Στο τελικό στάδιο εισέρχεται ο διαγωνισμός για το Φράγμα Χαβρία αξίας 106 εκατ. ευρώ που διεκδικούν οι μεγάλοι Όμιλοι. Πρόκειται για μία ακόμα Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα που διεκδικούν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat και ο γαλλικός κολοσσός της Suez.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την απόφαση που υπεγράφη χθες από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, και αναρτήθηκε στη Διαύγεια, ο διαγωνισμός πλέον βρίσκεται πολύ κοντά στο να ρίξει «αυλαία» και να γνωρίζουμε τον ανάδοχο του έργου.

1

Αυτό συμβαίνει, καθώς η αναθέτουσα αρχή του έργου, η οποία είναι η Διεύθυνση Έργων Ύδρευσης Αποχέτευσης και Επεξεργασίας Λυμάτων (Δ18) ενέκρινε το τεύχος για την πρόσκληση της υποβολής των προσφορών.

Εν ολίγοις ο διαγωνισμός προχωράει στο Στάδιο ΙΙ της Β΄ Φάσης και οι μνηστήρες του ΣΔΙΤ θα πρέπει μέχρι τις 17 Οκτωβρίου 2022 να έχουν υποβάλει τις προσφορές τους. Αυτό σημαίνει πως, εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις λόγω προσφυγών των ενδιαφερομένων στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, τότε είναι αρκετά πιθανό να γνωρίζουμε τον ανάδοχο του έργου μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους.

Από εκεί και έπειτα θα ακολουθήσει η διαδικασία της έγκρισης της προς υπογραφή σύμβασης από την Ελεγκτική Επιτροπή και στη συνέχεια η σύμβαση θα οδεύσει προς τη Βουλή για να πάρει το τελικό ΟΚ.

Επομένως, η σύμβαση αναμένεται να έχει υπογραφεί στις αρχές του 2023, ενώ μέσα στην ίδια χρονιά να ξεκινήσουν και τα έργα. Η διάρκεια κατασκευής του φράγματος ανέρχεται στα τρία έτη με αποτέλεσμα ένα απαραίτητο έργο για τη Χαλκιδική να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2026

Ενδεικτικό της σπουδής με την οποία έχει τρέξει το Υπουργείο Υποδομών το τελευταίο διάστημα τον διαγωνισμό είναι το ότι στα μέσα του προηγούμενου μήνα ο Κώστας Αχ. Καραμανλής κατά διάρκεια επίσκεψής του στη Χαλκιδική είχε δηλώσει το εξής:

«Το φράγμα Χαβρία πόσα χρόνια το συζητάτε στην περιοχή; 20 χρόνια. Ξέρετε πότε αυτό το έργο θα έχει προσωρινό ανάδοχο; Σε τρεις μήνες από τώρα. Δηλαδή θα υπάρχει εργολάβος, ο οποίος θα ξεκινήσει το έργο αρχές του 2023»

Η πορεία του διαγωνισμού και οι μνηστήρες

Το φράγμα Χαβρία αποτελεί το πρώτο έργο ύδρευσης που δημοπρατήθηκε μέσω ΣΔΙΤ. Μάλιστα, το έργο θα χρηματοδοτείται πλήρως (δηλαδή σε ποσοστό 100%) από τον ιδιωτικό φορέα σύμπραξης (ΙΦΣ), και δε θα λάβει χρηματοδότηση από κοινοτικά προγράμματα, όπως το ΕΣΠΑ.

Ο σχετικός διαγωνισμός προκηρύχθηκε τον Ιούνιο του 2020 και στα τέλη του Οκτωβρίου του ίδιου έτους γνωρίζαμε ποιοι ήταν οι ενδιαφερόμενοι.

Πιο συγκεκριμένα, το έργο διεκδικούσαν τρία σχήματα, τα οποία ήταν τα εξής:

  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Χ.Δ Κωνσταντινίδης
  • Intrakat-Suez
  • Ελλάκτωρ (μέσω της θυγατρικής της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις)

Ο διαγωνισμός πέρασε στο επόμενο στάδιο (Β1) το Νοέμβριο του 2021 και το Υπουργείο Υποδομών έδωσε το πράσινο φως για τη συμμετοχή και των τριών παραπάνω σχημάτων.

Το έργο

Το υπό δημοπράτηση έργο αφορά στην κατασκευή, τη συντήρηση και τη λειτουργία των εξής υποδομών:

  • Το Φράγμα Χαβρία και συνοδά έργα
  • Τα Έργα μεταφοράς από το φράγμα στην Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού
  • Τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας νερού
  • Τα εξωτερικά δίκτυα

Σημειώνεται πως η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται στα 30 έτη με τα 27 να αφορούν τη συντήρηση και τη λειτουργία του έργου. Μέσω αυτού θα εξυπηρετούνται περιοχές των δήμων Πολυγύρου, Κασσάνδρας, Σιθωνίας, Μουδανιών, Προποντίδας και Αριστοτέλη.

Το Φράγμα θα καλύψει τουλάχιστον το ⅓ των υδρευτικών αναγκών της Χαλκιδικής. Επίσης, θα δοθούν καίριες λύσεις στο πρόβλημα λειψυδρίας, θα εξασφαλιστεί η άρδευση εκτάσεων 24.000 στρεμμάτων, ενώ θα αντιμετωπιστεί και το χρονίζον πρόβλημα για την πρόσβαση σε ποιοτικό πόσιμο νερό.

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Υποδομών: Σε τροχιά δημοπράτησης δύο ΣΔΙΤ αξίας 694 εκατ. ευρώ στη βόρεια Ελλάδα

Υπουργείο Υποδομών: Σε τροχιά δημοπράτησης δύο ΣΔΙΤ αξίας 694 εκατ. ευρώ στη βόρεια Ελλάδα

Υπουργείο Υποδομών: Αναβαθμίζεται για την υπογραφή των ΣΔΙΤ αξίας 1,5 δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης