ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σημειώνεται πως τα έργα αυτά δεν περιλαμβάνονται στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για τη διαχείριση και τη συντήρηση της Αττικής Οδού, αλλά αδιαμφισβήτητα θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον των μεγάλων ελληνικών ομίλων, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos. Επίσης, εφόσον μιλάμε για παραχώρηση δεν αποκλείεται να κτυπήσουν τα έργα και οι διεθνείς Όμιλοι που συμμετέχουν στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.
Πλέον οι υπηρεσίες του Υπουργείου, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση που υπογράφει ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, έχουν τη δυνατότητα λήψης επιπλέον χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες για τους διαγωνισμούς που αφορούν τους τεχνικούς συμβούλους.
Πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας επισημαίνουν πως οι σχετικοί διαγωνισμοί που θα συμβάλουν στην επιτάχυνση της εκπόνησης των τευχών δημοπράτησης θα προκηρυχθούν εντός του έτους. Σε αυτά θα καθορίζεται λεπτομερώς ο αριθμός και η αρχιτεκτονική των διαγωνισμών, το τεχνικό αντικείμενο του κάθε έργου και ο προϋπολογισμός του.
Οι ίδιες πηγές τονίζουν, μάλιστα, πως τους έχει δοθεί προθεσμία μέχρι τα τέλη Ιουλίου, ενώ εκτιμούν πως ο διαγωνισμός για τις επεκτάσεις θα έχει προκηρυχθεί εντός του έτους. Υπενθυμίζεται πως αυτό επιδιώκουν ο Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης.
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Πρόκειται για εμβληματικά έργα, τα οποία χαρακτηρίζονται από τον Κώστα Καραμανλή ως «έργα Αττικής» καθώς θα δώσουν λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας και της Περιφέρειας.
Το μεγαλύτερο έργο που έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται αυτή την περίοδο είναι η ανάπλαση του Ελληνικού. Τα έργα που πραγματοποιούνται καθώς και τα εργοτάξια που θα στηθούν για την υλοποίηση της σημαντικότερης ανάπλασης που πραγματοποιείται στη χώρα μας εκτιμάται πως θα επιβαρύνουν περαιτέρω το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Περιφέρειας. Την απάντηση στο πρόβλημα αυτό έρχεται να δώσει η σύνδεση του Ελληνικού με την Αττική Οδό μέσω της νέας επέκτασης που θα δημοπρατηθεί.
Όσον αφορά την επέκταση προς τη Ραφήνα στόχος του Υπουργείου είναι να υπάρξει διπλή σύνδεση από την Παλλήνη και το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Σημειώνεται πως πρόκειται για υπόγεια επέκταση.
Η τρίτη επέκταση της Αττικής Οδού αφορά το Λαύριο και θα γίνουν έργα για τη διαπλάτυνση του υφιστάμενου οδικού άξονα από το Μαρκόπουλο έως και το λιμάνι του Λαυρίου.
Μία έξτρα επέκταση είναι αυτή της σήραγγας Αργυρουπόλεως. Το Υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο δημοπράτησης της μαζί με τις παραπάνω επεκτάσεις. Το εν λόγω έργο αφορά την κατασκευή σήραγγας από το ύψος της Αργυρούπολης μέσω του Υμηττού, η οποία θα συνδέει την περιοχή με το Κορωπί, την Ανατολική Αττική, το Ελληνικό, το Αεροδρόμιο και τα Σπάτα.
Η τελευταία επέκταση της Αττικής Οδού είναι αυτή της λεωφόρου Κύμης. Πρόκειται για ένα project συνολικής αξίας 434 εκατ. Ευρώ το οποίο δημοπρατήθηκε επιτυχώς ως δημόσιο έργο με ανάδοχο την Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat στα τέλη του Φεβρουαρίου. Το επόμενο βήμα είναι ο προσυμβατικός έλεγχος και η υπογραφή της σύμβασης. Οι ανάδοχοι καλούνται να ολοκληρώσουν τη Λεωφόρο Κύμης από την Αττική Οδό έως τον Κόμβο Καλυφτάκη.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μπορέλ: Οι πύραυλοι που πήραν την άδεια Μπάιντεν να χρησιμοποιηθούν κατά της Ρωσίας δεν έχουν πολύ μεγάλο βεληνεκές
- Νάπολη: Τουλάχιστον 3 νεκροί από έκρηξη σε εργοστάσιο κατασκευής πυροτεχνημάτων – Αναζητούνται εγκλωβισμένοι
- Mercedes GLA 250e χωρίς εταιρικό φόρο!
- Σύγχρονοι μονομάχοι στο Κολοσσαίο – Η αμφιλεγόμενη προσφορά της Airbnb