ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το Υπουργείο Υποδομών «τρέχει» τις διαδικασίες για τη δημοπράτηση ενός νέου ΣΔΙΤ εκτιμώμενης αξίας 250 εκατ. Ευρώ.
Πρόκειται για τον οδικό άξονα Δράμας-Αμφίπολης, στον οποίο έχουν αναφερθεί πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής και ο Υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης και συνδέεται άμεσα με τον σχεδιασμό για τα μεγάλα έργα υποδομών στη Βόρεια Ελλάδα μαζί το Flyover και το Θεσσαλονίκη-Έδεσσα.
Όπως αναφέρεται στη Διαύγεια η Price Water House Coopers θα αποτελέσει το χρηματοοικονομικό σύμβουλο που θα βοηθήσει το Υπουργείο για τη δημοπράτηση του έργου. Η εταιρεία συμμετείχε σε σχετικό διαγωνισμό που προκηρύχθηκε τον περασμένο Ιανουάριο και έδωσε την καλύτερη προσφορά μεταξύ των «ΚΑΝΤΩΡ» και «FCNC FINANCIAL ADVISORS». Η αρχική εκτιμώμενη τιμή της σύμβασης ανερχόταν στα 172.360 ευρώ και η PWC «κλείδωσε» το έργο δίνοντας έκπτωση ύψους 20% (137.200 ευρώ).
Την ίδια στιγμή εν εξελίξει είναι και ο διαγωνισμός για τον τεχνικό σύμβουλο, ο οποίος μαζί με την PwC θα βοηθήσει το Υπουργείο στην εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης. Το επόμενο βήμα είναι η έγκριση του διαγωνισμού από τη Γενική Γραμματεία και τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ και έπειτα ακολουθεί η δημοπράτηση του έργου, η οποία τοποθετείται εντός του έτους.
Η σημασία του έργου
Ο οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης μήκους 43,5 χλμ έχει χαρακτηριστεί ως Έργο Εθνικού Επιπέδου, το οποίο εκτός από τον μεταφορικό και εμπορευματικό του χαρακτήρα αυξάνει και τα επίπεδα οδικής ασφάλειας. Υπολογίζεται, δε, πως με το νέο δρόμο θα μειωθεί η κίνηση κατά 30 λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 λεπτά για τα βαρέα οχήματα.
Πρόκειται για ένα έργο που θα συνδέσει τη Δράμα με την Εγνατία Οδό, με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η πρόσβαση στα μεγάλα γειτονικά αστικά κέντρα και τα λιμάνια. Επίσης, θα βελτιωθεί και η σύνδεση των περιοχών με τη Βουλγαρία. Επομένως, θα αναβαθμιστούν οι εμπορευματικές σχέσεις, οι εισαγωγές και εξαγωγές προϊόντων με τη γείτονα χώρα.
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στο Υπουργείο Υποδομών, η διάρκεια της σύμβασης θα ανέρχεται στα 30 έτη, ενώ το κόστος του έργου θα ξεπερνάει τα 250 εκατ. Ευρώ. Εκτιμάται πως για να κατασκευαστεί ο οδικός άξονας θα χρειαστούν τέσσερα έτη και τα υπόλοιπα 26 θα αφορούν τη συντήρηση του. Σημειώνεται πως μιλάμε για ένα μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ και όσοι χρησιμοποιούν το νέο δρόμο δε θα χρειάζεται να πληρώνουν διόδια.
Εφόσον, το Υπουργείο δημοπρατήσει το έργο μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους, τότε είναι πολύ πιθανό να έχει προκύψει ανάδοχος στις αρχές του 2023. Αυτό σημαίνει πως εντός του 2027 η Δράμα θα έχει έναν σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα με πολλαπλασιαστικά οφέλη για όλων των ειδών τις μετακινήσεις.
Η σημασία του έργου αλλά και το κόστος του εκτιμάται πως θα προσελκύσει τους μεγάλους ελληνικούς Ομίλους, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytlineos, ενώ ας μην ξεχνάμε πως και γαλλικοί κολοσσοί, όπως η Vinci και η Egis εξετάζουν με μεγάλο ενδιαφέρον τα προς δημοπράτηση οδικά έργα.
Δύο τμήματα
Ο προς δημοπράτηση οδικός άξονας «σπάει» σε δύο τμήματα. Το πρώτο τμήμα του έργου (Παλαιοκόμη-Μαυρολεύκη) θα έχει μήκος 30 χιλιόμετρα. Από αυτά στα 13,5 χιλιόμετρα θα γίνουν εργασίες αποκατάστασης, ενώ τα υπόλοιπα 16,5 χιλιόμετρα θα κατασκευαστούν από το μηδέν.
Το δεύτερο τμήμα (Μαυρολεύκη – Δράμα) θα είναι μήκους 13 χιλιομέτρων και θα χωρίζεται σε τρία υπο-τμήματα. Αυτά είναι τα «Δράμα – Νέα Σεβάστεια», (μήκους 2,96 χλμ), Νέα Σεβάστεια – Κουδούνια» (1,96 χλμ) και «Κουδούνια – Μαυρολεύκη» (8,27 χλμ).
Διαβάστε επίσης
Η συμμαχία ΑΒΑΞ-Mytilineos προσωρινός ανάδοχος για το flyover Θεσσαλονίκης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike