ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για δύο έργα, για τα οποία έγιναν αρκετές εξαγγελίες κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους τόσο από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, όσο και από τον Υφυπουργό Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη.
Στόχος του Υπουργείου είναι οι σχετικές συμβάσεις να έχουν υπογραφεί εντός του 2022, ώστε να ξεκινήσουν οι απαραίτητες εργασίες από τις αρχές του 2023. Σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, που δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια, ο παραπάνω στόχος είναι εφικτός, ενώ η μάχη που θα δοθεί μεταξύ των νέων συμμαχιών των Ελλήνων κατασκευαστών για τα δύο ΣΔΙΤ αναμένεται να είναι σκληρή.
Flyover Περιφερειακής Θεσσαλονίκης
Το υπό δημοπράτηση έργο αφορά στην κατασκευή ενός νέου σύγχρονου εναέριου αυτοκινητόδρομου, ο οποίος θα βρίσκεται δίπλα στον Περιφερειακό Θεσσαλονίκης και το κόστος του εκτιμάται στα 370 εκατ. ευρώ.
Οι εταιρίες που θα διεκδικήσουν δυναμικά το έργο και έχουν περάσει στην τελική φάση του διαγωνισμού, όπως ανακοινώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2021, είναι οι η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, ο Όμιλος της Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις), η Κοινοπραξία των Ομίλων ΑΒΑΞ και Μytilineos, και η Intrakat.
Εφόσον υπογραφεί η σύμβαση εντός του 2022, τότε τα εργοτάξια του αναδόχου θα εγκατασταθούν περί τις αρχές του 2023 με αποτέλεσμα το Flyover να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2027, καθώς η κατασκευαστική περίοδος του νέου οδικού άξονα ανέρχεται στα τέσσερα έτη, ενώ στο σύνολο της η σύμβαση θα διαρκεί για τριάντα έτη.
Μέσω του εν λόγω έργου οι μετακινήσεις στη συμπρωτεύουσα θα γίνουν γρηγορότερες, ασφαλέστερες, αλλά και οικονομικότερες, διότι για τη χρήση του Flyover οι οδηγοί δε θα πληρώνουν διόδια.
Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη
Το έτερο έργο που οδεύει προς ανάδειξη του προσωρινού μειοδότη εντός ημερών είναι ο οδικός άξονας Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη συνολικής αξίας 312 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως τα σχήματα που έχουν «κτυπήσει» τον διαγωνισμό είναι η Κοινοπραξία της Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) με την Intrakat, καθώς και το κοινό σχήμα ΑΒΑΞ και Mytilineos.
Και σε αυτή περίπτωση η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται στα τριάντα έτη, ενώ για την κατασκευή του οδικού άξονα εκτιμάται πως θα χρειαστούν τέσσερα έτη με αποτέλεσμα, πλην απροόπτου, όπως για παράδειγμα στο ενδεχόμενο νέων παρατάσεων ή προσφυγών στης Αρχή Έγκρισης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ). Εφόσον τηρηθούν τα χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Υποδομών ο νέος οδικός άξονας θα δοθεί στην κυκλοφορία στις αρχές του 2027.
Διαβάστε επίσης
Υπουργείο Υποδομών: Με τη δημοπράτηση τριών ΣΔΙΤ αξίας ενός δισ. ευρώ κλείνει το 2021
Υπουργείο Υποδομών: Προχωρούν οι διαγωνισμοί για οδικά έργα άνω των 1,5 δισ. ευρώ
Ποιο «αιώνιο» οδικό έργο αξίας άνω των 200 εκατ. ευρώ «ξεκολλά» το Υπουργείο Υποδομών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν