Το πράσινο φως για να περάσει στο επόμενο στάδιο ο διαγωνισμός για ένα οδικό έργο που διεκδικούν οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι, αλλά και ανερχόμενες εργοληπτικές εταιρείες, έδωσε χθες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Πρόκειται για τον άξονα Λαμία-Καρπενήσι αξίας 200 εκατ. ευρώ, που δημοπρατήθηκε στα τέλη του περασμένου έτους και όπως είχε γράψει πρώτο το mononews ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις της, όπως κάνει και ο Όμιλος ΑΒΑΞ, ενώ έχουν κατέβει και τρεις ισχυρές συμμαχίες.

Αυτές είναι η ένωση των Mytilineos και ΑΚΤΩΡ, το κοινό σχήμα των ανερχόμενων ΕΚΤΕΡ-Δομική Κρήτης-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ, το μπλοκ των ΟΔΟΣ ΑΤΕ-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Α.Ε.-ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε.-ΕΡΓΟΔΟΜΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑΣ και η σύμπραξη του Παναγιώτη Ψαλτάκου (ΤΕΚΑΛ) με τις TRACE και ΕΛΙΚΑ ΑΤΕΕ

Ο διαγωνισμός περνάει στο επόμενο βήμα καθώς με απόφαση του υπουργού υποδομών και μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, όλα τα παραπάνω σχήματα πέρασαν από το κόσκινο του υπουργείου υποδομών και πλέον ετοιμάζονται για το Β’ Στάδιο. Κατά τη διάρκεια αυτού θα καθοριστεί το τελικό τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου (Β1), ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών (Β2).

Ένα έργο που «κόλλησε» εις διπλούν σε προσφυγές

Το Λαμία – Καρπενήσι δημοπρατήθηκε μαζί με το Ιωάννινα-Κακαβιά και λόγω των προσφυγών των ανερχόμενων δυνάμεων των κατασκευαστών της έκτης τάξης, δηλαδή της κοινοπραξίας Δομική Κρήτης-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα  ο διαγωνισμός να έχει ματαιωθεί και επαναπροκηρυχθεί τουλάχιστον δύο φορές, καθώς οι τέσσερις εταιρείες είχαν προσφύγει στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), η οποία είχε γνωμοδοτήσει υπέρ τους δις και είχε υποχρεώσει το υπουργείο υποδομών να ματαιώσει και να προκηρύξει εκ νέου τον διαγωνισμό δύο φορές με αλλαγές στους όρους.

Υπενθυμίζεται ότι την ίδια τύχη είχε και το Ιωάννινα-Κακαβιά με προσωρινό ανάδοχο τον όμιλο ΑΒΑΞ, καθώς το ίδιο σχήμα είχε προσφύγει τρεις φορές στην ΕΑΔΗΣΥ επικαλούμενο  το γεγονός ότι οι όροι των διακηρύξεων παραβιάζουν τις αρχές της αναλογικότητας και του ελεύθερου ανταγωνισμού με την προσθήκη πρόσθετων όρων χωρίς αιτιολογία.

Το υπό δημοπράτηση έργο αφορά το τμήμα Παλαιοκώμη-Τύμφρηστος και έργο αφορά στην κατασκευή ενός άξονα μήκους 30 χλμ.

Η κατασκευή του οδικού τμήματος θα διαρκέσει 54 μήνες. Επομένως, εφόσον δεν υπάρξουν νέα εμπόδια όπως προσφυγές στην ΕΑΔΗΣΥ ή το ΣτΕ, τότε είναι αρκετά πιθανό να έχουμε τον ανάδοχο και την υπογραφή της σχετικής σύμβασης εντός του έτους και το έργο να έχει παραδοθεί εντός του Β΄ εξαμήνου του 2028. Η χρηματοδότηση του προς το παρόν θα προέρχεται από εθνικούς πόρους, επομένως έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (ΠΔΕ) ενώ θα αναζητηθεί και ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο νέος οδικός άξονας θα βγάλει το Καρπενήσι  το Καρπενήσι και τις γύρω περιοχές από μία ιδιότυπη οδική απομόνωση. Κύριος σκοπός του έργου είναι η άρση της δυσχερούς πρόσβασης στην Ευρυτανία και στο δυτικό ορεινό τμήμα της Φθιώτιδας. Επίσης, θα βελτιωθούν οι συνθήκες ασφάλειας για τους επισκέπτες και τους κατοίκους συμβάλλοντας στη μείωση των τροχαίων.

Όσον αφορά τους χρόνους μετακινήσεις αυτοί  θα μειωθούν κατά 30 λεπτά, αυξάνοντας την ελκυστικότητα και την προσβασιμότητα της περιοχής, δημιουργώντας παράλληλα τις προϋποθέσεις για την ενίσχυση του τουρισμού και του εμπορίου.

Διαβάστε επίσης:

ΑΒΑΞ: Επίσημα ανάδοχος σε οδικό έργο αξίας €310 εκατ.

ΔΑΑ: Η κερδοφορία και το μέρισμα προπομποί επενδύσεων €920 εκατ. σε υποδομές

ΤΑΙΠΕΔ: Τον Μάιο ο διαγωνισμός για τα logistics σε Φυλή και στρατόπεδο Γκόνου

Υπουργείο Υποδομών: Στα μέσα Μαρτίου οι υπογραφές για 200 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου