ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στη δεύτερή του παράταση οδηγείται ο διαγωνισμός για το lifting των συρμών της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ, η οποία είναι γνωστή ως «Ηλεκτρικός» με αναθέτουσα αρχή τη ΣΤΑ.ΣΥ. Καθώς η ημερομηνία υποβολής των προσφορών εκ μέρους των ενδιαφερομένων μεταφέρθηκε από τις 26 Νοεμβρίου στις 8 Δεκεμβρίου 2021.
Πρόκειται για το έργο συνολικής αξίας 86,8 εκατ. ευρώ μέσω του οποίου επιδιώκεται να αλλάξει η όψη των πεπαλαιωμένων συρμών του Ηλεκτρικού, καθώς και να αναβαθμιστούν τεχνολογικά εφόσον τα τρένα 8ης γενιάς, που χρησιμοποιούνται στην παρούσα φάση και για αρκετές δεκαετίες, θα αντικατασταθούν με συρμούς 10ης γενιάς. Συγκεκριμένα το κόστος για την αναβάθμιση των 14 συρμών της Γραμμής 1 εκτιμάται στα 84 εκατ. ευρώ, ενώ η προμήθεια των ανταλλακτικών κοστολογείται στα 2,48 εκατ. ευρώ.
Η ΣΤΑ.ΣΥ στοχεύει μέσω του έργου αυτού να ανανεώσει την εικόνα των συρμών της, αλλά και να προμηθευτεί τα απαραίτητα ανταλλακτικά, ώστε να δώσει μία νέα εικόνα στους συρμούς του Ηλεκτρικού, η οποία είναι αναγκαία εδώ και αρκετό καιρό, έτσι ώστε να μοιάζουν με αυτούς του Μετρό (Γραμμή 2 και 3) έως το 2026. Ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει να παραδώσει τους 14 συρμούς των 5 οχημάτων της Γραμμής 1, δηλαδή 70 συνολικά οχήματα, πλήρως αναβαθμισμένους και ικανούς για παραγωγική λειτουργία για τα επόμενα 25 χρόνια από την ολοκλήρωση της σύμβασης.
Τόσο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όσο και η ΣΤΑ.ΣΥ επιχειρούν μέσω αυτού του έργου «με το κλειδί στο χέρι» (turn-key project) να εκσυγχρονίσουν το δίκτυο της Γραμμής 1 και να φέρουν πιο κοντά τις δύο άκρες της (δηλαδή τον Πειραιά και την Κηφησιά), καθώς επίσης και να αναβαθμίσουν εσωτερικά και εξωτερικά τους υφιστάμενους συρμούς, οι οποίοι προς το παρών χαρακτηρίζονται ως ο «φτωχός αδερφός» των Γραμμών 2 και 3.
Ποιο άλλο έργο είναι απαραίτητο
Ένα άλλο ζήτημα που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί σε σύντομο χρονικό διάστημα και συνδυάζεται με το υπό δημοπράτηση έργο, είναι η σωστή φύλαξη και προστασία των νέων συρμών. Καθώς, όπως έχει ήδη φανεί με τους υπάρχοντες συρμούς του Ηλεκτρικού, η έλλειψη ενός αμαξοστασίου εφάμιλλου με αυτά των Γραμμών 2 και 3, έχει ως αποτέλεσμα η εικόνα των τρένων να αλλάζει προς το χειρότερο διότι αποτελούν «καμβά» για τους επίδοξους «γκραφιτάδες» κατά τις νυχτερινές ώρες.
Επομένως, μπορεί μέσω του διαγωνισμού να αναβαθμιστούν τεχνολογικά οι συρμοί της Γραμμής 1, αλλά είναι θέμα χρόνου να εμφανιστούν σε αυτούς νέες «καλλιτεχνίες» των γκραφιτάδων που αναπτύσσουν έντονη δημιουργική δραστηριότητα τις βραδυνές ώρες.
Διαβάστε επίσης
Καραμανλής: Λύση για το κυκλοφοριακό-Τι είπε για ΒΟΑΚ, λεωφορεία και Μετρό
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike