ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Με δύο διαφορετικούς διαγωνισμούς συνολικής αξίας 770 εκατ. Ευρώ το υπουργείο υποδομών και μεταφορών προσπαθεί τόσο να προμηθεύσει με νέα πράσινα λεωφορεία τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ, όσο και να βρει τον ιδιώτη που θα καλύψει 62 γραμμές στην Αττική για λογαριασμό του ΟΑΣΑ.
Ο πρώτος διαγωνισμός, που έχει περάσει από σαράντα κύματα λόγω προσφυγών των ενδιαφερομένων αφορά στην προμήθεια περισσότερων από 600 πράσινων λεωφορείων (φυσικού αερίου και ηλεκτρικά) έναντι 380 εκατ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να προστεθούν σταδιακά στους στόλους του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ από το τρέχον έτος.
Ο δεύτερος διαγωνισμός, που αναμένεται να προκηρυχθεί εντός του επόμενου μήνα και έχει εκτιμηθεί στα 390 εκατ. ευρώ σχετίζεται με το ποιος θα διαχειρίζεται τις γραμμές σε όλη την Αττική για λογαριασμό του ΟΑΣΑ και θα παρέχει σχετικά νέα λεωφορεία (σ.σ. Πρέπει να έχουν κατασκευαστεί ύστερα από το 2018) για όσο καιρό εκτελεί το έργο.
Τα νέα πράσινα λεωφορεία
Στην παρούσα φάση ο διαγωνισμός που βρίσκεται πιο κοντά στο κλείσιμο είναι αυτός για τα πράσινα λεωφορεία, καθώς έχουν επιλεγεί οι τρεις από τους τέσσερις αναδόχους και τα πρώτα οχήματα, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, αναμένεται να καταφθάσουν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη έως τα τέλη του 2023.
Ο σχετικός διαγωνισμός προκηρύχθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2021 και αποτελεί την πρώτη από τις δύο φάσεις για την προμήθεια συνολικά 1300 λεωφορείων.
Πιο συγκεκριμένα, η Α΄ Φάση του διαγωνισμού αφορά σε πέντε υπό-έργα (σ.σ. Μικρότερες συμβάσεις) αρχικής αξίας 383 εκατ. Ευρώ.
Να σημειωθεί ότι εξ αυτών τα 100 λεωφορεία βγήκαν εκτός διαγωνιστικής διαδικασίας καθώς το εν λόγω τμήμα υπέφερε λόγω προσφυγών της Mercedes και της Solaris στην Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, ενώ δεν υπεβλήθη καμία προσφορά με αποτέλεσμα να βγει άγονο.
Τα λεωφορεία αυτά αναμένεται πλέον να προστεθούν στη Β΄ Φάση, η οποία θα βγει στον αέρα με του που κλείσει ο πρώτος διαγωνισμός και το υπουργείο θα έχει πάρει τα κατάλληλα «μαθήματα», ώστε να τρέξει ο νέος διαγωνισμός χωρίς καθυστερήσεις και κολλήματα.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα τμήματα οι ανάδοχοι που έχουν προκύψει και αναμένεται να υπογράψουν τις συμβάσεις στον άμεσο μέλλον είναι οι εξής:
- Τμήμα 2ο (200 λεωφορεία CNG αξίας 59 εκατ. ευρώ): ανάδοχος είναι η ιταλική εταιρεία Industria Italiana Autobus, πίσω από την οποία βρίσκεται ο Όμιλος KoC του Τούρκου μεγιστάνα Inan Kirac με το mononews να έχει γράψει εκτενές ρεπορτάζ.
- Τμήμα 3ο (100 λεωφορεία CNG): Ανάδοχος είναι η IVECO. Υπενθυμίζεται ότι τα λεωφορεία της τεχνολογίας αυτής (σ.σ. Συμπιεσμένο φυσικό αέριο) είναι έτοιμα προς παράδοση με το που υπογραφούν οι σχετικές συμβάσεις. Επομένως, εάν οι υπογραφές πέσουν εντός του επόμενου μήνα, τότε τα νέα λεωφορεία δεν αποκλείεται να έχουν καταφτάσει στην Αθήνα και τη συμπρωτεύουσα έως τα τέλη του έτους.
- Τμήμα 4ο (100 ηλεκτρικά λεωφορεία): Τη μοναδική προσφορά έχει υποβάλει η κινεζική Build Your Dreams, που εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.
- Τμήμα 5ο (250 ηλεκτρικά λεωφορεία 110 εκατ. ευρώ): Ανάδοχος είναι η Yutong Bus, η οποία εκπροσωπείται στη χώρα μας από τον Όμιλο Κοπελούζου. Πρόκειται για μία σχετικά πρόσφατη εξέλιξη, καθώς η σύμβαση είχε κολλήσει στο Ελεγκτικό Συνέδριο αλλά πήρε πρόσφατα το τελικό «ΟΚ».
ΟΑΣΑ: Διαγωνισμός για τη διαχείριση 62 γραμμών
Ο διαγωνισμός του ΟΑΣΑ για τη διαχείριση 62 γραμμών αστικών λεωφορείων στην Αττική από ιδιώτες βρίσκεται σε πιο πρώιμο στάδιο, καθώς πριν από λίγες εβδομάδες ολοκληρώθηκε η σχετική δημόσια διαβούλευση.
Το έργο «σπάει» σε σε δύο τμήματα και οι ανάδοχοι θα πρέπει να καλύπτουν όλες τις ανάγκες, δηλαδή θα παρέχουν εξοπλισμένα λεωφορεία, οδηγούς, συστήματα τηλεματικής και εισιτηρίων για ένα διάστημα από πέντε έως επτάμισι έτη.
Το πρώτο τμήμα αφορά την Ανατολική Αττική και το αρχικό του κόστος έχει εκτιμηθεί στα 188,4 εκατ. ευρώ ενώ στόχος είναι να καλυφθούν 24 γραμμές. Αναλυτικότερα, ο ανάδοχος καλείται να καλύψει σε καθημερινή βάση 1.188 δρομολόγια, ενώ χρειάζεται να διαθέτει 96 λεωφορεία (εκ των οποίων τα 61 πρέπει να είναι 12 μέτρων, τα 30 να είναι 18 μέτρων και τα 5 να είναι 8 μέτρων).
Το δεύτερο τμήμα αφορά τις υπόλοιπες 38 γραμμές της Δυτικής Αττικής και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 197,1 εκατ. Ευρώ. Ο ανάδοχος θα πρέπει να καλύπτει καθημερινά 1.757 δρομολόγια με τουλάχιστον 115 λεωφορεία (τα 112 πρέπει να είναι 12 μέτρων και τα υπόλοιπα 3 8 μέτρων).
Σημειώνεται ότι αναμένονται εξελίξεις από το Σεπτέμβριο, καθώς θα πρέπει να έχουν βρεθεί άμεσα ο ιδιώτες που θα αναλάβουν τα παραπάνω έργα. Αυτό συμβαίνει καθώς τον Οκτώβριο λήγει η υφιστάμενη σύμβαση με την ΚΤΕΛ Α.Ε, η οποία ξεκίνησε ως απευθείας ανάθεση το 2020 και πήρε παράταση, αλλά έχει γίνει ξεκάθαρο από το -παρα λίγο- μπλόκο του ΣτΕ ότι ο νέος ανάδοχος θα πρέπει να προκύψει από διαγωνιστική διαδικασία.
Διαβάστε επίσης:
ΤΑΙΠΕΔ: Μήνας εξελίξεων ο Σεπτέμβριος για τέσσερα μεγάλα λιμάνια – Όλες οι λεπτομέρειες
Αττική Οδός: 24 Αυγούστου κρίνεται το μέλλον των μνηστήρων
Mytilineos: Αναλαμβάνει μονάδα αποθήκευσης ενέργειας στη Χαλκιδική
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!