Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Υπουργείο υποδομών: Τα συμπεράσματα της διήμερης περιοδείας στα μεγάλα έργα

Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών - Νίκος Ταχιάος, Υφυπουργός Υποδομών

Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών - Νίκος Ταχιάος, Υφυπουργός Υποδομών

Στα εργοτάξια των μεγάλων έργων βρέθηκε τις προηγούμενες ημέρες η ηγεσία του υπουργείου υποδομών και μεταφορών, προκειμένου να ενημερωθεί από τους μεγάλους εγχώριους κατασκευαστικούς ομίλους για την πορεία τους.

Η περιοδεία του υπουργείου ξεκίνησε την Τρίτη 16 Ιανουαρίου από τη Θεσσαλονίκη, όπου ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος, παρακολούθησε ένα έργο το οποίο αποτελεί για τον ίδιο προσωπικό στοίχημα. Πρόκειται για το μετρό Θεσσαλονίκης, που κατασκευάζει η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-We Build-Hitachi, και το οποίο ο υφυπουργός γνωρίζει αρκετά καλά καθώς είχε αναλάβει τη θέση του προέδρου της Ελληνικό Μετρό από το 2019 έως και την «αναβάθμιση» του.

Την επόμενη ημέρα, δηλαδή στις 17 Ιανουαρίου, σύσσωμη η ηγεσία βρέθηκε στον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργο για να επιβλέψει το ποσοστό υλοποίησης του εργοταξίου και επισκέφθηκε το καθένα από τα τρία εργοτάξια του έργου ξεχωριστά.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το υπουργείο υποδομών εκφράζει την ικανοποίησή του για την πορεία των έργων που επισκέφθηκε, ενώ και οι εργολάβοι τα προχωρούν με γοργούς ρυθμούς, καθώς οι γκρίνιες που προκαλούνται από τις καθυστερήσεις πληρωμών έχουν σταματήσει. Μάλιστα, όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια της πρόσφατης ενημέρωσης των δημοσιογράφων ο Χρήστος Σταϊκούρας, από το Δεκέμβριο έχουν γίνει οι πληρωμές των έργων που ανήκουν στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα και από το Ιανουάριο για όσα έχουν ενταχθεί στο εθνικό σκέλος

Μετρό Θεσσαλονίκης: Έτοιμο το Νοέμβριο του 2024 – Ασφάλεια για το χρονοδιάγραμμα

Ο Νίκος Ταχιάος βρέθηκε στη συμπρωτεύουσα στις αρχές της εβδομάδας και έλαβε εκτενή ενημέρωση από το διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρο Εξάρχου. Μαζί τους ήταν και ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στο εργοτάξιο του Μετρό Θεσσαλονίκης και του πρώτου «ταξιδιού» του συρμού σε όλους τους σταθμούς χωρίς οδηγό, ο υφυπουργός έλαβε δεσμεύσεις ότι το έργο θα έχει παραδοθεί το Νοέμβριο του 2024. Με αυτό τον τρόπο τηρείται το φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει η ηγεσία του υπουργείου υποδομών.

Μάλιστα, ο κ. Εξάρχου δήλωσε τα εξής: «Έχουμε δεσμευτεί ότι το Μετρό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο στο έργο και βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη από τη δική μας πλευρά. Δώσαμε μία υπόσχεση ότι μόλις αναλάβουμε τη διοίκηση της Άκτωρ, θα επιταχύνουμε τις εργασίες στο μετρό με απόλυτη προτεραιότητα.

Και εγώ προσωπικά όσο και η ομάδα μου παρακολουθούμε καθημερινά την εξέλιξη του έργου ώστε να διασφαλίσουμε ότι αυτό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2024. Δε βλέπουμε κάποιο κώλυμα αυτή τη στιγμή και έχουμε την ισχυρή πεποίθηση ότι η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει εντός του χρονοδιαγράμματος του».

Από την άλλη πλευρά ο Νίκος Ταχιάος φέρεται να δήλωσε σε συνεργάτες του ότι για πρώτη φορά αισθάνεται ασφάλεια για την πορεία του έργου, ενώ το ίδιο έκανε και ο υπουργός υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στο εργοτάξιο της ΑΚΤΩΡ στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος.

Πάτρα-Πύργος: Το καλοκαίρι έτοιμο το 50% και μέχρι τέλη του έτους το 75%

Τις δηλώσεις του υπουργού υποδομών για το χρονοδιάγραμμα του Πάτρα-Πύργου επιβεβαίωσαν μέσω της πορείας του έργου τους οι τρεις κατασκευαστικές εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ της κοινοπραξίας ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ που έχουν αναλάβει το έργο των 331 εκατ. Ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα, το πρωί της Τετάρτης 17 Ιανουαρίου, ο Χρήστος Σταϊκούρας, συνοδευόμενος από τους υφυπουργούς Νίκο Ταχιάο και Κατερίνα Αλεξοπούλου δήλωσε ότι το έργο βρίσκεται στο 30% της υλοποίησης του και ότι το καλοκαίρι θα έχει υπερβεί το 50% και έως τα τέλη του έτους το 75%.

Στη συνέχεια η ηγεσία του υπουργείου υποδομών βρέθηκε στο εργοτάξιο του τμήματος Μιντιλόγλι-Καραίικα που έχει αναλάβει ο Όμιλος ΑΒΑΞ και βρίσκεται στο 30% της κατασκευής του. Αυτό χωρίζεται σε δύο τμήματα, με το πρώτο μήκους 13 χιλιομέτρων να είναι το πιο «δύσκολο» καθώς προϋποθέτει έργα διαπλάτυνσης στον υφιστάμενο οδικό άξονα. Μετά ακολουθεί ένα νέο τμήμα μήκους 8 χλμ.

Το επόμενο εργοτάξιο που επισκέφθηκε το επιτελείο του υπουργείου, ήταν το  Καραίικα – Γαστούνη που κατασκευάζει η ΑΚΤΩΡ του Ομίλου Intrakat. Η πορεία της κατασκευής του βρίσκεται στο 20% αλλά κατά κοινή ομολογία από τότε που ολοκληρώθηκε η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την Intrakat, δηλαδή πριν από ενάμιση μήνα, οι ρυθμοί κατασκευής έχουν αυξηθεί. Μάλιστα, όπως ανέφερε στο mononews ο ισχυρός άνδρας των δύο εταιρειών δήλωσε:

«Σημασία έχει για εμάς να τηρούμε τις υποσχέσεις μας. Έχουμε δεσμευτεί ότι θα προχωρήσουμε το Μετρό Θεσσαλονίκης και το Πάτρα-Πύργος αμέσως μόλις αναλάβαμε τη διοίκηση της ΑΚΤΩΡ».

Το τελευταίο, αλλά και πιο προχωρημένο εργοτάξιο ήταν αυτό της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τις εργασίες να βρίσκονται στο 50% και να αφορούν το τμήμα  Γαστούνη-Πύργος.

Διαβάστε επίσης

Ποια μεγάλα οδικά έργα παγώνουν – Οι νέες προτεραιότητες που δημιουργούν «Daniel» και Τέμπη

Αλέξανδρος Εξάρχου στο mononews: Διπλασιάσαμε την παραγωγή στα εργοτάξια του Πάτρα-Πύργος σε ενάμιση μήνα

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Έχει κατασκευαστεί το 50% στο τμήμα Γαστούνη-Πύργος του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος