ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Με τη δημοπράτηση τριών σημαντικών οδικών έργων μέσω της μεθόδου των ΣΔΙΤ θα κλείσει το 2021, καθώς στις 30 Δεκεμβρίου λήγει η περίοδος υποβολής προσφορών εκ μέρους των ενιαφερομένων εταιριών.
Πρόκειται για έργα συνολικής αξίας 1 δισ. ευρώ και αφορούν στο Flyover του Περιφερειακού Θεσσαλονίκης, τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, καθώς και το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Σημειώνεται πως πρόκειται για τρία ΣΔΙΤ που δημοπρατεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, και έχουν μαγνητίσει το ενδιαφέρον των μεγάλων ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών και αναμφισβήτητα οι μάχες που θα δοθούν για τη διεκδίκηση των έργων θα είναι σκληρές. Επισημαίνεται πως, εφόσον μιλάμε για ΣΔΙΤ, οι διεκδικητές των έργων είναι εν πολλοίς γνωστοί, καθώς έχουν ήδη εκδηλώσει τον ενδιαφέρον τους κατά την Α’ Φάση των εν λόγω διαγωνισμών.
Συγκεκριμένα, από μέρους της ελληνικής αγοράς ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει: ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Mytilineos, η Ελλάκτωρ, ο Όμιλος ΑΒΑΞ και η Intrakat.
Υπενθυμίζεται πως αρχικός στόχους του Υπουργείου ήταν η δημοπράτηση των έργων να έχει ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος μήνα, αλλά ύστερα από αίτημα ενός εκ των διαγωνιζομένων, δόθηκε οληγοήμερη παράταση ύστερα από σχετική απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή. Γεγόνος και το οποίο σημαίνει πως τα επιτελεία των ενδιαφερομένων σχημάτων «κέρδισαν» χρόνο, ώστε να προετοιμάσουν καλύτερα τις προσφορές τους.
Το παραπάνω δεν επηρεάζει σημαντικά το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου σχετικά με την ανάδειξη των αναδόχων, που τοποθετείται εντός του Α’ Τριμήνου του 2022.
Flyover Περιφερειακής Θεσσαλονίκης
Πρόκειται για την κατασκευή ενός νέου σύγχρονου εναέριου αυτοκινητόδρομου, ο οποίος θα βρίσκεται δίπλα στον Περιφερειακό Θεσσαλονίκης και το κόστος του εκτιμάται στα 370 εκατ. ευρώ.
Οι εταιρίες που θα διεκδικήσουν δυναμικά το έργο και έχον περάσει στην τελική φάση του διαγωνισμού είναι οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat και η Κοινοπραξία Μυτιληναίος Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt.
Όπως έχει επισημάνει ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, σε αρκετές ομιλίες του τα οφέλη του έργου είναι πολλαπλα. Καθώς οι μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη θα γίνουν γρηγορότερες, ασφαλέστερες, αλλά και οικονομικότερες, διότι για τη χρήση του Flyover οι οδηγοί δε θα πληρώνουν διόδια.
Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε τριάντα χρόνια εκ των οποίων τα τέσσερα αφορούν την κατασκευή του άξονα. Επομένως, εάν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου για την ολοκλήρωση της δημοπράτησης του έργου, τότε οι Θεσσαλονικείς θα έχουν έναν βελτιωμένο δρόμο εντός του 2026.
Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη
Πρόκειται για το νέο τμήμα του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου εκτιμώμενου κόστους 312 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται σε 30 έτη και για την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου θα χρειαστούν τέσσερα χρόνια με αποτέλεσμα το ΣΔΙΤ να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2026.
Τα σχήματα που περνούν στην τελική φάση του διαγωνισμού και θα βάλουν άμεσα μπρος τις «μηχανές» για να διασφαλίσουν τη σύμβαση είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Κοινοπραξία της Mytilineos με την INTERTOLL EUROPE ZRt, ο Όμιλος της ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, και η Intrakat.
Χερσόνησος-Νεάπολη
Το υπό δημοπράτηση έργο αφορά στην κατασκευή, τη λειτουργία και τη συντήρηση ενός τμήματος του ΒΟΑΚ συνολικού μήκους 22,5 χιλιομέτρων με τη διάρκεια της σύμβασης να ανέρχεται σε 25 χρόνια, ενώ η αποπληρωμή του τελικού ποσού θα γίνεται με σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο για χρονικό διάστημα 30 ετών.
Εφόσον τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το Υπουργείο για τη δημοπράτηση του έργου, το οποίο προβλέπει την ανάδειξη του αναδόχου εντός του 2022, είναι πολύ πιθανό οι σχετικές εργασίες να ξεκινήσουν στα τέλη του ίδιου έτους ή τις αρχές του 2023.
Για το εν λόγω ΣΔΙΤ το ενδιαφέρον τους έχουν εκδηλώσει μεγάλες ελληνικές και διεθνείς κατασκευαστικές εταιρείες. Συγκεκριμένα τα σχήματα που διεκδικούν δυναμικά το έργο είναι ο Όμιλος ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η Κοινοπραξία Mytilineos-Intertoll Europe ZRt, η θυγατρική του Ομίλου Ελλάκτωρ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, και η Κοινοπραξία «Ένωση Προσώπων Αριάδνη» που αποτελείται από τον Όμιλο της ΑΒΑΞ και το Fund Marguerite.
Διαβάστε επίσης
Υπουργείο Υποδομών: Σε ολιγοήμερη παράταση οδηγείται το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike