ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Ζήτημα ημερών είναι σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Υποδομών η υπογραφή των συμβάσεων για δύο οδικά έργα συνολικού εκτιμώμενου κόστους 495 εκατ. Ευρώ. Πρόκειται για το Μπράλος – Άμφισσα με ανάδοχο τον Όμιλο ΑΒΑΞ και την Παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών με ανάδοχο τη Mytilineos.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές οι σχετικές υπογραφές αναμένεται να πέσουν εντός των επόμενων ημερών, και φαίνεται πως πρώτα θα υπογραφεί η σύμβαση για το Μπράλος – Άμφισσα, πιθανότατα προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας.
Σημειώνεται πως και τα δύο έργα είχαν δημοπρατηθεί στις αρχές του 2022 και θα υπογραφούν σε διάστημα μικρότερο του ενός έτους. Γεγονός και το οποίο αποδεικνύει τη σπουδή με την οποία το Υπουργείο Υποδομών προκηρύσσει και ολοκληρώνει χωρίς καθυστερήσεις τις δημοπρατήσεις των έργων, αλλά και τη σύμπνοια που επικρατεί μεταξύ των κατασκευαστικών Ομίλων, οι οποίοι έχουν αφήσει πίσω για τα καλά τις τακτικές των προσφυγών με στόχο την επικράτηση στους διαγωνισμούς.
Μπράλος-Άμφισσα
Εκτός από το πρώτο έργο που αναμένεται να υπογραφεί στις αρχές Φεβρουαρίου, το Μπράλος-Άμφισσα, ήταν και ένα έργο ανατροπών και εκπλήξεων, καθώς χρειάστηκε να αποκλειστεί ο προσωρινός μειοδότης για να καταλήξει στον Όμιλο ΑΒΑΞ που είχε δώσει τη δεύτερη καλύτερη προσφορά.
Υπενθυμίζεται, ότι στα τέλη του περυσινού Φεβρουαρίου την καλύτερη προσφορά είχε δώσει αρχικά η κοινοπραξία-outsider της ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου, της Interkat του Πανουργιά Παπαϊωάννου και της ιταλικής CmC Di Ravenna. Το εν λόγω σχήμα είχε δώσει έκπτωση 14%, αλλά αποκλείστηκε, καθώς υπήρξαν αμφιβολίες εκ μέρους του Υπουργείου σχετικά με την ικανότητα της CmC Di Ravenna να ανταποκριθεί στις ανάγκες χρηματοδότησης του έργου.
Επομένως, ως ανάδοχος του έργου ανακηρύχθηκε η ΑΒΑΞ με έκπτωση 10% και το τελικό κόστος του οδικού άξονα ανήλθε στα 260 εκατ. ευρώ.
Εν τούτοις, ακόμα και αυτή η μικρή παρέκκλιση όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα του έργου, δεν επηρεάζει τον σχεδιασμό του Υπουργείου, καθώς τα εργοτάξια μπορούν να εγκατασταθούν στο έργο εντός του Α΄ τριμήνου του 2023, ο οποίος ήταν και ο αρχικός στόχος.
Αυτό σημαίνει πως ο οδικός άξονας θα είναι έτοιμος εντός του 2027. Πιο συγκεκριμένα, η ΑΒΑΞ καλείται να αναλάβει την κατασκευή ενός οδικού τμήματος μήκους 25 χιλιομέτρων, το οποίο εντάσσεται στο διαγώνιο οδικό άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο και αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι του Ε65, καθώς συνδέει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό, ενώ μειώνεται και ο χρόνος της διαδρομής από την πόλη της Πάτρα και το Αντίρριο έως τη Λαμία.
Παράκαμψη Χαλκίδας
Το δεύτερο προς υπογραφή έργο είναι η παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, το οποίο δημοπρατήθηκε την ίδια ημέρα (22 Φεβρουαρίου 2022) με το Μπράλος – Άμφισσα. Η αξία του είχε εκτιμηθεί στα 210 εκατ. Ευρώ και την καλύτερη προσφορά είχε δώσει η Mytilineos, ενώ αναμένεται πλέον το έργο να προστεθεί στο χαρτοφυλάκιο της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, ύστερα από το διπλό spin-off της εισηγμένης στις κατασκευές, τα ΣΔΙΤ και τις Παραχωρήσεις.
Ο Όμιλος χρειάστηκε να δώσει μάχη με άλλους τρεις μνηστήρες, αλλά επικράτησε με έκπτωση 7,6%. Πολύ κοντά σε αυτό το ποσοστό κινήθηκε η ΑΒΑΞ (7%). Ακολούθησεη Κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ-Interkat-CmC Di Ravenna (6%), αλλά αποκλείστηκε για τους ίδιους λόγους με το Μπράλος – Άμφισα. Στον διαγωνισμό συμμετείχε και η Ελλάκτωρ, αλλά έδωσε τη χαμηλότερη έκπτωση 5,4%.
Και σε αυτό το έργο τα εργοτάξια μπορούν πλέον να εγκατασταθούν εντός του Α΄ Τριμήνου του 2023 και ο οδικός άξονας να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2027. Πιο συγκεκριμένα, ο ανάδοχος καλείται να κατασκευάσει δύο οδικά τμήματα. Αυτά είναι τα κάτωθι:
- Το τμήμα από Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαρθολομαίου (4 χιλιόμετρα)
- Το τμήμα από τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά (2 χιλιόμετρα)
Στη σύμβαση περιλαμβάνονται, επίσης, ως προαίρεση τα εξής:
- Το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος»
- Την παράκαμψη Ψαχνών
- Την αρτηρία σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.
Διαβάστε επίσης:
Πράσινο φως για τη χρηματοδότηση του Μπράλος-Άμφισσα που έχει αναλάβει ο ΑΒΑΞ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ο Χάρης Βαφειάς στο My Story: Το πάθος με τα αυτοκίνητα, γιατί πούλησε τα supercars, η τραπ, οι φιλίες και το Dragon’s Den ως ψυχοθεραπεία
- ΟΤΕ: Αποχωρήσεις στελεχών με τη σφραγίδα του Κώστα Νεμπή
- Έλον Μασκ: Τρεις λόγοι για να γίνει ο πρώτος τρισεκατομμυριούχος του 2025
- Ανοικτά και την Κυριακή εμπορικά καταστήματα και σούπερ μάρκετ – Αναλυτικά το εορταστικό ωράριο