ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με πρόσφατες αποφάσεις που αναρτήθηκαν στη Διαύγεια και υπογράφονται από τη Γενική Γραμματέα Υποδομών, Μαρία-Έλλη Γεράρδη, το Υπουργείο κατέληξε στους οικονομικούς και τεχνικούς συμβούλους που θα συμβάλλουν στην εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης.
Συγκεκριμένα, όσον αφορά τον οδικό άξονα Θεσαλονίκης-Έδεσσας και ιδιαίτερα στον αυτοκινητόδρομο Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών-Παράκαμψη Χαλκηδόνας, το Υπουργείο Υποδομών ανέδειξε ως προσωρινό μειοδότη την Αθηνά Ψαράκη, η οποία και θα αναλάβει το ρόλο του νομικού συμβούλου έναντι τιμήματος 135.000 ευρώ συνεπικοουρώντας την αναθέτουσα αρχή κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού.
Σχετικά με την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος το Υπουργείο προχώρησε στην αποσφράγιση και την επιλογή του προσωρινού μειοδότη που θα αναλάβει το ρόλο του τεχνικού Συμβούλου. Πρόκειται για την «Έναλος Έρευνα και Ανάπτυξη ΙΚΕ», η οποία έναντι τιμήματος 137.610 ευρώ θα αναλάβει την υποστήριξη της αναθέτουσας αρχής για την ωρίμανση των τευχών δημοπράτησης της σύμβασης.
Έδεσσα-Θεσσαλονίκη
Ο τίτλος του έργου είναι «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και Λειτουργία – Συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας» και στόχος του Υπουργείου Υποδομών είναι η δημοπράτησή του να έχει ολοκληρωθεί εντός του Α’ Εξαμήνου του τρέχονοτος έτους.
Εφόσον, το Υπουργείο προχωρήσει άμεσα στην εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης τότε είναι πολύ πιθανό να αναδειχθεί ο προσωρινός μειοδότης έως το προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα. Επίσης, δεν αποκλείεται η σχετική σύμβαση να έχει υπογραφεί έως τα τέλη του 2022 και ο ανάδοχος του έργου να ξεκινήσει τα έργα από τις αρχές του 2023.
Το μήκος του νέου οδικού άξονα είναι 80 χιλιόμετρα και αναμένεται να μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού έως και κατά 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη- Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη – Σκύδρα, ενώ η απόσταση Θεσσαλονίκη – Έδεσσα θα μειωθεί κατά 10 λεπτά.
Το έργο χωρίζεται σε δύο τμήματα και περιλαμβάνει τις παρακάμψεις Χαλκηδόνας-Γιαννιτσών και το τμήμα Μαυροβούνι-Έδεσσα.
Υπενθυμίζεται πως για τη χρήση του εν λόγω δρόμου οι οδηγοι δε θα καλούνται να πληρώσουν διόδια, καθώς πρόκειται για μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ, ενώ ο ανάδοχος που θα αναλάβει το έργο (Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης-ΙΦΣ) θα είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου.
Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος
Πρόκειται για το υπό δημοπράτηση έργο που αφορά στην παραχώρηση του υποθαλάσσιου δρόμου, ο οποίος θα συνδέει το Πέραμα με τη Σαλαμίνα.
Ο σχετικός διαγωνισμός «τρέχει» από το 2016 και έχει μαγνητίσει το ενδιαφέρον ελληνικών και γαλλικών κατασκευαστών, καθώς, όπως προκύπτει από τις αιτήσεις που υποβλήθηκαν κατά την Α’ Φάση του διαγωνισμού (Εκδήλωση Ενδιαφέροντος), τα σχήματα που θα διεκδικήσουν την παραχώρηση διάρκειας 35 ετών είναι η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η Mytilineos, ο Όμιλος της Ελλάκτωρ μέσω της θυγατρικής του ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, καθώς και η γαλλική Vinci.
Στην παρούσα φάση αναμένεται από το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ), ενώ εκκρεμεί η γνωμοδότηση της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Σαλαμίνας. Εφόσον εξασφαλιστούν τα παραπάνω το Υπουργείο Υποδομών θα μπορεί να έχει στα χέρια του τα τεύχη δημοπράτησης. Στόχος του Υπουργείου είναι η σύμβαση να έχει υπογραφεί προς τα τέλη του 2022 ή τις αρχές του επόμενου έτους, γεγονός και το οποίο σημαίνει πως κατασκευή του άξονα θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2027 ή στις αρχές του 2028.
Διαβάστε επίσης
Ποιο «αιώνιο» οδικό έργο αξίας άνω των 200 εκατ. ευρώ «ξεκολλά» το Υπουργείο Υποδομών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν