ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Επιταχύνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τις διαδικασίες για τη δημοπράτηση δύο οδικών έργων συνολικής αξίας μεγαλύτερης του 1,5 δισ. ευρώ. Πρόκειται για τους υπό διαμόρφωση διαγωνισμούς που αφορούν στις παραχωρήσεις για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά, που εντάσσεται στο mega-διαγωνισμό του ΒΟΑΚ για τον οδικό άξονα Χανιά-Ηράκλειο ύψους 1,1 δισ. ευρώ, και την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας αξίας 450 εκατ. ευρώ.
Όπως προκύπτει από τις πρόσφατες αποφάσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, που αναρτήθηκαν σήμερα στη Διαύγεια, το Υπουργείο κάνει το επόμενο βήμα όσον αφορά την ανάδειξη των τεχνικών συμβούλων που θα συμβάλουν στη συγκρότηση των σχετικών τευχών δημοπράτησης.
Όσον αφορά το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά το Υπουργείο Υποδομών έδωσε το πράσινο φως για τη συγκρότηση της επιτροπής που θα βοηθήσει την αναθέτουσα αρχή του έργου (Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης-Δ16) για την προκαταρκτική μελέτη που αφορούν στα τεχνικά έργα του εν λόγου τμήματος.
Η επιτροπή αυτή καλείται να προχωρήσει στις διαπραγματεύσεις προκειμένου να προχωρήσει στην ανάδειξη του σχήματος, που θα αναλάβει την παραπάνω μελέτη. Συγκεκριμένα, οι τρεις ενδιαφερόμενοι για τον διαγωνισμό είναι οι «Ροϊκός Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε.», η «ΝΑΜΑ Α.Ε. Σύμβουλοι Μηχανικοί και Μελετητές», και το «Γραφείο Δοξιάδη Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε.».
Όσον αφορά τον διαγωνισμό για την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας το Υπουργείο προχωρά στη συγκρότηση της Επιτροπής για την ίδια αναθέτουσα αρχή ώστε να επιλέξει τον ανάδοχο για τη μελέτη που αφορά θέματα τεχνικής υποδομής, επιταχύνοντας κατ΄αυτόν τον τρόπο τόσο την ωρίμανση της δημοπράτησης όσο και τη διεξαγωγή του διαγωνισμού. Η Επιτροπή που προκύπτει θα κληθεί να επιλέξει μεταξύ των «TTA Σύμβουλοι Μηχανικοί» Α.Ε και «Obermeyer Hellas ΕΠΕ»
Κίσσαμος-Χανιά
Το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά μήκους 36 χιλιομέτρων εντάσσεται στο μεγαλύτερο έργο που αφορά την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), καθώς αποτελεί προαίρεση για την παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο μήκους 157 χιλιομέτρων και για το οποίο έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους μεγάλοι εγχώριοι και διεθνείς κατασκευαστικοί Όμιλοι.
Το αντικείμενο και η ενεργοποίηση της εν λόγω προαίρεσης θα οριστεί επακριβώς κατά τη διάρκεια της Γ’ Φάσης του διαγωνισμού, όπου θα εξεταστούν οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων σχημάτων, με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης να αναμένεται προς τα τέλη του 2022 ή τις αρχές του 2023.
Συγκεκριμένα, τα σχήματα που έχουν «χτυπήσει» μέχρι στιγμής τον διαγωνισμό είναι τα εξής: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΒΑΞ, Mytilineos-Acciona-Intertoll, AKTΩΡ Παραχωρήσεις, και η γαλλική Vinci. Αυτό που απομένει για να τρέξει η τελική φάση του διαγωνισμού για το βασικό έργο είναι η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) από το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος, η οποία και τοποθετείται περί τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους.
Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του υποθαλάσσιου δρόμου που θα ενώνει το Πέραμα με τη Σαλαμίνα «τρέχει» από το 2016 και έχει μαγνητίσει το ενδιαφέρον ελληνικών και γαλλικών κατασκευαστών.
Όπως προκύπτει από τις αιτήσεις που υποβλήθηκαν κατά την Α’ Φάση του διαγωνισμού (Εκδήλωση Ενδιαφέροντος) τα σχήματα που διεκδικήσουν την παραχώρηση διάρκειας 35 ετών είναι η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η Mytilineos, ο Όμιλος της Ελλάκτωρ μέσω της θυγατρικής του ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, καθώς και η γαλλική εταιρεία Vinci.
Και για αυτό το έργο αναμένεται η έκδοση της ΑΕΠΟ από το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος, ενώ εκκρεμεί η γνωμοδότηση της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Σαλαμίνας. Εφόσον εξασφαλιστούν τα παραπάνω το Υπουργείο Υποδομών θα μπορεί να έχει στα χέρια του τα τεύχη δημοπράτησης. Στόχος του Υπουργείου είναι η σύμβαση να έχει υπογραφεί προς τα τέλη του 2022 ή τις αρχές του επόμενου έτους, γεγονός και το οποίο σημαίνει πως κατασκευή του άξονα θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2027 ή στις αρχές του 2028.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Με μικτά πρόσημα η Wall Street μετά την αργία των Χριστουγέννων – Μια ανάσα από τα 4 τρισ. η αξία της Apple
- Πετρέλαιο: Υποχώρησε ξανά κάτω από τα 70 δολάρια το βαρέλι το WTI
- Ιράκ: Εκταφή λειψάνων 100 γυναικών και παιδιών από ομαδικό τάφο της εποχής του Σαντάμ Χουσεΐν
- Ιράν: Η Τεχεράνη αρνείται κάθε ανάμειξη στη Συρία