ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως αναφέρεται σε απόφαση, που υπογράφεται στη Διαύγεια από τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, το Υπουργείο Υποδομών προχώρησε στην επιλογή των Συμβούλων, οι οποίοι σε συνεργασία με τον μελετητή, θα συνεισφέρουν στην εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης με στόχο την επιτάχυνση του ανταγωνιστικού διαλόγου μεταξύ των ενδιαφερομένων το έργο. Σημειώνεται πως οι ενδιαφερόμενοι είναι οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ABAΞ, Intrakat, και Mytilineos, ενώ κομβικοί συνεργάτες τους θα είναι οι Alstom και Siemens.
Πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας επισημαίνουν πως το στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου για ένα έργο εκτιμάται πως διαρκεί κατά μέσο όρο τρεις με έξι μήνες. Ωστόσο, με τη νέα απόφαση του Υπουργείου Υποδομών είναι αρκετά πιθανό να μειωθεί το διάστημα αυτό. Γεγονός και το οποίο σημαίνει πως δεν αποκλείεται οι δεσμευτικές προσφορές να υποβληθούν στα τέλη του καλοκαιριού ή τις αρχές του φθινοπώρου.
Σχετικά με τον διαγωνισμό για τους project managers, η αξία του εκτιμάται στα 200 εκατ. Ευρώ. Οι ανάδοχοι θα βοηθούν την ΕΡΓΟΣΕ στη σωστή εφαρμογή των συμβάσεων που θα έχουν προκύψει κατά τη διάρκεια του ανταγωνιστικού διαλόγου, δηλαδή στο στάδιο στο οποίο βρισκόμαστε αυτή την περίοδο.
Από τα παραπάνω τεκμαίρεται πως τόσο ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, όσο και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, επιταχύνουν τις διαδικασίες για τον διαγωνισμό.
Αυτό σημαίνει πως σε ένα αισιόδοξο σενάριο είναι πιθανό να έχουν πέσει οι υπογραφές για τις έξι συμβάσεις προς τα τέλη του τρέχοντος έτους. Σε αυτή την περίπτωση η δημοπράτηση θα έχει τελειώσει νωρίτερα από ό,τι εκτιμούσε ο Χρήστος Βίνης. Αν ισχύσει ένα πιο μετριοπαθές σενάριο, τότε ο στόχος για συμβασιοποίηση στις αρχές του 2023 και εκκίνηση των έργων στο ίδιο έτος παραμένει εφικτός.
Οι έξι διαγωνισμοί και οι μνηστήρες
Ο διαγωνισμός για τα έξι έργα, βρίσκεται πλέον στο στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Δηλαδή τα σχήματα που έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον συνομιλούν με την ΕΡΓΟΣΕ προκειμένου να καταλήξουν στις χαράξεις και τις τελικές συμβάσεις.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνεργάζεται με την Intrakat και τη Siemens, η Ελλάκτωρ συμμάχησε με την Mytilineos, ενώ ο Όμιλος της ΑΒΑΞ δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις του και συνεχίζει την επιτυχημένη συνεργασία του με την Alstom, όπως φαίνεται από την επικράτηση και την εκκίνηση των εργασιών για τη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας.
Οι παραπάνω κοινοπραξίες διεκδικούν την ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικής αξίας 591 εκατ. Ευρώ, τη νέα προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου (αξίας 534 εκατ. ευρώ), τη νέα προαστιακή σιδηροδρομικής γραμμή για τη σύνδεση Ραφήνας και λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο (430 εκατ. ευρώ) τη διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με την Ξάνθη (2,3 δισ. ευρώ) και τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο (1,45 δισ. ευρώ).
Όσον αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και την κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης (77,1 εκατ. ευρώ) οι Όμιλοι Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ διατηρούν τα σχήματά τους, ενώ η Intrakat δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις της.
Διαβάστε επίσης
ΕΡΓΟΣΕ: Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση των έξι διαγωνισμών για τα κομβικά έργα των 4 δισ. ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χαρδαλιάς από τη Δυτική Αττική: «Χαράσσουμε δρόμους που σώζουν ζωές και μας φέρνουν στο αύριο»
- Σουηδία: Η στήριξη της Ουκρανίας είναι επένδυση στη δική μας ασφάλεια
- Πάρε έως και 10 μόρια παρακολουθώντας το πρόγραμμα Κυβερνοεκφοβισμός και Διαδικτυακή Παραβατικότητα Ανηλίκων
- Κτηματολόγιο: Εκπνέει η προθεσμία για την υποβολή δηλώσεων – Έως 30 Νοεμβρίου η δυνατότητα