Στα μέσα του μήνα αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές για την προμήθεια του τελευταίου «πακέτου» των πράσινων λεωφορείων σύμφωνα με πολύ καλά ενημερωμένες πηγές.

Πρόκειται για την προμήθεια 200 λεωφορείων φυσικού αερίου αξίας 59 εκατ. ευρώ από την ιταλική Industria Italiana Autobus, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας έχει τοποθετηθεί με ποσοστό 28,5% η τουρκική Karsan του τούρκου μεγιστάνα Inan Kirac, όπως έχει ήδη αποκαλύψει το mononews.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι τα οχήματα αυτά μαζί με τα λεωφορεία φυσικού αερίου της IVECO (σ.σ. Η σχετική σύμβαση υπεγράφη στις 22 Φεβρουαρίου) θα καταφθάνουν τμηματικά στη χώρα μας. Η προμήθεια και η παραλαβή τους θα αρχίσει εντός του έτους και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2025.

Ο αριθμός των νέων λεωφορείων φυσικού αερίου που θα έρθουν στην Αθήνα αναμένεται να είναι 300, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες η Θεσσαλονίκη δεν διαθέτει υποδομές για οχήματα αυτής της τεχνολογίας.

Συνολικά μαζί με τα ηλεκτρικά λεωφορεία της Yutong, με τη σχετική σύμβαση προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ να έχει υπογραφεί τον περασμένο Οκτώβριο και τα οχήματά της να κυκλοφορούν στην Αθήνα μεταξύ Απριλίου και Μαΐου, ο στόλος του ΟΑΣΑ θα ενισχυθεί με 440 λεωφορεία. Από την άλλη πλευρά στη Θεσσαλονίκη θα διατεθούν 110 ηλεκτρικά λεωφορεία της Yutong, τα οποία κατεύθασαν χθες στο λιμάνι της συμπρωτεύουσας.

Οι νέοι διαγωνισμοί για ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ για περισσότερα από 1.500 λεωφορεία

Με το διαγωνισμό για τα πράσινα λεωφορεία να οδεύει και επίσημα πλέον στην ολοκλήρωσή του το Υπουργείο Υποδομών τρέχει τρεις ακόμα διαγωνισμούς για την ενίσχυση του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ με συνολικά 1510 οχημάτων. Από αυτά περισσότερα από χίλια θα διατεθούν στην πρωτεύουσα, ενώ τα υπόλοιπα 475 θα ενισχύσουν τον ΟΑΣΘ.

Από αυτά περίπου τα μισά, δηλαδή τα 750, θα αποκτηθούν μέσω διαγωνισμού του Υπουργείου Υποδομών και μεταφορών, ενώ τα υπόλοιπα θα έρθουν με καθεστώς leasing ή διαχείρισης λεωφορειακών γραμμών από διαγωνισμούς που θα τρέξει ο ΟΑΣΑ, η ΟΣΥ και ο ΟΑΣΘ.

Το μεγαλύτερο project στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών θα είναι ο διαγωνισμός για τη Β΄ Φάση της απόκτησης πράσινων λεωφορείων. Όπως έχει ήδη γράψει το mononews προς το παρόν ο διαγωνισμός αναμένεται να κοστίσει 400 εκατ. Ευρώ και θα προκηρυχθεί εντός του τρέχοντος μήνα και θα αφορά σε προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων.

Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε προχθες Χρήστος Σταϊκούρας απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή, τα 525 από αυτά θα κατευθυνθούν στην Αθήνα και τα υπόλοιπα 225 στη συμπρωτεύουσα. Και αυτός ο διαγωνισμός αναμένεται να τρέξει τμηματικά, δηλαδή με υπό-έργα όπως έγινε και στην Α΄ Φάση, αλλά εκτιμάται ότι θα τρέξει πιο γρήγορα καθώς το υπουργείο έχει πάρει σημαντικά μαθήματα από τον εν εξελίξει διαγωνισμό που «υπέφερε» από ενστάσεις και προσφυγές, ενώ δύο από τα πέντε τμήματα βγήκαν άγονα.

Όσον αφορά το leasing οχημάτων και τη διαχείριση λεωφορειακών γραμμών από ιδιώτες στην Αθήνα τρέχουν δύο διαγωνισμοί. Ο πρώτος έχει προκηρυχθεί από τον ΟΑΣΑ και αφορά την κάλυψη των δρομολογίων για συνολικά 62 λεωφορειακές γραμμές στην Περιφέρεια Αττικής.

Το κόστος του έχει εκτιμηθεί στα 400 εκατ. Ευρώ και ως προσωρινός ανάδοχος έχει ανακηρυχθεί η κοινοπραξία των ΚΤΕΛ Κορίνθου, Άργους, Θήβας, Χανίων, Σαλαμίνας και Μαγνησίας και των τουριστικών γραφείων Maroulis travel και Panolympia (Smile Acadimos).

Εφόσον πάρει η σύμβαση το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο και περάσει από τη Βουλή η σύμβαση, ο ανάδοχος θα αναλάβει για οκτώ έτη τα δρομολόγια που κάλυπταν από τον Οκτώβριο του 2020 και θα φέρει 210 νέα λεωφορεία.

Επιπλέον η ΟΣΥ, που είναι θυγατρική του ΟΑΣΑ έχει προκηρύξει ένα νέο διαγωνισμό αξίας 180 εκατ. Ευρώ και αφορά στο δεκαετές leasing 300 νέων λεωφορείων.

Διαγωνισμό για την εξυπηρέτηση λεωφορειακών γραμμών από ιδιώτη για την επόμενη δεκαετία έχει προκηρύξει και ο ΟΑΣΘ. Πιο συγκεκριμένα, αυτός αφορά στην κάλυψη 40 λεωφορειακών γραμμών έναντι 300 εκατ. Ευρώ και μέσω αυτού θα προστεθούν στο στόλο του ΟΑΣΘ 250 οχήματα ηλικίας 10 ετών ή νεότερα.

Διαβάστε επίσης:

Σταϊκούρας: Έφτασαν 110 ηλεκτρικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα από 1.000 νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Μικρομεσαίοι κατασκευαστές: Πρόθυμοι για τα έργα express στη Θεσσαλία – Αιχμές προς το υπουργείο Υποδομών