Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού προσβλέπει η διοίκηση της Jumbo για λύση στα προβλήματα που έχει προκαλέσει στην εφοδιαστική αλυσίδα το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ.

Ο επικεφαλής της εισηγμένης Απόστολος Βακάκης από τον περασμένο Ιούλιο είχε προβλέψει ότι η κρίση δεν θα έχει προσωρινό χαρακτήρα κάτι που απέδωσε στην έλλειψη πολιτικής βούλησης για επίλυση του προβλήματος το οποίο εκτίμησε ότι θα συνεχίσει να επηρεάζει την παγκόσμια τροφοδοτική αλυσίδα πιθανότατα ακόμη και μετά τις εκλογές στην Αμερική. Για να συμπληρώσει έναν μήνα αργότερα, όταν κατέβηκε ο πήχης των προβλέψεων, ότι η λύση θα προέλθει μόνο μετά από συντονισμένη πολιτική παρέμβαση όσο πλησιάζουμε προς τις εκλογές στις ΗΠΑ.

1

Η νίκη Τραμπ αλλάζει τα δεδομένα καθώς πλέον ο διοικητικός ηγέτης της Jumbo βλέπει αυτή η έλλειψη πολιτικής βούλησης που επισημαίνονταν στις ανακοινώσεις της εταιρείας να αλλάζει άρδην μετά τις εκλογές.

«Η κατάσταση στη Μέση Ανατολή, συνεχίζει να είναι εκρηκτική και ευμετάβλητη. Το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ, που αρχικά είχε «προσωρινό χαρακτήρα», συνεχίζει να ταλαιπωρεί δαπανηρά, το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας, λόγω έλλειψης πολιτικής βούλησης κάτι που αναμένεται να αλλάξει μετά και τις εκλογές στην Αμερική» επισημαίνεται στη χθεσινή ανακοίνωση της εταιρείας σχετικά με την πορεία τον Οκτώβριο και το δεκάμηνο με τα αποτελέσματα να είναι «ενθαρρυντικά».

Και παρά το γεγονός ότι ο ρυθμός ανάπτυξης του ομίλου στο δεκάμηνο είναι στο +7% η διοίκηση της εταιρείας διατηρεί το  «ψαλιδισμένο» guidance για άνοδο πωλήσεων 4% και κέρδη στα ίδια επίπεδα με το 2023.

Κατά τον Οκτώβριο – τον πρώτο μήνα του τελευταίου και πιο κρίσιμου τριμήνου του έτους- ο Όμιλος JUMBO καταγράφει αύξηση πωλήσεων κατά +6% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσυνό μήνα.

Η επίδοση αυτή διατήρησε τον ρυθμό αύξησης των πωλήσεων του Ομίλου κατά το 10μηνο του 2024 (Ιανουαρίου- Οκτωβρίου) σε +7% περίπου.

Με τα νέα καταστήματα στην Ρουμανία και Κύπρο να είναι πλέον σε πλήρη λειτουργία και με την προϋπόθεση ότι οι παρούσες συνθήκες δεν θα χειροτερεύσουν περαιτέρω, η διοίκηση εκτιμά ότι ο στόχος που είχε τεθεί για αύξηση των πωλήσεων κατά 4% για το 2024 είναι επιτεύξιμος.

Πώς διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό

Στην Ελλάδα τον Οκτώβριο του 2024, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας (χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές), παρουσίασαν αύξηση κατά +8% περίπου. Συνολικά για το 10μηνο του 2024, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +7% περίπου σε σχέση με το 2023.

Στην Κύπρο οι πωλήσεις των καταστημάτων της Κύπρου, κατά τον Οκτώβριο του 2024, ήταν αυξημένες κατά +2% περίπου. Τέλος Οκτώβρη ξεκίνησε να λειτουργεί το νέο ιδιόκτητο υπερ-κατάστημα στην Λευκωσία. Συνολικά οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο για το 10μηνο του 2024 είναι αυξημένες κατά +1% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στη Βουλγαρία, οι πωλήσεις του δικτύου τον Οκτώβριο του 2024 ήταν αυξημένες κατά +6% περίπου. Συνολικά οι πωλήσεις στη Βουλγαρία, για το 10μηνο του 2024, είναι αυξημένες κατά +8% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στη Ρουμανία οι πωλήσεις του δικτύου καθώς και του ηλεκτρονικού καταστήματος (www.e-jumbo.ro) σημείωσαν αύξηση της τάξης του +4% περίπου τον Οκτώβριο του 2024, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Προς το τέλος του Οκτώβρη ξεκίνησε να λειτουργεί το νέο ιδιόκτητο υπερ-κατάστημα στο κέντρο του Βουκουρεστίου.

Συνολικά, οι πωλήσεις στη Ρουμανία, για το 10μηνο του 2024, είναι αυξημένες κατά +11% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Διαβάστε επίσης

Jumbo: Αυξημένες κατά 7% οι πωλήσεις στο 10μηνο – Τι λέει ο Βακάκης για νίκη Τραμπ

Jumbo: Ποιοι αναλαμβάνουν νέοι CΟΟ και CFO

Jumbo: Πάνω από τις προβλέψεις του Απ. Βακάκη τα έσοδα 9μήνου