ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι θα γίνει με τράπεζες και METLEN, ο εκνευρισμός του ΜΜ, η economy του Σταϊκούρα, η Ημέρα Καριέρας της Κεραμέως, ο Χατζημηνάς και τα μηνύματα, ένα επιχειρηματικό quiz και 3 hot εφοπλιστικά καλέσματα
Νέα παράταση, η οποία είναι η δεύτερη κατά σειρά, έδωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε ένα σημαντικό οδικό έργο, που διεκδικούν οι μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι.
Πρόκειται για το υπό δημοπράτηση οδικό ΣΔΙΤ αξίας 445 εκατ. ευρώ που διεκδικούν τέσσερα ισχυρά σχήματα τα οποία είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο ΑΒΑΞ, η Intrakat και η κοινοπραξία του Ομίλου Mytilineos με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.
Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση που υπογράφεται από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών δύο από τα παραπάνω σχήματα ζήτησαν παράταση της έναρξης της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου κατά δύο εβδομάδες.
Το υπουργείο έδωσε το πράσινο φως και πλέον ως ημερομηνία εκκίνησης για την εκκίνηση του ανταγωνιστικού διαλόγου έχει οριστεί η 14η Μαρτίου.
Υπενθυμίζεται ότι ως αρχική ημερομηνία της έναρξης του ανταγωνιστικού διαλόγου, δηλαδή το στάδιο κατά το οποίο θα καθοριστεί το τελικό τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου, είχε οριστεί η 29 Ιανουαρίου.
Ωστόσο, τρεις ημέρες νωρίτερα, δηλαδή στις 26 Ιανουαρίου, δόθηκε η πρώτη παράταση με νέα ημερομηνία παράδοσης των φακέλων συμμετοχής τη 15η Φεβρουαρίου.
Το έργο και ο διαγωνισμός
Το ΣΔΙΤ Θεσσαλονίκη-Έδεσσα προκηρύχθηκε μαζί με το Δράμα-Αμφίπολη από τον Αύγουστο του 2022 και στα τέλη του ίδιου έτους γνωρίζαμε τους ενδιαφερόμενους και για τα δύο έργα.
Οι σχετικοί φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος αποσφραγίστηκαν τον περασμένο Απρίλιο και πρέπει να περάσουμε από το στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου, ώστε να υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές και εκεί θα φανεί ποιοι θα είναι οι τελικοί μνηστήρες του έργου.
Στα του έργου το ανάδοχο σχήμα καλείται εντός τριών ετών να έχει κατασκευάσει δύο οδικά τμήματα συνολικού μήκους 80 χλμ.
Το πρώτο είναι Μαυροβούνι-Έδεσσα και το δεύτερο το Χαλκηδόνας-Γιαννιτσών.
Σημειώνεται ότι για το εν λόγω έργο οι οδηγοί δε θα καλούνται να πληρώσουν διόδια καθώς πρόκειται για μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ.
Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 26 έτη με τα τέσσερα πρώτα να αφορούν στην κατασκευή του οδικού άξονα και αναμένεται να μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού έως και κατά 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη- Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη – Σκύδρα, ενώ η απόσταση Θεσσαλονίκη – Έδεσσα θα μειωθεί κατά 10 λεπτά.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο αυτό εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλάνο του υπουργείου υποδομών για νέους οδικούς άξονες συνολικής αξίας 1,1 δισ. ευρώ.
Σε αυτά εντάσσονται και πρόσφατα δημοπρατηθέντα οδικά έργα που είναι το Ιωάννινα-Κακαβιά με ανάδοχο τον όμιλο ΑΒΑΞ, όπως είχε γράψει πρώτο το mononews, ενώ έχουν υποβληθεί και οι προσφορές για το Λαμία-Καρπενήσι.
Με τα έργα αυτά και με την ολοκλήρωση του Πάτρα-Πύργος και του Ε65 που κατασκευάζουν οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι κλείνει ο κύκλος των δημοπρατήσεων και της υλοποίησης των οδικών έργων.
Διαβάστε επίσης:
ΟΑΣΑ: Από τα ΚΤΕΛ… στα ΚΤΕΛ και Panolympia-Matoulis τα δρομολόγια λεωφορείων στην Αττική
Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Τα επόμενα σχέδια για τις παραχωρήσεις
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: «Πράσινο φως» από τους μετόχους για το placement και το νέο buyback