Ανατροπή με την Jumbo-H νέα απόφαση του Απόστολου Βακάκη