ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Σε ολιγοήμερη παράταση οδηγούνται οι διαγωνισμοί για δύο από τα σημαντικότερα ΣΔΙΤ, συνολικής αξίας ενός ευρώ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη και το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης συνολικής αξίας 680 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, η ίδια παράταση θα δοθεί και στο ΣΔΙΤ αξίας 360 εκατ. ευρώ που αφορά στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη.
Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, δίνεται στα ενδιαφερόμενα σχήματα παράταση διάρκειας 10 ημερών για την τελική υποβολή των προσφορών τους, ύστερα από αίτημα ενός εκ των διαγωνιζομένων.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση οι τελικές προσφορές θα έχουν υποβληθεί έως τις 30 Δεκεμβρίου, γεγονός και το οποίο σημαίνει πως εντός του Α’ Τριμήνου του 2022 είναι πολύ πιθανό να έχει προκύψει ο μειοδότης ή ακόμα και ανάδοχος για τα δύο αυτά σημαντικά έργα. Τηρώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το Υπουργείο για την ολοκλήρωση των διαγωνισμών.
Σημειώνεται πως τα δύο ΣΔΙΤ διεκδικούν όλες οι μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, αλλά και διεθνείς παίκτες. Ο τεχνικός κόσμος έχει στραμμένο το βλέμμα του στην πορεία των διαγωνισμών, καθώς η μάχη που θα δοθεί για την επικράτηση και την ανάληψη των συμβάσεων αναμένεται να είναι σκληρή.
Συγκεκριμένα, από μέρους της ελληνικής αγοράς ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει: ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Mytilineos, η Ελλάκτωρ, ο Όμιλος ΑΒΑΞ και η Intrakat.
Δεν αποκλείεται, δε, η ολιγοήμερη αυτή παράταση, να δώσει παραπάνω χρόνο προετοιμασίας στα «στρατόπεδα» των ενδιαφερομένων εταιριών για να ενισχύσουν τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές τους.
Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη
Το έργο εντάσσεται στον οδικό άξονα της Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου και το κόστος του έργου ανέρχεται στα 312 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται σε 30 έτη και για την ολοκλήρωση της κατασκευής του άξονα θα χρειαστούν τέσσερα χρόνια. Με αποτέλεσμα το έργο να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2026.
Τα σχήματα που περνούν στην τελική φάση του διαγωνισμού και θα βάλουν άμεσα μπρος τις «μηχανές» για να διασφαλίσουν τη σύμβαση είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Κοινοπραξία της Mytilineos με την INTERTOLL EUROPE ZRt, ο Όμιλος της ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, και η Intrakat.
Flyover Περιφερειακής Θεσσαλονίκης
Το εν λόγω ΣΔΙΤ αφορά στην κατασκευή ενός νέου σύγχρονου εναέριου αυτοκινητόδρομου, ο οποίος θα βρίσκεται δίπλα στον Περιφερειακό Θεσσαλονίκης και το κόστος του εκτιμάται στα 370 εκατ. ευρώ.
Οι εταιρίες που έχουν εισέλθει στο τελευταίο στάδιο για τη διεκδίκηση του έργου είναι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat και η Κοινοπραξία Μυτιληναίος Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt.
Όπως έχει επισημάνει ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, με την ολοκλήρωση του Flyover οι μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη θα γίνουν γρηγορότερες, ασφαλέστερες, αλλά και οικονομικότερες, καθώς οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν το νέο δρόμο χωρίς να πληρώνουν διόδια.
Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε τριάντα χρόνια εκ των οποίων τα τέσσερα αφορούν την κατασκευή του άξονα. Επομένως, εάν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου για την ολοκλήρωση της δημοπράτησης του έργου, τότε οι Θεσσαλονικείς θα έχουν έναν βελτιωμένο δρόμο εντός του 2026.
Χερσόνησος-Νεάπολη
Το υπό δημοπράτηση έργο αφορά στην κατασκευή, τη λειτουργία και τη συντήρηση ενός τμήματος του ΒΟΑΚ συνολικού μήκους 22,5 χιλιομέτρων με τη διάρκεια της σύμβασης να ανέρχεται σε 25 χρόνια, ενώ η αποπληρωμή του τελικού ποσού θα γίνεται με σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο για χρονικό διάστημα 30 ετών.
Τα σχήματα που διεκδικούν δυναμικά το έργο είναι ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Mytilineos που συνεργάζεται με την Intertoll Europe ZRt, η Ελλάκτωρ (μέσω της θυγατρικής της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) και η «Ένωση Προσώπων Αριάδνη» (Όμιλος της ΑΒΑΞ σε συνεργασία με το Fund Marguerite).
Εφόσον, οι προσφορές υποβληθούν στις 30 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους, το επόμενο βήμα είναι η ανάδειξη του μειοδότη και η υπογραφή της σύμβασης κατά το Α’ Τρίμηνο του 2022, ενώ η εκκίνηση των εργασιών τοποθετείται στις αρχές του 2023.
Διαβάστε επίσης
Έρχονται οι προσφορές για δύο ΣΔΙΤ «σημαίες» του Υπ. Υποδομών – Οι επιχειρηματίες που διεκδικούν τα έργα των 682 εκατ. ευρώ
Έως 20 Δεκεμβρίου οι προσφορές για τα δύο ΣΔΙΤ «σημαίες» του Υπ. Υποδομών – Οι διεκδικητές
Σε δημοπράτηση ακόμα ένα σημαντικό ΣΔΙΤ 360 εκατ. ευρώ – Ποιοι είναι οι διεκδικητές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike