Το υπουργείο Υποδομών βγάζει δύο οδικά έργα συνολικού εκτιμώμενου κόστους 110 εκατ. Ευρώ από το συρτάρι με πρωταγωνιστή το Ιόνιο Πέλαγος. Πρόκειται για το Αργοστόλι-Πόρος και για την υποθαλάσσια ζεύξη Αιτωλοακαρνανίας-Λευκάδας.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση στη Διαύγεια προχωρούν οι διαδικασίες για τις τεχνικές μελέτες για το Αργοστόλι-Πόρος με ανάδοχο τη Θαλής Μελετητική Ε.Ε. Επίσης, στο ίδιο στάδιο βρίσκονται και οι διαδικασίες για τη διενέργεια διαγωνισμών που αφορούν τη σύνταξη οικονομικών και τεχνικών μελετών για τη ζεύξη Αιτωλοακαρνανίας-Λευκάδας και πρόσφατα υπεγράφη η σύμβαση για μελέτες υδραυλικών, κυκλοφοριακής μελέτης και της προμελέτης οδοποιίας.

1

Γεγονός και το οποίο σημαίνει πως το Υπουργείο «τρέχει» τις διαδικασίες για την εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης και εν συνεχεία για την προκήρυξη των διαγωνισμών.

Σημειώνεται πως και τα δύο έργα έχουν χαρακτηριστεί ως εθνικού επιπέδου, γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι το Υπουργείο Υποδομών επιδιώκει την εξασφάλιση χρηματοδότησης από κοινοτικούς πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, στόχος του Υπουργείου είναι τουλάχιστον όσον αφορά το Αργοστόλι-Πόρος, να ξεκινήσει ο διαγωνισμός έως τα τέλη του 2022.

Αργοστόλι-Πόρος

Το εν λόγω έργο έχει κοστολογηθεί στα 55 εκατ. ευρώ και το Υπουργείο επιδιώκει να τρέξει τον διαγωνισμό με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής. Επισημαίνεται ότι ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, έχει δηλώσει ήδη από τις αρχές του περασμένου Αυγούστου πως στόχος είναι η εκκίνηση του διαγωνισμού εντός του έτους και η μελετητική ωρίμανση συνηγορεί προς αυτή την κατεύθυνση.

Η βελτίωση του οδικού άξονα μήκους 39 χλμ θα οδηγήσει σε καλύτερη σύνδεση του Αργοστολίου με το κύριο επιβατικό λιμάνι του Πόρου. Ο υφιστάμενος άξονας περνάει μέσα από πλήθος οικισμών και η μέση ταχύτητα ανέρχεται στα 50 χλμ./ ώρα, ενώ με την ολοκλήρωση των έργων το όριο αυξηθεί στα 67 χλμ./ώρα και ως εκ τούτου θα μειωθεί ο χρόνος της διαδρομής.

Πρόκειται για ένα έργο με πολλαπλά οφέλη, καθώς:

  • Αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας τουλάχιστον κατά 20% σε κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας.
  • Ο συνολικός χρόνος της διαδρομής μειώνεται κατά 20% λόγων των διαθέσιμων μηκών προσπέρασης 7χλμ  σε κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας.
  • Η οδός αποκτά περισσότερη ανθεκτικότητα σε ακραία καιρικά φαινόμενα όπως η κακοκαιρία Ιανός
  • Η αύξηση της οδικής ασφάλειας με την παροχή δυνατότητας ασφαλούς προσπέρασης σε ποσοστό άνω του 20% σε κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας ομαλά ισοκατανεμημένο κατά μήκος της διαδρομής, τη λήψη μέτρων πρόληψης των ατυχημάτων εντός και εκτός οικισμών και την εφαρμογή αντιολισθηρού ασφαλτικού τάπητα σε όλο το μήκος.

Υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας

Η υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία αποτελεί ένα έργο που είχε προκηρυχθεί στο παρελθόν, αλλά «κόλλησε» λόγω αντιδράσεων της τοπικής κοινωνίας, καθώς επρόκειτο για παραχώρηση, το οποίο σημαίνει ότι οι οδηγοί θα πρέπει να πληρώνουν διόδια. Υπενθυμίζεται πως τότε η αξία του έργου εκτιμήθηκε στα 55 εκατ. ευρώ.

Πλέον στόχος του Υπουργείου είναι το έργο να δημοπρατηθεί ως μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ με αποτέλεσμα οι χρήστες του νέου οδικού άξονα να μην πληρώνουν διόδια και να καμφθούν οι όποιες αντιδράσεις προέκυπταν από αυτό το ζήτημα.

Σημειώνεται πως το Υπουργείο είναι πολύ κοντά στην επανεκκίνηση του διαγωνισμού, καθώς αναζητείται η χρηματοδότηση ώστε να τρέξουν οι διαγωνισμοί για τους συμβούλους, για να ακολουθήσει η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ). Από εκεί και έπειτα θα εκπονηθούν τα τεύχη δημοπράτησης και θα τρέξει ο διαγωνισμός.

Πρόκειται για ακόμα ένα έργο που έχει χαρακτηρισθεί ως εθνικής σημασίας και αφορά στα εξής:

  • Κατασκευή οδικού τμήματος, συνολικού μήκους 3 χλμ. (συμπεριλαμβανομένης της υποθαλάσσιας σήραγγας).
  • Κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας κάτω από τον υφιστάμενο Δίαυλο Λευκάδας, με τα απαραίτητα τεχνικά έργα εισόδου και εξόδου, συνολικού μήκους 1,1 χλμ. περίπου, ώστε να είναι δυνατή η απρόσκοπτη διέλευση των πλοίων από τον Δίαυλο και η ταυτόχρονη είσοδος/έξοδος των οχημάτων στο νησί της Λευκάδας, καθώς και την κατασκευή των απαραίτητων οδικών συνδέσεων με το υφιστάμενο δίκτυο.
  • Διαπλάτυνση του Διαύλου Λευκάδας, στο τμήμα από το τεχνικό έργο της υποθαλάσσιας σήραγγας μέχρι το κάστρο Αγ. Μαύρας,
  • Κατασκευή Τουριστικού Λιμένα (Μαρίνας) σκαφών μεγάλου μήκους στην περιοχή του Διαύλου, βορειοανατολικά του υφιστάμενου και υπό λειτουργία τουριστικού λιμένα σκαφών αναψυχής Λευκάδας, εφόσον εντασσόταν στο έργο παραχώρησης.

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Υποδομών: Υπογράφονται συμβάσεις για έργα αξίας €300 εκατ.

Υπουργείο Υποδομών: Τρέχει τις διαδικασίες για την υποβολή προσφορών και τη δημοπράτηση έργων αξίας 2,1 δισ. Ευρώ