Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιταχύνει τις διαδικασίες για τη δημοπράτηση τριών οδικών έργων συνολικής εκτιμώμενης αξίας 780 εκατ. Ευρώ. Πρόκειται για τους οδικούς άξονες Δράμα-Αμφίπολη και Πόρος-Αργοστόλι και την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος.

Τα δύο πρώτα έργα βρίσκονται σε πρώιμο αδειοδοτικό στάδιο και το Υπουργείο Υποδομών προκηρύσσει διαγωνισμούς για την εύρεση τεχνικών και νομικών συμβούλων, οι οποίοι θα το υποστηρίξουν στην εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης, αλλά και κατά τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας. Σχετικά με τη ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, γνωρίζουμε ήδη ποιοι μεγάλοι όμιλοι τη διεκδικούν, ενώ εντός του έτους αναμένεται να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση για το τελικό οικονομικό και τεχνικό αντικείμενο του έργου.

1

Πιο συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από πρόσφατες αποφάσεις στη Διαύγεια που υπογράφει ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, το Υπουργείο κατέληξε στους τεχνικούς συμβούλους για δύο μελέτες για τον οδικό άξονα Πόρος-Αργοστόλι, ενώ προχωρούν τρεις διαγωνισμοί για την ανάδειξη των νομικών και των τεχνικών συμβούλων για το Δράμα-Αμφίπολη. Επίσης, προκηρύχθηκε διαγωνισμός για νέο τεχνικό σύμβουλο για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος

Ποιοι διαγωνισμοί προχωρούν και ποιοι είναι οι ανάδοχοι

Όσον αφορά το Πόρος-Αργοστόλι το Υπουργείο επέλεξε ως ανάδοχο για τα Γεωλογικά, Γεωτεχνικά και Περιβαλλοντικά θέματα το γραφείο ΕΜΒΕΛΕΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε. Η προσφορά που έδωσε η εταιρεία ανήλθε στα 133.000 ευρώ με την έκπτωση να ανέρχεται στο 4,32% επί της αρχικής εκτιμώμενης αξίας του διαγωνισμού επικρατώντας των ADVANCED ENVIRONMENTAL STUDIES ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΕ (έκπτωση 3,5%, δηλαδή ποσό 134.135 ευρώ) και ΓΕΩΣΧΕ∆ΙΑΣΜΟΣ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – Ι.Κ.Ε (έκπτωση 2,8%, δηλαδή ποσό 135.108).

Για τον ίδιο άξονα έτρεξε διαγωνισμός που αφορά σε τοπογραφικά θέματα καθώς και ζητήματα Σήμανσης, Ασφάλισης, στον οποίο επικράτησε ο Ηλίας Ξανθάκος δίνοντας έκπτωση ύψους 3,96% (133.500 ευρώ). Το έργο διεκδίκησαν, επίσης, οι Κοχιαδάκη Μαρία και Ευάγγελος Καραμπλιάς και ΣΙΑ Ε.Ε., οι οποίοι έδωσαν προσφορές ύψους 134.135 (3,5% έκπτωση) και 134.552 (έκπτωση 3,2%).

Σχετικά με τον διαγωνισμό για το νομικό σύμβουλο για το ΣΔΙΤ του οδικού άξονα Δράμα-Αμφίπολη το Υπουργείο προχωρά στη σύσταση της επιτροπής για την αποσφράγιση των τριών προσφορών που έχουν δοθεί. Όπως έχει ήδη γράψει το mononews τα τρία γραφεία που ενδιαφέρονται για το έργο είναι τα εξής:

  • Κ. ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ Α. ΚΑΛΛΙΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΜΠΟΥΚΟΥΒΑΛΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ
  • ΜΙΧΑΗΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

Επιπλέον, το Υπουργείο κατέληξε στους τεχνικούς συμβούλους που θα αναλάβουν τις υδραυλικές μελέτες και τις μελέτες οδοποιίας για το ίδιο έργο. Στον διαγωνισμό για τις υδραυλικές μελέτες επικράτησε η Κοινοπραξία των γραφείων «ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΤΡΑΚΑΛΗΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ – ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΖΗΡΙΝΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ» δίνοντας έκπτωση 19,9%, ενώ στις μελέτες οδοποιίας ανάδοχος είναι το ΟΔΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ ΕΕ, η οποία έδωσε έκπτωση 20,5%.

Όσον αφορά την υπό δημοπράτηση θαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας με το Πέραμα το Υπουργείο προχώρησε στην προκήρυξη διαγωνισμού για τον τεχνικό σύμβουλο που θα αναλάβει μελέτες οδοποιίας και υδραυλικών έργων αξίας 172.360 και τα γραφεία που έχουν κληθεί να δώσουν προσφορές είναι τα εξής:

  • D.K.N.D. ENGINEERS O.E.
  • OBERMEYER ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
  • ΘΑΛΗΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ Ε.Ε

Αργοστόλι-Πόρος

Το Αργοστόλι-Πόρος είχε κοστολογηθεί στο παρελθόν στα 55 εκατ. Ευρώ. Πλέον στόχος του Υπουργείου είναι ο διαγωνισμός, που θα γίνει με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής, να τρέξει εντός του 2022. Για να επιτευχθεί αυτό είναι απαραίτητο να τρέξουν οι διαγωνισμοί για Συμβούλους και να προχωρήσει η σύνταξη της Οικονομοτεχνικής Μελέτης και όπως φαίνεται από τις παραπάνω αποφάσεις το Υπουργείο έχει κάνει σημαντικά βήματα.

Το προς δημοπράτηση έργο αφορά στη βελτίωση του οδικού άξονα μήκους 39 χλμ. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να υπάρξει καλύτερη σύνδεση του Αργοστολίου με το κύριο επιβατικό λιμάνι του Πόρου. Υπενθυμίζεται ότι ο υφιστάμενος άξονας περνάει μέσα από πλήθος οικισμών και η μέση ταχύτητα ανέρχεται στα 50 χλμ./ ώρα, ενώ με την ολοκλήρωση των έργων το όριο αυξηθεί στα 67 χλμ./ώρα και ως εκ τούτου θα μειωθεί ο χρόνος της διαδρομής.

Δράμα-Αμφίπολη

Το ΣΔΙΤ Δράμα-Αμφίπολη αποτελεί μαζί με το Έδεσσα-Θεσσαλονίκη, ένα από τα δύο σημαντικότερα προ δημοπράτηση έργα στη Βόρεια Ελλάδα. Η αξία του έργου ανέρχεται στα 275 εκατ. Ευρώ και, όπως φαίνεται από την παραπάνω σχετική απόφαση, το Υπουργείο Υποδομών ετοιμάζεται να υποβάλει το φάκελο στη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ.

Εφόσον πάρει το πράσινο φως, το έργο συνολικής διάρκειας 30 ετών θα οδεύσει στη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ για να πάρει το τελικό ΟΚ και εν συνεχεία να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης που θα αναλάβει την κατασκευή, τη συντήρηση και τη λειτουργία του οδικού άξονα. Ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί στα τέλη του τρέχοντος έτους ή στις αρχές του 2023. Αυτό σημαίνει πως το έργο θα είναι έτοιμο εντός του 2026, καθώς η κατασκευαστική διάρκεια ανέρχεται στα τρία έτη.

Το εν λόγω έργο έχει χαρακτηριστεί ως Εθνικού Επιπέδου, γεγονός το οποίο συνεπάγεται ότι γίνεται προσπάθεια για να λάβει κοινοτική χρηματοδότηση. όπως και όλα τα έργα που δημοπρατεί το Υπουργείο Υποδομών. Πιο συγκεκριμένα, θα κατασκευαστεί ένας οδικός άξονας μήκους 43 χιλιομέτρων που χωρίζεται σε δύο τμήματα (Παλαιοκόμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα), ο οποίος εκτιμάται πως θα αναβαθμίσει τις εμπορευματικές μεταφορές από και προς τη Βουλγαρία.

Το πρώτο τμήμα (Παλαιοκόμη – Μαυρολεύκη) είναι μήκους 30 χιλιομέτρων. Από αυτά τα 16,5 χιλιόμετρα θα αφορούν στην κατασκευή νέων δρόμων, ενώ τα υπόλοιπα 13,5 χιλιόμετρα αφορούν

Το μήκος του δεύτερου τμήματος ( Μαυρολεύκη – Δράμα) ανέρχεται στα 13,5 χιλιόμετρα και χωρίζεται σε τρία υπό-τμήματα (Δράμα – Νέα Σεβάστεια μήκους 2,96 χλμ, Νέα Σεβάστεια – Κουδούνια μήκους 1,96 χλμ και Κουδούνια – Μαυρολεύκη μήκους 8,7 χλμ).

Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος

Πρόκειται για ένα έργο αξίας 450 εκατ. ευρώ που δημοπρατείται ως παραχώρηση και ο διαγωνισμός έχει ξεκινήσει από το 2016. Το υπό δημοπράτηση έργο αφορά την κατασκευή, τη λειτουργία και τη συντήρηση του υποθαλάσσιου δρόμου που θα συνδέει το Πέραμα με τη Σαλαμίνα.

Το εν λόγω project έχει προσελκύσει την αφρόκρεμα των εγχώριων, αλλά και διεθνών Ομίλων, καθώς ήδη από την Α΄ Φάση του διαγωνισμού (εκδήλωση ενδιαφέροντος) στο διαγωνισμό συμμετέχουν:

  • η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
  • η Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις)
  • η Mytilineos
  • και η γαλλική Vinci.

Στην παρούσα φάση ο διαγωνισμός βρίσκεται ακόμα στο αδειοδοτικό στάδιο και αναμένεται από το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ). Για να φτάσουμε, ωστόσο, σε αυτή το σημείο είναι απαραίτητη η Περιφέρεια Αττικής να δώσει τις γνωμοδοτήσεις της επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που συντάσσει το Υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με τους τεχνικούς συμβούλους

Εφόσον ολοκληρωθούν οι παραπάνω διαδικασίες, τότε το Υπουργείο Υποδομών θα περάσει στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού (Β1), κατά τη διάρκεια του οποίου θα μάθουμε την τελική μορφή των ενδιαφερομένων σχημάτων. Επίσης, το Υπουργείο θα διαπραγματευτεί μαζί τους σχετικά με το τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου.

Αμέσως μετά θα ακολουθήσει το τελικό στάδιο, το οποίο είναι η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών και εν συνεχεία η ανάδειξη του αναδόχου για να καταλήξουμε στην υπογραφή της σύμβασης και την εκκίνηση των εργασιών.

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Υποδομών: «Γκαζώνει» για τη δημοπράτηση οδικών έργων αξίας 1,3 δισ. ευρώ σε Βόρεια Ελλάδα και Κρήτη

Ποιο οδικό έργο αξίας 190 εκατ. ευρώ βγάζει απο το συρτάρι το Υπουργείο Υποδομών

Κώστας Αχ. Καραμανλής: Η νέα σύμβαση για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ βάζει το σιδηρόδρομο σε πρώτο πλάνο