ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με τη δημοπράτηση της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) θα υποδεχτεί το νέο έτος το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, η ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών από μέρους των ενδιαφερομένων σχημάτων μετατέθηκε από χθες (30 Δεκεμβρίου 2021) για τις 24 Ιανουαρίου του 2022.
Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση, ο λόγος για τον οποίο δόθηκε η νέα αυτή παράταση, που είναι και η δεύτερη κατά σειρά από τις αρχές του Δεκεμβρίου, είναι η έξαρση του νέου πανδημικού κύματος. Ως εκ τούτου το Υπουργείο προχωράει στην παραπάνω απόφαση με στόχο την επίτευξη όσο το δυνατόν μεγαλύτερου ανταγωνισμού προς όφελος του Δημοσίου.
Το έργο έχει ήδη προσελκύει το ενδιαφέρον των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων, τόσο εγχώριων όσο και διεθνών, οι οποίοι, αν μη τι άλλο, έχουν στη διάθεσή τους τον απαραίτητο χρόνο ώστε να προετοιμάσουν τις προτάσεις τους. Το μόνο σίγουρο είναι πως η μάχη για το εν λόγω έργο θα είναι σκληρή και ο κατασκευαστικός κόσμος θα παρατηρεί τις εξελίξεις με ενδιαφέρον.
Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα του έργου, όπως έχει οριστεί από το Υπουργείο Υποδομών, αυτό δεν επηρεάζεται σημαντικά, καθώς στόχος είναι η σύμβαση να υπογραφεί στις αρχές του 2022, έτσι ώστε οι εργασίες να ξεκινήσουν περί τα τέλη του ίδιου έτους ή τις αρχές του 2023
Το έργο και οι μνηστήρες
Το υπό δημοπράτηση έργο αφορά στην κατασκευή, τη λειτουργία και τη συντήρηση ενός εκ των τριών τμημάτων του ΒΟΑΚ συνολικού μήκους 22,5 χιλιομέτρων με τη διάρκεια της σύμβασης να ανέρχεται σε 25 χρόνια, ενώ η αποπληρωμή του τελικού ποσού, που εκτιμάται στα 359 εκατ. ευρώ, θα γίνεται με σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο για χρονικό διάστημα 30 ετών.
Για το εν λόγω ΣΔΙΤ το ενδιαφέρον τους έχουν εκδηλώσει μεγάλες ελληνικές και διεθνείς κατασκευαστικές εταιρείες. Συγκεκριμένα τα σχήματα που διεκδικούν δυναμικά το έργο είναι ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Κοινοπραξία Mytilineos-Intertoll Europe ZRt, η θυγατρική του Ομίλου Ελλάκτωρ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, και η Κοινοπραξία «Ένωση Προσώπων Αριάδνη» που αποτελείται από τον Όμιλο της ΑΒΑΞ και το Fund Marguerite.
Τα υπόλοιπα έργα του ΒΟΑΚ
Το υπό δημοπράτηση ΣΔΙΤ αποτελεί τμήμα του σημαντικότερου οδικού έργου που θα υλοποιηθεί στη Μεγαλόνησο συνολικού μήκους 300 χιλιομέτρων. Με την ολοκλήρωση και των τριών τμημάτων του ΒΟΑΚ η Κρήτη θα έχει έναν σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα μειώνοντας σημαντικά τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων.
Το μεγαλύτερο έργο του ΒΟΑΚ που τελεί υπό διαγωνιστική διαδικασία είναι η παραχώρηση για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, η αξία του οποίου εκτιμάται στο 1,1 δισ. ευρώ και μαγνητίζει τόσο τις μεγάλες ελληνικές όσο και τις διεθνείς κατασκευαστικές εταιρείες.
Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού έχουν περάσει τα εξής σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos-Acciona-Intertoll, AKTΩΡ Παραχωρήσεις, και η γαλλική Vinci. Η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται στα 30 χρόνια και αφορά σε ένα τμήμα 157 χιλιομέτρων για την κατασκευή του οποίου θα χρειαστούν τέσσερα έτη.
Ταυτόχρονα για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος μήκους 14 χιλιομέτρων και εκτιμώμενης αξίας 147 εκατ. ευρώ το Υπουργείο προτιμά τη δημοπράτηση μέσω δημόσιου διαγωνισμού, καθώς αποτελεί μία γρήγορη λύση για την ανάδειξη του αναδόχου, η οποία τοποθετείται εντός του ερχόμενου Ιανουαρίου, ενώ η υπογραγή της σχετικής σύμβασης αναμένεται εντός του Α’ Τριμήνου του 2022 και η εκκίνηση των εργασιών στις αρχές του 2023.
Διαβάστε επίσης
Υπουργείο Υποδομών: Σε ολιγοήμερη παράταση οδηγείται το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike