ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση δύο σημαντικών έργων υποδομών συνολικής αξίας 556 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική εκτιμώμενου προϋπολογισμού 106 εκατ. ευρώ και την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας αξίας 450 εκατ. ευρώ.
Τα εν λόγω έργα έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων ελληνικών και διεθνών κατασκευαστικών ομίλων. Σημειώνεται, δε, πως εντάσσονται στον Εθνική Στρατηγική του Υπουργείου για τη δημοπράτηση ενός pipeline projects συνολικής αξίας άνω των 13 δισ. ευρώ.
Όπως προκύπτει και από τις αποφάσεις που υπέγραψε πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, και αναρτήθηκαν πρόσφατα στη Διαύγεια, οι εν λόγω διαγωνισμοί οδηγούνται με γοργό βήμα προς την υποβολή των τελικών προσφορών.
Φράγμα Χαβρία
Όσον αφορά το φράγμα Χαβρία, το Υπουργείο προχωράει στον διαγωνισμό για την εύρεση του τεχνικού συμβούλου, ο οποίος θα υποστηρίξει το Υπουργείο ως προς την ωρίμανση της δημοπράτησης και τη διεξαγωγή της διαγωνιστικής διαδικασίας. Προς τούτο δεσμεύονται 172.360 ευρώ, ενώ οι εταιρείες που θα συμμετέχουν στον εν λόγω διαγωνισμό είναι η «Χ. Ράδος και Συνεργάτες Ε.Ε.» και η «Plas Ι. Καρανίκας – Α. Φραντζεσκάκης και Συνεργάτες Α.Ε.».
Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός για το εν λόγω έργο γίνεται μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου και της μεθόδου της Σύμπραξης του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Βρίσκεται, δε, στο Στάδιο Β1 της διαγωνιστικής φάσης, όπου και οι ενδιαφερόμενοι σε συνεννόηση με την αναθέτουσα αρχή καθορίζουν το οικονομικό και τεχνικό αντικείμενο του έργου.
Υπενθυμίζεται πως τα σχήματα που έχουν «κλειδώσει» τη συμμετοχή τους στο έργο είναι η Κοινοπραξία ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ – Χρ. Δ. Κωνσταντινίδης, η Κοινοπραξία των Intrakat-Suez Eau France SAS, ενώ τη σύμβαση διεκδικεί και ο Όμιλος της Ελλάκτωρ μέσω της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.
Στην επόμενη φάση του διαγωνισμού τα σχήματα θα υποβάλουν τις τελικές τους προσφορές και έπειτα θα ακολουθήσει η ανάδειξη του αναδόχου και η υπογραφή της σύμβασης, η οποία τοποθετείται εντός του 2022.
Υποθαλάσσια Ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας
Με την πρόσφατη απόφαση που υπέργραψε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής συγκροτείται η Επιτροπή που θα αναλάβει τη διεξαγωγή του Σταδίου Β1 του διαγωνισμού, όπου τα ενδιαφερόμενα σχήματα θα προχωρήσουν σε ανταγωνιστικό διάλογο προκειμένου να οριστεί το τελικό τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο της παραχώρησης.
Η διάρκεια της παραχώρησης ανέρχεται στα 35 έτη και για αυτή θα δοθεί μία σκληρή μάχη μεταξύ των ενδιαφερομένων σχημάτων, τα οποία είναι η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η Mytilineos, ο Όμιλος της Ελλάκτωρ μέσω της θυγατρικής του ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, καθώς και η γαλλική εταιρεία Vinci.
Στόχος του Υπουργείου είναι το έργο να έχει δημοπρατηθεί εντός του 2022 ή έως τις αρχές του 2023. Από εκεί και έπειτα θα ακολουθήσει η κατασκευαστική περίοδος του έργου διάρκειας τεσσάρων ετών με αποτέλεσμα η ολοκλήρωση του νέο οδικού άξονα να τοποθετείται εντός του 2027.
Διαβάστε επίσης
Υπουργείο Υποδομών: Προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση οδικού έργου 450 εκατ. ευρώ