ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Προς τη δεύτερη ματαίωση του οδεύει οδικό έργο αξίας 310 εκατ. Ευρώ του υπουργείου υποδομών και μεταφορών που αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat αλλά και μικρότερων τεχνικών εταιριών με εμπειρία στα οδικά έργα, όπως η Δομική Κρήτης, η ΕΚΤΕΡ, η ΤΕΚΑΛ και η Interkat.
Πρόκειται για το Ιωάννινα-Κακαβιά που είναι δημόσιο έργο και έχει προκηρυχθεί από τον περασμένο Μάρτιο. Η αρχιτεκτονική του διαγωνισμού επιτρέπει τη γρήγορη δημοπράτηση, αλλά αυτό δεν έχει συμβεί, καθώς το έργο έχει «σκοντάψει» δύο φορές στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), η οποία ύστερα από προσφυγές μίας κοινοπραξίας έχει αποφασίσει ότι χρειάζονται να γίνουν διορθώσεις στους όρους της προκήρυξης. Γεγονός το οποίο αναγκάζει το υπουργείο να ματαιώνει το διαγωνισμό και να προκηρύσσει νέο που να τηρεί τα όσα ζητά η αρχή.
Οι προσφυγές και το έργο
Το κοινό μπλοκ ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕΝΑ – ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ αυτών είχε επικαλεστεί το γεγονός ότι οι όροι των διακηρύξεων παραβιάζουν τις αρχές της αναλογικότητας και του ελεύθερου ανταγωνισμού με την προσθήκη πρόσθετων όρων χωρίς αιτιολογία.
Η πρώτη προσφυγή από την κοινοπραξία, είχε οδηγήσει στην αναγκαστική ματαίωση και επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, καθώς η ΕΑΔΗΣΥ είχε εκδώσει απόφαση υπέρ της προσφυγής. Μάλιστα με αυτό τον τρόπο άνοιγε η πόρτα για τη συμμετοχή μικρότερων κατασκευαστικών εταιρειών (που κατέχουν δηλαδή πτυχία 5ης και 6ης τάξης) σε τόσο μεγάλα έργα.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να έχει ήδη ματαιωθεί και να έχει επαναπροκηρυχθεί μία φορά, αλλά σύμφωνα με πηγές κοντά στο σχήμα ΕΚΤΕΡ-Δομική Κρήτης-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ, οι μέχρι στιγμής αλλαγές δεν είχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Για αυτό το λόγο απευθύνθηκαν εκ νέου στην Αρχή, και όπως είχε ήδη γράψει το mononews, η σχετική απόφαση βγήκε στις 7 Ιουλίου και πλέον γνωστοποιήθηκε στο υπουργείο υποδομών. Υπενθυμίζεται ότι σε κλοιό προσφυγών από το ίδιο σχήμα έχει βρεθεί και το Λαμία Καρπενήσι αξίας 200 εκατ. ευρώ, αλλά δεν εχει καθαρογραφεί ακόμα η σχετική απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ.
Αναλυτικότερα ο διαγωνισμός για το σημαντικό έργο για την Ήπειρο, που θα ολοκληρώσει την Ιόνια Οδό, προκηρύχθηκε τον περασμένο Μάρτιο και έχει λάβει δύο παρατάσεις για τις 9 Μαΐου και στη συνέχεια για τις 22 Ιουνίου.
Στα του έργου, ο ανάδοχος καλείται κατασκευάσει εντός 54 μηνών από την υπογραφή της
σχετικής σύμβασης τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, ο οποίος σπάει σε δύο τμήματα. Αυτά είναι τα εξής:
- Ιωάννινα – Καλπάκι, συνολικού μήκους 46,4 χλμ και
- Καλπάκι-Κακαβιά 23,1 χλμ.
Διαβάστε επίσης
Υπουργείο Υποδομών: Βραχυκλώνουν έργα άνω των 500 εκατ. ευρώ
Α. Σίψας (ΕΚΤΕΡ): Εξαγορές και συγχωνεύσεις έως τα τέλη του έτους για να κτυπήσουμε μεγάλα έργα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike