ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Σε τροχιά υπογραφών μπαίνουν οι μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι και το Υπουργείο Υποδομών, καθώς μέχρι τα τέλη του Μαρτίου αναμένεται να έχει δοθεί το πράσινο φως για ένα backlog δημοπρατημένων οδικών έργων συνολικής αξίας 1,2 δισ. ευρώ που είχαν «τρέξει» τη χρονιά που μας πέρασε.
Πηγές του Υπουργείου Υποδομών επισημαίνουν πως προχωρούν και οι διαδικασίες για τις υπογραφές για τα έργα που αφορούν την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στην Αττική Οδό, και το Χερσόνησος – Νεάπολη με ανάδοχο την Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ και Intrakat, το Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη με ανάδοχο την Κοινοπραξία Ελλάκτωρ-Intrakat και την παράκαμψη Χαλκίδας με ανάδοχο την Mytilineos.
Προσθέτουν, δε, ότι πιο μπροστά σε επίπεδο διαδικασιών για να υπογραφεί βρίσκεται το Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, καθώς τελειώνει ο έλεγχος των δικαιολογητικών του αναδόχου. Αυτό σημαίνει πως είναι ζήτημα λίγων εβδομάδων να κληθούν οι Ελλάκτωρ και Intrakat, και δεν αποκλείεται οι υπογραφές να έχουν πέσει εντός του επόμενου μήνα.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι τελικές προσφορές των παραπάνω σχημάτων για τα προς υπογραφή πλέον οδικά έργα υποβλήθηκαν από τα τέλη του Ιανουαρίου του 2022 μέχρι και τα τέλη Φεβρουαρίου της ίδιας χρονιάς. Τα έργα εκτιμάται πως θα έχουν συμβασιοποιηθεί εντός ενός χρόνου, γεγονός και το οποίο δηλώνει μία σύμπνοια των κατασκευαστικών ομίλων, καθώς δεν είχαμε μεταξύ τους προσφυγές, ενώ φαίνεται και πως το Υπουργείο προχωρά με γοργό βήμα στη δημοπράτηση και την υλοποίηση του στρατηγικού πλάνου υποδομών για έργα αξίας άνω των 13,5 δισ. ευρώ.
Χερσόνησος-Νεάπολη
Πρόκειται για ένα από τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ (τα άλλα δύο είναι το Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη που υπεγράφη τον περασμένο Σεπτέμβριο, και το Χανιά-Ηράκλειο που δημοπρατείται), στο οποίο επικράτησε η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat καθώς είχε υποβάλει τον Ιανουάριο του 2022 τη μοναδική προσφορά παρά το γεγονός ότι είχαν εκδηλώσει επίσης το ενδιαφέρον οι Όμιλοι Mytilineos και ΑΒΑΞ.
Το κόστος του έργου εκτιμήθηκε στα 360 εκατ. ευρώ και η κοινοπραξία θα αναλάβει την κατασκευή, τη συντήρηση και τη λειτουργία ενός οδικού δικτύου μήκους 22,5 χιλιομέτρων. Η κατασκευαστική διάρκεια του ανέρχεται στα τέσσερα έτη από την υπογραφή της σύμβασης και τα υπόλοιπα 26 αφορούν τη συντήρηση και τη λειτουργία του έργου Αυτό σημαίνει πως ο οδικός άξονας θα είναι έτοιμος και θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τα μέσα του 2027.
Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη
Την ίδια περίοδο με το Χερσόνησος-Νεάπολη υποβλήθηκαν και οι προσφορές για τον οδικά άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη με την Κοινοπραξία Ελλάκτωρ-Intrakat να δίνει την καλύτερη προσφορά.
Η αξία του έργου εκτιμήθηκε στα 312 ευρώ και πλέον η κατασκευή του τοποθετείται μέχρι τα μέσα του 2027. Αναλυτικότερα, το προς υπογραφή έργο αφορά στην κατασκευή οδικού άξονα μήκους 49 χιλιομέτρων που σπάει σε τρία τμήματα (Καλαμάτα-Ριζόμυλος 16,4 χλμ, Ριζόμυλος-Πύλος μήκους 24,4 χλμ και Ριζόμυλος-Πύλος μήκους 24,4 χλμ).
Αττική Οδός: Επέκταση Λεωφόρου Κύμης
Πρόκειται για ένα από τα τρία έργα της τριπλή δημοπράτησης που πραγματοποιήθηκε στα τέλη του Φεβρουαρίου του 2022 καθώς και μία από τις δρομολογούμενες επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Ανάδοχος είναι και εδώ η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ελλάκτωρ-Intrakat, η οποία επικράτησε με έκπτωση 5,3% επικρατώντας του Ομίλου ΑΒΑΞ, ο οποίος έδωσε 2% έκπτωση και ήταν ο έτερος διεκδικητής.
Οι ανάδοχοι με το που υπογράψουν τη σύμβαση θα κληθούν να ολοκληρώσουν το οδικό τμήμα 4,2 χιλιομέτρων της Λεωφόρου Κύμης (εάν λάβουμε υπόψη και την προαίρεση αξίας 32,5 εκατ. ευρώ χωρίς διόδια0. Αυτό θα έχει ως σημείο εκκίνησης την Αττική Οδό και θα καταλήγει στον Α/Κ της Ε.Ο. Νο 1 (Καλυφτάκη), ενώ οι οδηγοί δε θα πληρώνουν διόδια
Επίσης, θα κατασκευαστούν δύο σήραγγες 1260 και 100 μέτρων. Πρόκειται για μία απαραίτητη επέκταση του σημαντικότερου οδικού άξονα της Αττικής, καθώς θα δώσει λύσεις στα κυκλοφοριακά προβλήματα των γειτονικών περιοχών. Εκτιμάται πως το νέο τμήμα θα χρησιμοποιείται καθημερινά από 35.000 οδηγούς ενώ θα ενώ θα βελτιωθεί η πρόσβαση από τα Βόρεια Προάστια στην Εθνική.
Παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών
Την ίδια ακριβώς ημέρα με τα δύο παραπάνω έργα υποβλήθηκαν οι προσφορές για το «αιώνιο» έργο της παράκαμψης Χαλκίδας συνολικής αξίας 210 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως η Mytilineos είχε δώσει την καλύτερη προσφορά (7,6%), ενώ προσφορές είχαν υποβάλει επίσης η ΑΒΑΞ (7%), η Κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ-Interkat-CmC Di Ravenna (6%), και η Ελλάκτωρ (5,4%).
Η Mytilineos καλείται να αναλάβει την κατασκευή δύο οδικών τμημάτων (Νέα Λάμψακος – Σήραγγα Βαθροβουνίου και Σήραγγα Βαθροβουνίου-Ψαχνά), ενώ περιλαμβάνονται ως προαίρεση τρία επιπλέον τμήματα («Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», παράκαμψη Ψαχνών και την αρτηρία σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας).
Διαβάστε επίσης
Καραγιάννης: Μειώνεται κατά 10 ευρώ το κόστος του μηνιαίου e-pass για τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου
Παπουτσάνης: Επέκταση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και είσοδος σε αναπτυσσόμενους κλάδους
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Tράπεζα Πειραιώς: Τα κέρδη στις αγορές φέρνει άνοδο στις τιμές των αγροτικών προϊόντων
- Κρεμλίνο μετά τις συνομιλίες Πούτιν-Φίτσο: Οι πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη είναι ένα περίπλοκο θέμα
- Επιθεώρηση Εργασίας: Πρόστιμα καθ΄οδόν, ύψους 635.950 ευρώ στις οδικές μεταφορές
- Εξώδικο του Μανούσου Μανουσάκη και του ΑΔΜΗΕ στο mononews.gr