ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Ταχύτητες ανεβάζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για υπό δημοπράτηση κτιριακό ΣΔΙΤ εκτιμώμενου προϋπολογισμού 148,1 εκατ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα που διεκδικούν οι μεγάλοι Όμιλοι. Πρόκειται για το υπό δημοπράτηση project που αφορά στην ανέγερση και την ανακατασκευή δικαστικών μεγάρων και στη μάχη της διεκδίκησης έχουν ριχτεί μεγάλα ονόματα όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat, Mytilineos και Κοπελούζος.
Επίσης, το Υπουργείο επιταχύνει και τις διαδικασίες για τη δημοπράτηση των δικαστικών μεγάρων στην Κεντρική Ελλάδα, ενώ προετοιμάζεται το έδαφος για την ωρίμανση ενός παρόμοιου διαγωνισμού στην Κρήτη. Επομένως, γίνεται λόγος για ένα πακέτο έργων συνολικής αξίας 310 εκατ. Ευρώ.
Το ΣΔΙΤ για τη Βόρεια Ελλάδα
Ο διαγωνισμός για τα δικαστικά μέγαρα στη Βόρεια Ελλάδα προηγείται των άλλων δύο projects. Όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια και υπογράφεται από τον Υπουργό Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, εγκρίθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης και οι ενδιαφερόμενοι εισέρχονται πλέον στο πρώτο στάδιο της Β’ Φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Κατά τη διάρκεια αυτού του Σταδίου οι ενδιαφερόμενοι θα διαπραγματευτούν με την αναθέτουσα αρχή του έργου για να καταλήξουν στο τελικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου. Το αμέσως επόμενο βήμα είναι η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.
Πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας επισημαίνουν πως οι προσφορές αναμένεται να έχουν υποβληθεί έως τα τέλη του τρέχοντος έτους. Αυτό σημαίνει ότι η υπογραφή της σχετικής σύμβασης αναμένεται στις αρχές του 2023, ενώ εντός του ίδιου έτους εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει η κατασκευή και η ανακαίνιση των δικαστικών μεγάρων στη Βόρεια Ελλάδα.
Ο διαγωνισμός και οι μνηστήρες
Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση το εν λόγω ΣΔΙΤ αρχικού κόστους 148,1 εκατ. ευρώ αφορά στην κατασκευή τεσσάρων νέων δικαστικών μονάδων στην Έδεσσα, τις Σέρρες και το Κιλκίς, ενώ θα ανακατασκευαστούν τα δικαστήρια στη Θεσσαλονίκη.
Εφόσον η σχετική σύμβαση υπογραφεί στις αρχές του 2023, τότε είναι πιθανό οι κατασκευαστικές εργασίες να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2025 ή το 2026, ενώ θα ακολουθήσει ένα διάστημα 26 και 27 ετών, κατά τη διάρκεια του οποίου οι ανάδοχοι θα αναλάβουν τη συντήρηση των κτιρίων.
Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στα μέσα του Σεπτεμβρίου του 2021 και τα σχήματα που εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους δύο μήνες αργότερα ήταν τα εξής:
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις)
- ΑΒΑΞ
- Intrakat-Όμιλος Κοπελούζου (REDEX)
- Mytilineos-ΑΤΕΣΕ
- ΤΕΚΑΛ-AL JIHAD FOR COMMERCE & CONTRANCTING (JCC)
- Μηχανική Α.Ε
Στη συνέχεια η Επιτροπή του Διαγωνισμού κατέληξε τον περασμένο Ιούλιο στα σχήματα που θα κληθούν στη Β΄ Φάση και «μετεξεταστέοι» έμειναν η Κοινοπραξία της ΤΕΚΑΛ με τη λιβανέζικη JCC.
Οι διαγωνισμοί σε Κεντρική Ελλάδα και Κρήτη
Την ίδια στιγμή που το Υπουργείο «γκαζώνει» για να κλείσει τον διαγωνισμό στη Βόρεια Ελλάδα, προχωρούν και οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση δύο ακόμη παρόμοιων ΣΔΙΤ στην Κεντρική Ελλάδα και την Κρήτη.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές στόχος του Υπουργείου είναι να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή δύο δικαστικών μεγάρων στη Λάρισα και τον Βόλο, καθώς για την ανακατασκευή τριών δικαστηρίων στη Λάρισα, τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα μέχρι τα τέλη του 2022.
Μάλιστα, όπως έχει ήδη γράψει το mononews το Υπουργείο έχει προκηρύξει τον διαγωνισμό για την επιλογή συμβούλων με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας δημοπράτησης.
Αυτό σημαίνει πως εάν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς των χώρων που θα ανεγερθούν τα νέα μέγαρα καθώς και προσφυγές εκ μέρους των ενδιαφερομένων, είναι εφικτό να γνωρίζουμε τουλάχιστον τον ανάδοχο του έργου εντός του 2023.
Ένας ακόμα διαγωνισμός, που πρόκειται να τρέξει μετά από αυτόν για τα δικαστικά ΣΔΙΤ στην Κεντρική Ελλάδα, αφορά τα δικαστήρια στην Κρήτη και αφορά στην κατασκευή δικαστηρίων στο Ρέθυμνο, τα Χανιά και το Ηράκλειο.
Διαβάστε επίσης
Υπουργείο Υποδομών: Προχωρούν οι διαδικασίες για το ηλεκτρονικό διόδιο και τη νέα επέκταση του ΒΟΑΚ
Αυξήσεις στα διόδια από τις αρχές του 2023
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας