Σε μάχη μεταξύ της πλειοψηφίας των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων εξελίσσεται το ΣΔΙΤ για την ύδρευση στην Κέρκυρα η αξία του οποίου ξεπερνά τα 220 εκατ. Ευρώ και στο σχετικό διαγωνισμό πρωταγωνιστούν ηχηρά ονόματα, όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ελλάκτωρ, η Intrakat και η Mytilineos.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση του υφυπουργού υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη, η οποία αναρτήθηκε στη Διαύγεια, το υπουργείο έδωσε το πράσινο για τα σχήματα που θα περάσουν στη Β Φάση του διαγωνισμού, η οποία περιλαμβάνει το τελικό τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου και την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.

Βάσει αυτής τα τρία σχήματα που περνούν στην επόμενη φάση είναι τα εξής:

  • Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ενώνει τις δυνάμεις του με τη Χρ. Δ. Κωνσταντινίδης διατηρώντας μία συμμαχία που παραμένει σταθερή σε αρκετά υδροδοτικά έργα και φράγματα, καθώς σε small scale LNG,
  • Ο Όμιλος Ελλάκτωρ δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις του καθώς «κατεβάζει» τη θυγατρική του ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, και
  • Οι εταιρίες Ιntrakat, Mytilineos και ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ διατηρούν το ισχυρό μπλοκ που έχουν δημιουργήσει.

Το έργο

Ο διαγωνισμός για το έργο που θα «ξεδιψάσει» την Κέρκυρα προκηρύχθηκε τον περασμένο Ιανουάριο και η Α΄ Φάση του διαγωνισμού, δηλαδή η εκδήλωση ενδιαφέροντος ολοκληρώθηκε στα τέλη του Φεβρουάριου.

Το υπό δημοπράτηση έργο, που θα χρηματοδοτηθεί από τα ίδια κεφάλαια των αναδόχων και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με 60 εκατ. Ευρώ αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του έργου.

Η κατασκευαστική του διάρκεια εκτιμάται στα τρία έτη από την υπογραφή της σύμβασης και στην πορεία θα ακολουθήσει μία 26ετης περίοδος συντήρησης και λειτουργίας. Κατά τη διάρκεια των ετών αυτών ο ανάδοχος θα λαμβάνει αμοιβές διαθεσιμότητας.

Τα τέσσερα έργα που ξεπερνούν τα 800 εκατ. Ευρώ – Ποιοι τα διεκδικούν

Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω έργο ανήκει στα ΣΔΙΤ ύδρευσης που δημοπρατεί το υπουργείο υποδομών και μεταφορών και τα οποία περιλαμβάνουν τα φράγματα Χαβρία, Ενιπέα και Ταυρωνίτη με τριετή ορίζοντα ολοκλήρωσης. Επομένως, εάν όλα τα έργα συμβασιοποιηθούν εντός του τρέχοντος έτους, το οποίο είναι αρκετά πιθανό ενδεχόμενο, τότε δεν αποκλείεται να έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2027 ή στις αρχές του 2028. Τα τρία αυτά έργα δημιουργούν ένα δελεαστικό πακέτο έργων αξίας άνω των 810 εκατ. Ευρώ τα οποία διεκδικούν οι μεγάλοι Όμιλοι.

Αναλυτικότερα στον διαγωνισμό για το Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, το οποίο είναι το πιο «προχωρημένο» από τα άλλα τρία καθώς στα τέλη του μήνα αναμένεται η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών εάν δε δοθεί νέα παράταση, προσφορές έχουν υποβάλει η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Χρ. Δ. Κωνσταντινίδης, η Intrakat που συμμαχεί με την ΕΥΑΘ και τη γαλλική SUEZ, ενώ ο Ελλάκτωρ στρατολογεί την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Όσον αφορά τον διαγωνισμό για το Φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα, αυτό βρίσκεται στο ίδιο στάδιο με το ΣΔΙΤ Κέρκυρας από τα μέσα του περασμένου μήνα και οι ενδιαφερόμενοι είναι οι ίδιοι με αυτούς που διεκδικούν το ΣΔΙΤ των Επτανήσων.

Σχετικά με το φράγμα Ταυρωνίτη στην Κρήτη, το οποίο είναι στο ίδιο στάδιο με τα έργα στην Κέρκυρα και τα Φάρσαλα, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον τα ίδια σχήματα με τα δύο αυτά έργα με μόνη διαφορά το γεγονός ότι ο Όμιλος Ελλάκτωρ συνεργάζεται με την ΑΒΑΞ.

Διαβάστε επίσης

ΒΟΑΚ: Ολοκληρώθηκε η δημοπράτηση του μεγαλύτερου οδικού έργου της Ελλάδας – Ποιοι όμιλοι πρωταγωνιστούν

ΒΟΑΚ: Τρεις προσφορές από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ-Mytilineos και ΑΒΑΞ με γαλλικές εταιρίες – Ποιες συμμαχίες δημιουργήθηκαν