ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση παραχώρησης που αφορά σε οδικό έργο αξίας 450 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, η οποία δημοπρατείται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον σημαντικών ελληνικών και διεθνών εταιριών και ομίλων.
Όπως προκύπτει από την πρόσφατη απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, τρία είναι τα σχήματα που θα διεκδικήσουν το ρόλο του τεχνικού Συμβούλου που θα αναλάβει τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης και τη διεξαγωγή του διαγωνισμού.
Πιο συγκεκριμένα, τα σχήματα που είναι υποψήφια για να αναλάβουν τη σύμβαση αξίας 174.000 ευρώ, η οποία διαρκεί 12 μήνες, είναι τα εξής:
- Έναλος Έρευνα και Ανάπτυξη ΙΚΕ,
- Verteco Εταιρεία Παροχής Ηλεκτρομηχανολογικών και Ενεργειακών Υπηρεσιών ΕΕ, και
- AD75 ΕΠΕ.
Οι μνηστήρες και το χρονοδιάγραμμα της δημοπράτησης
Η διάρκεια της παραχώρησης ανέρχεται στα 35 έτη και για αυτή θα δοθεί μία σκληρή μάχη μεταξύ των ενδιαφερομένων σχημάτων. Ο διαγωνισμός τρέχει από το 2016 και βρίσκεται ακόμα στη φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Τα σχήματα που έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους είναι η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η Mytilineos, ο Όμιλος της Ελλάκτωρ μέσω της θυγατρικής του ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, καθώς και η γαλλική εταιρεία Vinci.
Προς το παρόν αναμένεται η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) από το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος, καθώς και η γνωμοδότηση της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Σαλαμίνας, ενώ ο Δήμος Περάματος έχει δώσει το πράσινο φως. Εφόσον, δοθούν οι παραπάνω εγκρίσεις το Υπουργείο Υποδομών μπορεί να προχωρήσει με τον διαγωνισμό.
Μια μετριοπαθής εκτίμηση τοποθετεί την ολοκλήρωση του έργου εντός του 2028 καθώς πρέπει να τρέξει ο διαγωνισμός για να αναδειχθεί ο ανάδοχος, να εγκριθεί η σύμβαση από το Ελεγκτικό συνέδριο και έπειτα να δώσει η Βουλή το πράσινο φως. Σε ένα καλό σενάριο αυτό θα έχει γίνει εντός του 2022 ή του 2023 και η κατασκευαστική διάρκεια του έργου ανέρχεται στα 4 έτη. Με αποτέλεσμα, η ολοκλήρωση του σημαντικού αυτού οδικού άξονα να τοποθετείται εντός του 2027 ή του 2028.
Διαβάστε επίσης
Κώστας Αχ. Καραμανλής: Η Ελλάδα ως νέο εργοτάξιο
Ποιες μάχες για οδικά έργα 2,7 δισ. ευρώ θα δώσουν το 2022 οι πέντε μεγάλες κατασκευαστικές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σαφάρι των 35 τρισ. – Γιατί οι επενδυτές δεν φοβούνται την Ελλάδα
- Πανικός στις Μαρίνες από τους ελέγχους σε θαλαμηγούς: Ανασφάλιστος ακόμη και ο πλοίαρχος σε πολυτελές σκάφος εφοπλιστή!
- Κερδισμένο το Airbnb στην Ελλάδα από την επιμήκυνση της σεζόν
- Novo Nordisk: Ο «βασιλιάς» στην αγορά της απώλειας βάρους χάνει το θρόνο του;