ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Να ξεπεράσει τα νομικά εμπόδια, που θέτει το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο ακύρωσε την επέκταση της σύμβασης του leasing μέσω ΚΤΕΛ, και να διατηρήσει το επίπεδο των υπηρεσιών των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη επιδιώκει το Υπουργείο Υποδομών.
Αυτό συμβαίνει, καθώς προχωρούν οι διαδικασίες για την επιλογή των ανάδοχων για τον διαγωνισμό προϋπολογισμού 383 εκατ. Ευρώ με στόχο την απόκτηση τουλάχιστον 600 νέων πράσινων λεωφορείων. Πρόκειται για τον πρώτο από τους δύο διαγωνισμούς του Υπουργείου για την ενίσχυση των στόλων του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ με 1300 λεωφορεία.
Πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας επισημαίνουν ότι εντός της τρέχουσας εβδομάδας θα έχουμε εξελίξεις σχετικά με τον εν λόγω διαγωνισμό. Όπως έχει ήδη γράψει το mononews στόχος του Υπουργείου είναι να γνωρίζουμε τους αναδόχους εντός φθινοπώρου και επομένως οι «εξελίξεις» ενδέχεται να αφορούν την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών.
Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων ευρωπαϊκών και κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, και η Επιτροπή Διαγωνισμού, όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές, εργάζεται εντατικά προκειμένου να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των τεχνικών κριτηρίων του κάθε «μνηστήρα». Το στάδιο αυτό είναι και το πιο χρονοβόρο, καθώς έχει ξεκινήσει από τον περασμένο Μάρτιο.
Το επόμενο βήμα είναι αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών, η οποία θα διαρκέσει αρκετά λιγότερο ως διαδικασία, για να καταλήξουμε στον ανάδοχο. Σημειώνεται, ότι στόχος του Υπουργείου Υποδομών, όπως έχουν δηλώσει τόσο ο Υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης όσο και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, είναι τα πρώτα λεωφορεία να καταφτάσουν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Μάρτιο του 2023.
Η σπουδή με την οποία το Υπουργείο εργάζεται για την άμεση παραλαβή των οχημάτων το συντομότερο δυνατόν αποδεικνύεται και από τους όρους που τίθενται για την επιλογή των αναδόχων. Αναλυτικότερα, εκτός από το ύψος της έκπτωσης επί του αρχικού προϋπολογισμού του έργου σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσει και η ταχύτητα παράδοσης των λεωφορείων.
Η μέχρι στιγμής πορεία του διαγωνισμού
Ο διαγωνισμός, που χωρίζεται σε πέντε υπό-μέρη, προκηρύχθηκε στα τέλη του περασμένου έτους και έχει έρθει αντιμέτωπος με αρκετές παρατάσεις, καθώς οι ενδιαφερόμενοι ζητούσαν παραπάνω χρόνο για να προετοιμαστούν, ενώ δύο μεγάλες ευρωπαϊκές βιομηχανίες είχαν καταθέσει προσφυγές.
Πιο συγκεκριμένα, οι Mercedes και οι Solaris, είχαν καταθέσει ενστάσεις στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) για το πρώτο υπο-μέρος του διαγωνισμού. Μάλιστα, η Mercedes είχε φτάσει και μέχρι το ΣτΕ.
Εν τέλει καμία από τις δύο εταιρείες δεν υπέβαλαν προσφορά για το εν λόγω τμήμα, το οποίο και στη συνέχεια κηρύχθηκε άγονο, καθώς δε «μαγνήτισε» κανένα μνηστήρα. Πλέον το Υπουργείο εξετάζει την ένταξη του τμήματος αυτού στο δεύτερο μέρος του διαγωνισμού, ο οποίος βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της προετοιμασίας.
Οι μνηστήρες
Στην κούρσα της διεκδίκησης για τα εναπομείναντα τέσσερα υπο-μέρη του διαγωνισμού έχουν εισέλθει δύο ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες με έδρα την Ιταλία και οι δύο κινεζικές.
Όσον αφορά τους Ευρωπαίους μνηστήρες του έργου, αυτοί είναι η IVECO και η Industria Italiana Autobus, στην οποία συμμετέχει κατά 28,5% η τουρκική Karsan. Σημειώνεται πως η τελευταία έχει εξοπλίσει με ηλεκτρικά λεωφορεία την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, το Βέλγιο, τη Βουλγαρία και την Ουκρανία.
Από την άλλη πλευρά οι κινέζοι διεκδικητές του διαγωνισμού είναι οι Yutong και Build Your Dreams (BYD) που εκπροσωπούνται στη χώρα μας από τον Όμιλο Κοπελούζου και την Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ αντίστοιχα.
Η μάχη που θα δοθεί μεταξύ των τεσσάρων διεκδικητών αναμένεται να είναι σκληρή. Εν τούτοις, ένας εξ αυτών φέρεται να αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και κινεζικό έδαφος.
Πρόκειται για την BYD, η οποία αντιμετωπίζει σημαντικές αντιδράσεις στην Ολλανδία. Αυτό συμβαίνει, καθώς από τα τέλη του 2020 τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία της κινεζικής εταιρείας προκαλούν ταλαιπωρία στους επιβάτες, ανησυχία στους οδηγούς και αντιδράσεις από το μεγαλύτερο εργατικό σωματείο της χώρας.
Επιπλέον, η εταιρεία έχει έρθει αντιμέτωπη με έρευνες σχετικά με την επίδραση των εργοστασίων της στην Κίνα για την υγεία των κατοίκων των τριγύρω περιοχών, καθώς όπως έχει καταγραφεί σε σχετικό report της Goldman Sachs, γίνεται λόγος για τα εργοστάσια της εταιρείας που προκαλούν σοβαρά προβλήματα υγείας.
Αυτά περιλαμβάνουν ρινορραγίες, ενώ τονίζεται πως εκπέμπονται ουσίες μέσω ρύπων, οι οποίες είναι καρκινογόνες και ενδέχεται να προκαλούν μεταλλάξεις.
Διαβάστε επίσης
Υπουργείο Υποδομών: Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός αξίας 383 εκατ. ευρώ για τα πράσινα λεωφορεία
Γιώργος Καραγιάννης: Στα τέλη του έτους καταφτάνουν στην Ελλάδα τα πρώτα πράσινα λεωφορεία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!