ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Περισσότερα από έξι επενδυτικά σχήματα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση της Μαρίνας Αλίμου, με την πρώτη φάση του διαγωνισμού που έχει προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ να «τρέχει» μέχρι το τέλος Ιανουαρίου.
Την ίδια ώρα έντονη είναι η αντίδραση του ΣΙΤΕΣΑΠ (Σύνδεσμος ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών άνευ πληρώματος), καθώς τα μέλη του συνδέσμου θεωρούν «καταστροφικό για το μέλλον του κλάδου τους να περάσει η μαρίνα σε ιδιώτη».
Και προειδοποιούν πως αν η Μαρίνα Αλίμου «πάει σε ιδιώτη» τότε θα κατεβάσουν 100 ιστιοπλοϊκά και θα κλείσουν το λιμάνι του Πειραιά…
Το ζητούμενο για τον Σύνδεσμο, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η πρόεδρος κ. Ελένη Βρυώνη, είναι να εξακολουθήσει ο ΣΙΤΕΣΑΠ να χρησιμοποιεί ως «επαγγελματική βάση τη μαρίνα Αλίμου και φυσικά να μην αυξηθεί το τέλος ελλιμενισμού».
Σήμερα κατά μέσο όρο ένα σκάφος 15 μέτρων πληρώνει ετησίως από 3.500 έως 5.000 ευρώ και με την ιδιωτικοποίηση αυτό το κόστος ενδέχεται και να τετραπλασιαστεί, όπως σημείωσε η κ. Βρυώνη, εξέλιξη που θα οδηγήσει στην έξωση των επαγγελματιών από τη μαρίνα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον κλάδο και την ελληνική οικονομία.
Ο Σύνδεσμος χρησιμοποιεί κατά μέσο όρο το 85% των θέσεων της μαρίνας (η δυναμικότητα της είναι 1.100 θέσεις) και αν διατηρηθεί το υπάρχον καθεστώς τότε «τινάζεται» στον αέρα η διαδικασία μακροχρόνιας παραχώρησης και εκμετάλλευσης της μαρίνας, καθώς η επένδυση θα είναι μη προσοδοφόρα.
«Η μαρίνα θα πρέπει να χαρακτηριστεί επαγγελματική και να διατηρηθεί το επαγγελματικό τιμολόγιο» αναφέρουν οι επαγγελματίες του κλάδου και σημειώνουν πως δεν είναι αντίθετοι στη χωροθέτηση νέας μαρίνας για τα επαγγελματικά σκάφη.
Ωστόσο εκφράζουν την αγωνία ότι και αυτή η μαρίνα θα «περάσει σε χέρια Τούρκων, όπως έγινε με τις μαρίνες Ζέας, Φλοίσβου, Λευκάδας, Κέρκυρας, Μυτιλήνης» με τον τουρκικό όμιλο Dogus.
Να σημειωθεί ότι ο σύνδεσμος εκπροσωπεί 800 και πλέον επιχειρήσεις που είναι ιδιόκτητες και διαχειριστές περισσότερων από 3000 συνολικά σκαφών διαφόρων μεγεθών σε όλη την επικράτεια και απασχολούν 5.000 και πλέον εργαζόμενους. Ο ετήσιος τζίρος του κλάδου τους υπολογίζεται στα 100 εκατ ευρώ.
Να σημειωθεί ότι η Μαρίνα Αλίμου είναι μία από τις μεγαλύτερες μαρίνες στην Ανατολική Μεσόγειο. Συγκεκριμένα η χερσαία ζώνη της μαρίνας έχει επιφάνεια περίπου 210.000 τ.μ., ενώ η θαλάσσια ζώνη είναι επιφάνειας περίπου 428.000 τ.μ. και συμπεριλαμβάνει λιμενολεκάνη συνολικής επιφάνειας 240.000 τ.μ.
Σήμερα η μαρίνα Αλίμου προσφέρει 1.100 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής διαφόρων μεγεθών και εξυπηρετεί σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες ελλιμενισμού της αγοράς ναύλωσης σκαφών αναψυχής της Αθήνας.
Υπενθυμίζουμε ότι στον προηγούμενο, άγονο, διαγωνισμό για τη μαρίνα, σημαντικό ενδιαφέρον είχε εκδηλωθεί από 11 υποψηφίους, μεταξύ των οποίων ήταν η Dogus και J&P Αβαξ, η κοινοπραξία των Azimut – Benetti, η Global Liman Isltemeleri A.S., η ΑΤΕΣΕ ΑΕ, η Majestic Marine Engineering, η Envitec, κα. Να σημειωθεί δε ότι την Μαρίνα Φλοίσβου διαχειρίζεται η D-Marine Investments του ομίλου Dogus και η Lamda Development και τη Μαρίνα Αθηνών (πρώην Μαρίνα Φαλήρου) δίπλα στο ΣΕΦ η κοινοπραξία των εταιρειών J&P Άβαξ, ΒΙΟΤΕΡ και Βερνίκος Κότερα.