Σήμερα αναμένεται σύμφωνα με πολύ καλά ενημερωμένες πηγές του Υπουργείου Υποδομών, να ανακοινώσει ο υπουργός επικρατείας αρμόδιος για τις μεταφορές και τις υποδομές. Γιώργος Γεραπετρίτης, το πλαίσιο και το χρονοδιάγραμμα για την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου, ο οποίος έχει τραβήξει «χειρόφρενο» ύστερα από την τραγωδία στα Τέμπη. Επιπλέον, ο υπουργός αναμένεται να μιλήσει αύριο  στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Σε αυτό συνηγορούν και οι δηλώσεις του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γιάννη Ντίτσα, ύστερα από τη δεύτερη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες μεταξύ της ομοσπονδίας και του Γιώργου Γεραπετρίτη.

Πιο συγκεκρίμενα, ο κ. Ντίτσας δήλωσε πως στο αμέσως επόμενο διάστημα ο υπουργός θα προχωρήσει σε ανακοινώσεις σχετικά με το χρονοδιάγραμμα και τον τρόπο λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου, και ότι στη συνέχεια η ΠΟΣ θα παραχωρήσει συνέντευξη τύπου, κατά την οποία και θα ανακοινώσει τις αποφάσεις της.

Πρόσθεσε, πως στόχος είναι αρχικά να ξεκινήσουν τα δρομολόγια των τρένων και στην πορεία να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο και εν συνεχεία των επιβατών. Εν τούτοις, δεν έδωσε ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία και, όπως φαίνεται, όλα κρέμονται από τις προτάσεις του υπουργείου υποδομών.

Μεγάλες πιέσεις σε προαστιακό και εμπορευματικές μεταφορές

Σημειώνεται ότι δεν υπάρχει απόφαση για αναστολή της απεργίας, γεγονός και το οποίο δημιουργεί πρόσθετες πιέσεις προς δύο κατευθύνσεις. Αρχικά, μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας, καθώς τον χρησιμοποιούν τόσο για τις μεταφορές από και προς την εργασία τους, όσο και για τις μετακινήσεις προς το λιμένα Πειραιά και το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι πρέπει να δοθεί μία προτεραιότητα στην επανεκκίνηση του, κάτι το οποίο, σύμφωνα με τις αρμόδιες πηγές είναι εφικτό, καθώς δεν υπάρχουν προβλήματα στη σηματοδότηση.

Από την άλλη πλευρά ασφυκτικές πιέσεις δέχονται και οι εμπορευματικές πιέσεις, καθώς η καθήλωση των τρένων λόγω της απεργίας έχει οδηγήσει σε «φρακάρισμα» των αμαξοστοιχιών που μεταφέρουν εμπορεύματα και εξοπλισμό από και προς τη χώρα μας. Πηγές του ΟΣΕ, που είναι ο διαχειριστής του δικτύου, κάνουν λόγο για «εγκλωβισμένα» τρένα που βρίσκονται στη Σερβία και τη Βόρεια Μακεδονία και τα οποία επιδιώκουν να εισέλθουν στη χώρα μας.

Σχετικά με τις εξαγωγές οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι στη Θεσσαλονίκη είναι ακινητοποιημένα τουλάχιστον επτά τρένα που μεταφέρουν εμπορεύματα, ενώ υπάρχουν και αμαξοστοιχίες στην Αλεξανδρούπολη που μεταφέρουν στρατιωτικό εξοπλισμό.

Ενδεικτικό των πιέσεων που υπάρχουν στις εμπορευματικές μεταφορές είναι το χθεσινό συμβάν, στο οποίο μία εμπορική αμαξοστοιχία επιχείρησε να ταξιδέψει από τη Θεσσαλονίκη στην Ειδομένη χθες το πρωί στις 10:00. Πρόκειται για ένα τρένο της Rail Cargo Logistics Goldair, η οποία αποτελεί κοινοπραξία που έχει δημιουργήσει η Goldair με τους κρατικούς αυστριακούς σιδηροδρόμους.

Εν τούτοις, το δρομολόγιο δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ καθώς επενέβη το σωματείο των μηχανοδηγών του ΟΣΕ με τον Πρόεδρο του, Κωστή Γενιδούνια να αναφέρει σε δημοσίευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα εξής:

 “Χωρίς να έχει δοθεί καμία επιπλέον οδηγία ή διευκρίνιση , ο ΟΣΕ σήμερα έδινε άδεια να κυκλοφορήσουν εμπορικά τρένα σε μη τηλεδιοικούμενο μερος του δικτύου. Η παρέμβαση του Σωματείου μας καταλυτική, το δρομολόγιο ακυρώθηκε”.

Υπουργείο Υποδομών: «Κάνουμε φύλλο και φτερό τη σύμβαση 717»

Την ίδια στιγμή σύμφωνα με πληροφορίες, το Υπουργείο Υποδομών εξετάζει εξονυχιστικά την πορεία της υλοποίησης της αμαρτωλής σύμβασης 717/2014, καθώς προσπαθεί να αποδείξει ότι αυτή δεν είχε υλοποιηθεί κατά 68% μέχρι να «κολλήσει» το 2017. Ωστόσο, σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει ο Γιώργος Γεραπετρίτης στη συνέντευξη τύπου της περασμένης Τετάρτης, σύμβαση είχε υλοποιηθεί έως τότε σε ποσοστό 32%, αν και υπήρχαν σημαντικά προβλήματα και ελλείψεις που είχαν ως αποτέλεσμα το πραγματικό ποσοστό προόδου να ανέρχεται στο 15%.

Πηγές του υπουργείου αναφέρουν στο mononews ότι στην παρούσα φάση εκτελείται ένα «μονοθεματικό και όχι και τόσο παραγωγικό έργο», καθώς όλες οι δυνάμεις των στελεχών του κατευθύνονται προς τη διαχείριση της κρίσης, αλλά και στο να κερδηθεί σταδιακά το στοίχημα της ανάκτησης της εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού προς το σιδηρόδρομο.