ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Να καλύψουν 260 εκατομμύρια θέσεις καλούνται αυτό το τρίμηνο οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, ωστόσο, για να το πετύχουν, προσφέρουν ναύλους ίσους με δυο εισιτήρια του κινηματογράφου, δηλαδή περίπου στα 29 δολάρια, προκειμένου να εξισορροπήσουν τιμή και διαθεσιμότητα.
Για παράδειγμα, η Southwest Airlines τον περασμένο μήνα προσέφερε ναύλους απλής μετάβασης στα 29 δολάρια για πτήσεις νωρίς το πρωί ή το βράδυ, δηλαδή περιόδους εκτός αιχμής.
«Θα χαρακτήριζα το ποσό των εκπτώσεων και των προσφορών που κάνουμε σήμερα, λίγο πάνω από το νορμάλ», ανέφερε ο Ryan Green, επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της Southwest.
Τόνισε δε ότι η αύξηση της χωρητικότητας τους τελευταίους μήνες σημαίνει ότι υπάρχουν περισσότερες θέσεις να καλύψουν.
Στο μεταξύ, οι ταξιδιώτες αναψυχής έχουν επιστρέψει σε μεγάλο βαθμό σε πιο παραδοσιακά πρότυπα κρατήσεων μετά από χρόνια διακυμάνσεων λόγω πανδημίας, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες αναζητούν τρόπους να γεμίσουν τα αεροπλάνα σε περιόδους εκτός διακοπών.
«Συνήθως, βλέπεις μια σταδιακή αύξηση της τιμής σε κάθε σήμα επτά ημερών πριν από μια πτήση», δήλωσε ο Scott Keyes, ιδρυτής της Scott’s Cheap Flights, μιας εταιρείας που πρόσφατα μετονομάστηκε σε Going.
Ωστόσο, τόνισε ότι οι αεροπορικές εταιρείες, είτε ρίχνουν τους ναύλους της τελευταίας στιγμής, είτε δεν τους αυξάνουν όσο συνήθως.
Σημειώνεται ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν προγραμματίσει ρεκόρ 259,8 εκατομμυρίων θέσεων για εσωτερικές πτήσεις το δ’ τρίμηνο, αύξηση σχεδόν 8% από πέρυσι, σε 1,86 εκατομμύρια πτήσεις, αύξηση 6% από το 2022, σύμφωνα με την εταιρεία αεροπορικών δεδομένων Cirium.
Η σωστή ισορροπία εκτός σεζόν είναι μια πρόκληση για τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες πραγματοποιούν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους το β’ και το γ’ τρίμηνο κατά την πολυσύχναστη περίοδο της άνοιξης και του καλοκαιριού.
Οι περισσότεροι μεγάλοι αερομεταφορείς ανέφεραν έσοδα ρεκόρ και υψηλή ζήτηση κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων, με ορισμένα στελέχη να αναφέρουν μεγαλύτερη ανάπτυξη για διεθνείς προορισμούς σε σχέση με τους εσωτερικούς.
Μειώσεις πάνω από 13%
Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό των ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο έδειξαν ότι τα αεροπορικά εισιτήρια μειώθηκαν περισσότερο από 13% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι συνολικές τιμές καταναλωτή αυξήθηκαν.
Στην JetBlue Airways, οι μέσοι ναύλοι μειώθηκαν περισσότερο από 12% το γ’ τρίμηνο, από την ίδια περίοδο του 2022 στα 201,73 δολάρια.
Στην οικονομική Spirit Airlines, οι εν λόγω ναύλοι μειώθηκαν σχεδόν 28% σε σχέση με το προηγούμενο έτος στα 48,73 δολάρια, αν και τα έσοδα εκτός εισιτηρίων, που περιλαμβάνουν πρόσθετα, όπως τέλη επιλογής θέσεων και παραδοτέες αποσκευές, αυξήθηκαν 1% στα 67,70 δολάρια.
Η αεροπορική εταιρεία Miramar, με έδρα τη Φλόριντα, την οποία προσπαθεί να αγοράσει η JetBlue, προανήγγειλε εκπτώσεις ναύλων πριν από την Ημέρα των Ευχαριστιών, σημειώνοντας ότι «δυστυχώς, δεν είχαμε το αναμενόμενο αποτέλεσμα σε μια νορμάλ περίοδο ζήτησης και τιμών για τις περιόδους αιχμής των διακοπών».
Υπερεκπτώσεις κάνει η Frontier Airlines, καθώς ανέφερε ότι οι ναύλοι ήταν κατά μέσο όρο κάτω από 39 δολάρια το τελευταίο τρίμηνο, μειωμένοι κατά 32% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Την ίδια στιγμή, και οι τρεις μεταφορείς προβλέπουν απώλειες για τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους.
Επανεξετάζουν την πρόοδο
Οι μειώσεις τιμών στις περιόδους εκτός αιχμής, ανάγκασε τους αερομεταφορείς να επανεξετάσουν τα σχέδια προόδου και εξέλιξης των αεροσκαφών τους.
Ενδεικτικά, η Southwest σχεδιάζει να επιβραδύνει την ανάπτυξή της το επόμενο έτος, προκειμένου να αντιμετωπίσει τα μεταβαλλόμενα μοτίβα ζήτησης, αν και ο διευθύνων σύμβουλος Bob Jordan, περιέγραψε τη ζήτηση ως «ισχυρή».
«Η χωρητικότητα είναι το πιο πολύτιμο αγαθό που έχεις για να παράγεις έσοδα και πρέπει να την εξελίξεις όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά έναντι της ζήτησης», εξηγεί ο Τζόρνταν.
Ωστόσο, ο αερομεταφορέας σχεδιάζει να πετά λιγότερες τις ημέρες στις οff season περιόδους – όπως να έχει εκτός τις Τρίτες – σε σύγκριση με περιόδους υψηλότερης ζήτησης, ένα μέτρο που δίνει επίσης προτεραιότητα στον χρόνο των πληρωμάτων, ώστε να είναι έτοιμα να πετάξουν περισσότερο αργότερα, τονίζει ο Τζόρνταν.
Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της Frontier Airlines, Barry Biffle, δήλωσε στο CNBC ότι ένα πράγμα που αλλάζει η αεροπορική εταιρεία, είναι να βρίσκει λιγότερο πολυσύχναστες αγορές για τις πτήσεις της.
«Συγκεντρώνουμε την ανάπτυξή μας μακριά από τις κορεσμένες αγορές», ανέφερε.
«Δεν θα συρρικνώσουμε στο Ορλάντο και το Βέγκας, αλλά πιθανότατα ούτε πρόκειται να το αναπτύξουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Υποτονική περίοδος διακοπών
Οι υπερπροσφορές πάντα πέφτουν στο μάτι του ταξιδιώτη. Ωστόσο, οι κρατήσεις δεν έχουν φτάσει τις αναμενόμενες, σύμφωνα με τις εταιρείες, δεδομένου ότι υπάρχει επάρκεια θέσεων.
Η Delta Air Lines αναμένει να μεταφέρει μεταξύ 6,2 και 6,4 εκατομμύρια επιβάτες από τις 17 Νοεμβρίου έως τις 28 Νοεμβρίου κατά την περίοδο του “Thanks Giving”, σε σύγκριση με 5,7 εκατομμύρια πέρυσι και 6,25 εκατομμύρια το 2019.
H United Airlines σημείωσε ότι αναμένει να μεταφέρει 5,9 εκατομμύρια επιβάτες από τις 17 Νοεμβρίου έως τις 29 Νοεμβρίου, αύξηση 13% από πέρυσι και 5% περισσότερο από το 2019.
Η American Airlines προβλέπει ρεκόρ 7,8 εκατομμυρίων ταξιδιωτών από τις 16 Νοεμβρίου έως τις 28 Νοεμβρίου, από 7 εκατομμύρια πέρυσι και ξεπερνώντας το 2019 κατά περίπου 200.000 πελάτες.
Σύμφωνα με την Hopper, οι ναύλοι εσωτερικού, είναι κατά μέσο όρο 248 δολάρια για την Ημέρα των Ευχαριστιών, από 271 δολάρια πέρυσι και 276 δολάρια το 2019.
Πόσο θα διαρκέσει η κρίση;
Οι αεροπορικές εταιρείες εξετάζουν τώρα τα προγράμματά τους για το 2024, προκειμένου να προσπαθήσουν να χρησιμοποιήσουν καλύτερα τα αεροσκάφη τους, ενώ αντιμετωπίζουν υψηλότερα κόστη, όπως καύσιμα και εργατικό δυναμικό.
«Βλέπετε στους αερομεταφορείς ναύλους που μοιάζουν με τους δικούς μας, αλλά αυτό που πρέπει πραγματικά να σκεφτείτε είναι ότι αυτό δεν θα είναι μόνιμο», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Frontier, Biffle, αναφερόμενος στα κόστη.
Γεγονός είναι ότι οι αερομεταφορείς έχουν εξελιχθεί στην αντιμετώπιση των μεταβαλλόμενων προτύπων ζήτησης, που σημαίνει ότι μπορούν να μειώσουν τις πτήσεις ή τη χωρητικότητα σε off season περιόδους.
Οι ναύλοι είναι πιθανό να σταθεροποιηθούν του χρόνου, αλλά είναι πολύ νωρίς για ξέρουμε σίγουρα, δηλώνει ο Henry Harteveldt, ιδρυτής της εταιρείας συμβούλων ταξιδιωτικής βιομηχανίας Atmosphere Research Group.
«Εάν ο πληθωρισμός συνεχίσει στα ίδια επίπεδα ή δούμε λιγότερες προσλήψεις, οι αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να αισθανθούν την ανάγκη να επενδύσουν σε πιο σοβαρό promotion», εξήγησε.
Σε κάθε περίπτωση, ένα πλεονέκτημα για τους αερομεταφορείς, είναι η ποικιλία των ναύλων και των προϊόντων που μπορούν να προσφέρουν, από την απλή economy, μέχρι την πρώτη θέση.
Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαν να αυξήσουν την ποσότητα φθηνότερων ναύλων στις economy θέσεις σε περιόδους ασθενέστερης ζήτησης ή να αυξήσουν τους ναύλους όταν η ζήτηση είναι υψηλή για θέσεις premium.
Οι αεροπορικές εταιρείες «έχουν τις πιο εξελιγμένες “ταμειακές μηχανές” από κάθε κλάδο», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Harteveldt.
Διαβάστε επίσης:
Boeing: Κοντά σε mega deal με την Emirates για τα 777X νέας γενιάς
Black Friday: Θετική ανταπόκριση στο «early start» των προσφορών
Μπάγερν Μονάχου: Άλμα 30% στα έσοδα – «Εξαιρετικό επίτευγμα» λέει ο CFO
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μπέρμποκ: Προειδοποιεί την Τουρκία να μην επιτίθεται εναντίον των Κούρδων στη Συρία – Πυρά και κατά του Ισραήλ
- Ζελένσκι: Δεν είμαστε σε θέση να απωθήσουμε τα ρωσικά στρατεύματα από την Κριμαία
- Γαλλία: Έχει αποδεικτικά στοιχεία ότι η Ρωσία προσπαθεί να χειραγωγήσει τους influencers της
- Ερντογάν – Μικάτι: Πρέπει να δράσουμε μαζί ως δύο σημαντικοί γείτονες της Συρίας