Το Υπουργείο Υποδομών επιταχύνει τις διαδικασίες για την εγκατάσταση του ηλεκτρονικού διόδιου στο υπο δημοπράτηση τμήμα Χανιά-Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), ενώ εξετάζει και τη νέα επέκταση του μεγάλου οδικού άξονα στη Μεγαλόνησο.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε αποφάσεις που αναρτήθηκαν πρόσφατα στη Διαύγεια, το Υπουργείο κατέληξε στον τεχνικό σύμβουλο για την επέκταση του ΒΟΑΚ στο λιμένα της Σούδας και το Αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης, ενώ προχωρούν και οι διαδικασίες για το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων που θα εγκατασταθεί στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο.

1

Όσον αφορά τη δρομολογούμενη νέα επέκταση του ΒΟΑΚ η εταιρεία που αναλαμβάνει να επιταχύνει την εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης είναι η ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΣ ΟΤΜ ΑΕ, ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΕΣΤΗΣ, ΕΔΑΦΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΤΕ η οποία έδωσε έκπτωση 2,16% επικρατώντας τριών ανταγωνιστών.

Σχετικά με το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων το Υπουργείο προετοιμάζει το έδαφος για την επιλογή των τεχνικών συμβούλων που θα το υποστηρίξουν στην εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης για το σχετικό διαγωνισμό. Η αρχική εκτιμώμενη αξία της μελέτης ανέρχεται στα 167.400 ευρώ και έχουν κληθεί τρία γραφεία τα οποία είναι τα εξής:

  • BestPlan
  • MOBICS A.E.
  • Invision Συμβουλευτική Α.Ε

Η νέα επέκταση του ΒΟΑΚ

Η νέα επέκταση του ΒΟΑΚ αφορά στη σύνδεση με το λιμένα της Σούδας και τον Αερολιμένα Χανίων αποτελεί ένα έργο Εθνικού Επιπέδου και όπως έχει ήδη γράψει το mononews το εκτιμώμενο κόστος του θα ανέρχεται στα 50 εκατ. ευρώ.

Μέσω των συνδέσεων αναμένεται να σημειωθεί «αποφόρτιση» καθώς τα οχήματα δε θα χρειάζεται να περνούν μέσα από τα Χανιά για να εισέλθουν στο ΒΟΑΚ.

Πιο συγκεκριμένα η οδική σύνδεση του ΒΟΑΚ με το λιμάνι της Σούδας και τον Αερολιμένα Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης», θα βελτιώσει σημαντικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες σύνδεσης του Αερολιμένα Χανίων.

Επιπλέον, το προς δημοπράτηση έργο μήκους 17 χιλιομέτρων θα συμβάλλει στη βελτίωση των μετακινήσεων μεταξύ Χανίων, Σούδας, Ακρωτηρίου και Ρεθύμνου.

Το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων

Το εν λόγω έργο αφορά στην εγκατάσταση και τη λειτουργία συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο. Στόχος του Υπουργείου είναι δημιουργηθεί ένα δίκαιο σύστημα χρέωσης διοδίων βάσει του οποίου ο χρήστης θα χρεώνεται ανά χιλιόμετρο, όπως συμβαίνει και στην Ολυμπία Οδό, και δε θα υπάρχει μία σταθερή τιμή όπως συμβαίνει στην Αττική Οδό.

Πλέον με τα ηλεκτρονικά διόδια η χρέωση θα γίνεται πιο σαφής και ο οδηγός θα πληρώνει αντίτιμο ίσο με της απόστασης που κάλυψε. Να σημειώσουμε, δε, πως η χρέωση δεν εξαρτάται από τον αριθμό των σταθμών διοδίων και ο οδηγός θα προπληρώνει το αναλογικό κόστος της απόστασης έως τον επόμενο σταθμό.

Επίσης, δε θα χρειάζεται να σταματά ανά τακτά χρονικά διαστήματα, γεγονός και το οποίο θα προσφέρει μία λιγότερο χρονοβόρα μεταφορική εμπειρία.

Υπενθυμίζεται, πως το εν λόγω σύστημα θα εγκατασταθεί στο υπό δημοπράτηση τμήμα Χανιά – Ηράκλειο. Το συνολικό του μήκος, εάν λάβουμε υπόψη και την προαίρεση Κίσσαμος-Χανιά, ανέρχεται στα 157 χλμ, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 1,6 εκατ. Ευρώ.

O σχετικός διαγωνισμός αναμένεται να εισέλθει στο αμέσως επόμενο διάστημα στη Β Φάση, δηλαδή την διαπραγμάτευση για το οικονομικό και τεχνικό αντικείμενο του έργου καθώς και την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, και έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων εγχώριων και διεθνών Ομίλων, όπως οι:

  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
  • Ελλάκτωρ
  • ΑΒΑΞ
  • Vinci Παραχωρήσεις

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Υποδομών: Προ των πυλών η άφιξη νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη