Τις βλέψεις του για την Αττική Οδό, αλλά και την επιθυμία του να επενδύσει στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους και να βρει έναν ισχυρό Έλληνα συνέταιρο παρουσίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ισπανικής εταιρείας Abertis, Jose Aljaro, στο περιθώριο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο κέντρο της Αθήνας.

Ο ισχυρός άνδρας της Abertis τόνισε ότι η Αττική Οδός, την οποία δημοπρατεί το ΤΑΙΠΕΔ από τις αρχές του 2022, είναι μία από τις μεγαλύτερες οδικές παραχωρήσεις που δημοπρατούνται στην Ευρώπη, και πρόσθεσε ότι η εταιρεία έχει επικεντρώσει πάνω της.

1

Μάλιστα, ανέφερε ότι στις 17 Ιουλίου, που είναι η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, η Abertis θα καταθέσει φάκελο και τόνισε ότι εάν επιλεγεί ως προτιμητέος επενδυτής θα αναζητήσει έναν ισχυρό Έλληνα συνέταιρο, ο οποίος θα βοηθήσει την ισπανική εταιρία στο να κατανοήσει τόσο τις ανάγκες της κυβέρνησης όσον αφορά τις επενδύσεις αλλά και το τι χρειάζονται οι χρήστες των ελληνικών αυτοκινητόδρομων.

Επί τούτου, επισήμανε ότι έχει ξεχωρίσει ήδη τρεις με τέσσερις μεγάλους ομίλους, οι οποίοι έχουν υποβάλει προσφορές για την Αττική Οδό και τους οποίους επιδιώκει να προσελκύσει εκχωρώντας ένα σημαντικό μειοψηφικό ποσοστό της νέας παραχώρησης, έτσι ώστε να παραμείνει στην κοινοπραξία μέχρι τη λήξη της νέας σύμβασης.

Εκτός, όμως από το εν εξελίξει διαγωνισμό για την Αττική Οδό και ανεξάρτητα από το εάν θα επικρατήσει σε αυτόν η Abertis έχει εντοπίσει σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες στη χώρα μας.

Για αυτό το λόγο ο Jose Aljaro ανέφερε ότι θα μπορούσε να εξαγοράσει ποσοστό από κάποια υφιστάμενη οδική παραχώρηση, εάν κάποιος από τους μετόχους της διατίθεται να πωλήσει.

Σχετικά με την επιλογή να επενδύσει στην Ελλάδα, δήλωσε ότι πρόκειται για μία στρατηγική απόφαση, η οποία βασίστηκε σε κάποια βασικά χαρακτηριστικά της χώρας μας. Αυτά είναι η νομική, η πολιτική και η οικονομική σταθερότητα.

Γιατί η Αττική Οδός

Ο διευθύνων σύμβουλος της Abertis τόνισε ότι η Αττική Οδός είναι μία πάρα πολύ σημαντική ευκαιρία τόσο για το γεγονός ότι αποτελεί το σημαντικότερο ελληνικό asset τουλάχιστον όσον αφορά στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, αλλά θα αποτελέσει και το σημείο εισόδου στην ελληνική αγορά.

Τόνισε, επίσης, ότι πρόκειται για τη σημαντικότερη οδική αρτηρία, η οποία ενώνει την Αθήνα και το λιμάνι του Πειραιά με το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Σχετικά με την πορεία του διαγωνισμού και πιο συγκεκριμένα όσον αφορά τις συνεχείς παρατάσεις που έχουν ο κ. Aljaro δεν είχε να σχολιάσει κάτι αρνητικό, και δήλωσε ότι η Abertis είναι έτοιμη να υποβάλει την προσφορά της.

Τόνισε, ωστόσο, δύο σημαντικά σημεία που αναμένεται να επηρεάσουν το ύψος της προσφοράς που θα δοθεί την ερχόμενη Δευτέρα.

Το πρώτο είναι η μείωση της τιμής των σταθερών διοδίων από τα 2,8 ευρώ στα 2,5 αρχής γενομένης από τη έναρξη της νέας παραχώρησης, δηλαδή το φθινόπωρο του 2024.

Μία τέτοια απόφαση σύμφωνα με τον Ισπανό CEO εκτιμάται ότι θα επηρεάσει αρνητικά το τελικό τίμημα, αλλά σε βάθος χρόνου θα είναι μία ορθή πολιτική, καθώς τα διόδια πρέπει να είναι κοινωνικά βιώσιμα.

Το δεύτερο σημείο είναι η σημαντική άνοδος των επιτοκίων δανεισμού, τα οποία έχουν αυξηθεί σε παγκόσμια κλίμακα την τελευταία διετία.

Το γεγονός αυτό επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τους διαγωνισμούς για τις παραχωρήσεις, καθώς οι ανάδοχοι πρέπει να «σηκώσουν» ψηλά δάνεια, τα οποία θα αποπληρωθούν σε βάθος δεκαετιών.

Πρόσθεσε, επίσης, ότι η χρηματοδότηση της Abertis για να επικρατήσει στην Αττική Οδό θα προέλθει από την Εθνική Τράπεζα και την Eurobank με τις οποίες υπάρχει ήδη συνεργασία.

Ποια είναι η Abertis

Η Abertis αποτελεί παγκόσμιο ηγέτη στους αυτοκινητοδρόμους και διαχειρίζεται  8.000 χλμ. σε 15 χώρες στην Ευρώπη,  την Αμερική και την Ασία, και Λειτουργεί 7.700 χλμ. σε λειτουργία, εκ των οποίων τα 1.800 χλμ. βρίσκονται στη Γαλλία.

Διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη χρηματοδότηση και τη βιώσιμη διαχείριση των μελλοντικών υποδομών των χωρών που δραστηριοποιείται. Επιπλέον, διαθέτει περισσότερα από 60 χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση αυτοκινητόδρομων και απασχολεί 12.500 εργαζόμενους στις 15 χώρες που δραστηριοποιείται.

Διαθέτει εκτεταμένη εμπειρία σε αστικούς αυτοκινητοδρόμους όπως η Αττική Οδός, καθώς, μεταξύ άλλων, διαχειρίζεται επιτυχώς τον πιο πολυσύχναστο αστικό αυτοκινητόδρομο στη Χιλή (Autopista Central) και τα τούνελ στον ποταμό Elizabeth στην πολιτεία της Βιρτζίνια (ΗΠΑ).

Διαβάστε επίσης:

Χάρης Θεοχάρης: Επιστολή στο ΣΔΟΕ για σαρωτικούς ελέγχους σε νησιά και τουριστικές περιοχές

Αττική οδός: Αντίστροφη μέτρηση για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για την παραχώρηση

ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμοί προσεχώς για 2+1 μαρίνες