ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Ζήτημα ημερών είναι σύμφωνα με πολύ καλά ενημερωμένες πηγές του Υπουργείου Υποδομών η υπογραφή της σύμβασης για οδικό έργο αξίας 285 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το «επεισοδιακό» Μπράλος-Άμφισα, στο οποίο ανάδοχος είναι ο Όμιλος ΑΒΑΞ. Πλέον τα εργοτάξια αναμένεται να εγκατασταθούν στο αμέσως επόμενο διάστημα και το έργο εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2027.
Πιο συγκεκριμένα, οι υπογραφές αναμένεται να πέσουν μέχρι τα τέλη της τρέχουσας εβδομάδας, βάζοντας τέλος σε μία τριπλή δημοπράτηση οδικών έργων που πραγματοποιήθηκε πριν από ένα χρόνο.
Πλέον όλα τα έργα έχουν συμβασιοποιηθεί και σταδιακά εγκαθίστανται τα εργοτάξια των αναδόχων, ενώ ακόμα και το Μπράλος-Άμφισα παρά τις όποιες καθυστερήσεις, υπογράφεται σε διάστημα μικρότερο του ενός χρόνου. Γεγονός και το οποίο αποδεικνύει την ταχύτητα με την οποία το Υπουργείο Υποδομών δημοπρατεί κομβικά έργα για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας.
Το έργο των ανατροπών
Το Μπράλος-Άμφισα μπορεί να χαρακτηριστεί και ως έργο των ανατροπών. Η πρώτη αφορούσε την κοινοπραξία που μειοδότησε, καθώς επρόκειτο για το απόλυτο outsider.
Αυτό συνέβη καθώς η κοινοπραξία των ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου, Interkat του Πανουργιά Παπαϊωάννου, και η ιταλική CmC Di Ravenna, είχαν διαβάσει καλά τον ανταγωνισμό και τις προσφορές του και έδωσαν την καλύτερη έκπτωση, η οποία ανήλθε στο 14%. Όσον αφορά το συσχετισμό δυνάμεων στην κοινοπραξία οι ελληνικές εταιρείες κατείχαν έκαστη ποσοστό 25,5%, ενώ η ιταλική πλευρά αποτελούσε το υπόλοιπο 49%.
Εν τούτοις, στη συνέχεια είχαμε τη δεύτερη ανατροπή, καθώς όπως είχε αποκαλύψει το mononews, η ιταλική εταιρεία CmC Di Ravenna αντιμετώπιζε σύμφωνα με διεθνή μέσα σημαντικά προβλήματα χρηματοδότησης, καθώς φερόταν να έχει χρεοκοπήσει από το 2019, ενώ έχει αφήσει και ανεκτέλεστα έργα στην Κένυα, παρά το γεγονός ότι έχει λάβει πληρωμές.
Το Υπουργείο Υποδομών εξέτασε το ζήτημα και εν τέλει κήρυξε το περασμένο καλοκαίρι την ανάδοχο κοινοπραξία ως έκπτωτη καθώς υπήρξαν αμφιβολίες εκ σχετικά με την ικανότητα της CmC Di Ravenna να ανταποκριθεί στις ανάγκες χρηματοδότησης του έργου.
Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα να κηρυχθεί ανάδοχος η εταρεία που έδωσε τη δεύτερη καλύτερη προσφορά, δηλαδή ο Όμιλος ΑΒΑΞ, ο οποίος με έκπτωση 10% καλείται να υλοποιήσει το έργο στα 260 εκατ. ευρώ
Τι αφορά
Αναλυτικότερα, ο Όμιλος ΑΒΑΞ θα αναλάβει την κατασκευή ενός οδικού τμήματος μήκους 25 χιλιομέτρων, που εντάσσεται στο διαγώνιο οδικό άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο. Πρόκειται για ένα σημαντικό τμήμα του Ε65, καθώς συνδέει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό, μειώνει το χρόνο της διαδρομής από την Πάτρα και το Αντίρριο έως τη Λαμία.
Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή δύο σηράγγων, οκτώ γεφυρών και οκτώ ισόπεδων κόμβων. Συγκεκριμένα, το έργο περιλαμβάνει:
- Χωματουργικά έργα (γενικές εκσκαφές σε γαιώδες-ημιβραχώδες και βραχώδες έδαφος, εκσκαφές χαλαρών εδαφών, εκσκαφές θεμελίων τεχνικών έργων, εκσκαφές τάφρων, διανοίξεις σηράγγων, επιχώσεις με προϊόντα εκσκαφών, επιχώσεις με κοκκώδη υλικά και θραυστά υλικά λατομείου κλπ)
- Εργασίες για την κατασκευή κάθε είδους τεχνικών έργων (οχετοί, γέφυρες, σήραγγες, τοίχοι αντιστήριξης, οπλισμένο επίχωμα)
- Εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτόστρωσης
- Εργασίες ασφάλισης και σήμανσης
- Η/Μ εργασίες οδοφωτισμού και υπογείων έργων (σηράγγων)
- Λοιπές εργασίες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της οδού, όπως κατασκευή και τοποθέτηση κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεις, εργασίες αποχέτευσης και αποστράγγισης, περιφράξεις οδικών έργων κλπ.
Διαβάστε επίσης
Χρεοκοπημένη ιταλική εταιρεία στο Μπράλος-Άμφισσα;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα