Με γοργό βήμα προχωράει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη δημοπράτηση των επεκτάσεων των Γραμμών 1,2 και 4 του Μετρό Αθήνας, η συνολική αξία των οποίων εκτιμάται στα 1,5 δισ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε πρόσφατη απόφαση στη Διαύγεια που υπογράφεται από τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, «κλειδώνει» η χρηματοδότηση για τη δημοπράτηση των μελετών που είναι απαραίτητες ώστε να προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για τις τέσσερεις επεκτάσεις του Μετρό με αναθέτουσα αρχή την Αττικό Μετρό Α.Ε. Γεγονός και το οποίο σημαίνει πως οι σχετικές επεκτάσεις θα ξεκινήσουν να δημοπρατούνται από το 2023.

1

Οι μελέτες αυτές είχαν ενταχθεί από το 2019 στο ΠΔΕ, και με τη νέα απόφαση εντάσσονται στο νέο ΕΣΠΑ (2021-2027) και θα δεσμευθεί το ποσό των 10,6 εκατ. Ευρώ.

Ειδικότερα, οι μελέτες που θα χρηματοδοτηθούν κατ’αυτόν τον τρόπο αφορούν τις εξής επεκτάσεις:

  • Σύνδεση της Γραμμής 1 (Ηλεκτρικός) με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ)
  • Επέκταση Γραμμής 2 (Κόκκινη Γραμμή) «Ελληνικό-Γλυφάδα»
  • Επέκταση Γραμμής 4 (Πορτοκαλί Γραμμή – Υπό κατασκευή) «Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη»
  • Επέκτασης Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη»

Επέκταση της Γραμμής 1

Πρόκειται για τον γνωστό σε όλους μας Ηλεκτρικό και στόχος του Υπουργείου είναι να συνδέεται με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Όπως αναφέρεται στον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό Α.Ε. η εν λόγω επέκταση θα καλύπτει τα Πετράλωνα, την Καλλιθέα και θα καταλήγει στο ΚΠΙΣΝ. Η γραμμή θα είναι πλήρως υπογειοποιημένη και θα έχει μήκος πέντε χιλιομέτρων. Το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα οι μέλετες που εντάσσεται στο νέο ΕΣΠΑ αφορούν τη δημοπράτηση για την κατασκευή εξής τεσσάρων σταθμών (Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκ, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές, Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος). Όσον αφορά την «ωριμότητα» του έργου ώστε να οδεύσει προς δημοπράτηση, έχει ήδη ολοκληρωθεί η συγκοινωνιακή μελέτη και αναμένεται να τρέξει ο διαγωνισμός για τη συγκοινωνιακή μελέτη.

Πρόκειται για ένα έργο με θετικό περιβαλλοντικό και κυκλοφοριακό πρόσημο καθώς προβλέπεται πως θα εξυπηρετεί 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση, ενώ η πρωτεύουσα θα «απαλλαγεί» από χιλιάδες οχήματα. Σε δεύτερο χρόνο η νέα γραμμή αναμένεται να επεκταθεί και προς το Παλαιό Φάληρο.

Επέκταση της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα

Πρόκειται για τη δεύτερη επέκταση της Γραμμής 2 (κόκκινη γραμμή) του Μετρό, η οποία θα ξεκινά από το Ελληνικό και θα καταλήγει στη Γλυφάδα. Η εν λόγω επέκταση θα αποτελείται από τρεις νέους σταθμούς (Πλατεία Μακεδονίας, Άνω Γλυφάδα και Γλυφάδα) και θα έχει μήκος 4,5 χιλιομέτρων, ενώ το κόστος της κατασκευής της ανέρχεται στα 350-400 εκατ. Ευρώ.

Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για ένα έργο που έχει μπει και βγει πολλές φορές από το συρτάρι της Αττικό Μετρό, καθώς πρόκειται για μία επέκταση που είχε ανακοινωθεί από το 2000. Μάλιστα, τότε, στον σχεδιασμό της Αττικό Μετρό γινόταν λόγος για επέκταση της Γραμμής 2 έως την Πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου.

Σημειώνεται πως η πρώτη επέκταση της Γραμμής 2 προβλέπει την κατασκευή τριών σταθμών (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος) συνολικού εκτιμώμενου κόστους 350 εκατ. Ευρώ. Στόχος του Υπουργείου, όπως έχουν ήδη αναφέρει ο Κώστας Αχ. Καραμανλής όσο και ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, είναι ο διαγωνισμός για την επέκταση προς Ίλιον να προκηρυχθεί μέχρι τα τέλη του έτους.

Οι επεκτάσεις της Γραμμής 4

Το Υπουργείο προχωράει και με τις δύο επεκτάσεις της υπό κατασκευή Γραμμής 4. Αυτές αφορούν τη σύνδεση της στάσης του Ευαγγελισμού με την Άνω Ηλιούπολη, καθώς και το τμήμα Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη.

Όσον αφορά την πρώτη επέκταση αυτή θα αποτελείται από τέσσερεις νέους σταθμούς συνολικής αξίας 350 εκατ. ευρώ.  Οι τρεις πρώτοι θα κατασκευαστούν στο Παγκράτι, το Βύρωνα, την Άνω Ηλιούπολη. Σημειώνεται πως η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει και έναν επιπλέον σταθμό στον Υμηττό πλησίον της ΠΥΡΚΑΛ, όπου και θα μετεγκατασταθούν εννέα Υπουργεία και υπηρεσίες όπως οι ΑΑΔΕ, ΕΕΣΥΠ, ΤΑΙΠΕΔ και ΕΤΑΔ.

Σχετικά με την επέκταση προς την Πετρούπολη αυτή περιλαμβάνει τη δημιουργία έξι σταθμών (Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Νέα Φιλαδέλφεια, Πάρκο Τρίτση, Ίλιον, Πετρούπολη). Το εν λόγω έργο αποτελεί και το «ακριβότερο» project του Μετρό Αθήνας καθώς ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 600 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Υποδομών: «Γκάζι» στη δημοπράτηση οδικών έργων στη Βόρεια Ελλάδα και το ΒΟΑΚ αξίας 1,8 δισ. Ευρώ.

Υπουργείο Υποδομών: Εντός του έτους δημοπρατείται και το δεύτερο τμήμα των ΣΔΙΤ για τα δικαστικά μέγαρα- Πότε δημοπρατείται το τρίτο μέρος

Υπουργείο Υποδομών: Συνεχίζεται ο διαγωνισμός για τα πράσινα λεωφορεία – Πότε καταφθάνουν στην Ελλάδα