ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στασιμότητα στην αγορά καυσίμων για το 2019
Οριακές ήταν οι αλλαγές στα μεγέθη της αγοράς για το 2019 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Συγκεκριμένα, η αξία των πωλήσεων μειώθηκε κατά 1,1%, σε σχέση με το 2018, φτάνοντας τα 11,8 δισ.ευρώ, ενώ ο όγκος αυξήθηκε οριακά από 13.497 σε 13.503 χιλ. μετρικούς τόνους.
Οι Εταιρείες του κλάδου συνολικά μετά από φόρους και χωρίς να υπολογιστούν οι πωλήσεις σε αεροπορικά καύσιμα, παρουσίασαν για το 2019 οριακή κερδοφορία, μόλις 13,3 εκατ. ευρώ (καθαρό περιθώριο κέρδους 0,11% επί του τζίρου), γεγονός που οφείλεται κυρίως στη μείωση των λειτουργικών εξόδων. Σημειώνεται ότι τα απασχολούμενα κεφάλαια του κλάδου ανέρχονται σε 1,8 δισ. ευρώ.
Πολύτιμη πηγή για τα Δημόσια Έσοδα
Η μελέτη του ΙΟΒΕ αποτύπωσε σε αριθμούς την τεράστια συνεισφορά του κλάδου στα Δημόσια Έσοδα. Παρά την οριακή μείωση (0,9%) σε σύγκριση με το 2018, το 2019 ο κλάδος εισέφερε στα Δημόσια Ταμεία πάνω από 3,7 δισ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι επί του συνολικού κοινωνικού προϊόντος του κλάδου, δηλαδή τα έσοδα που κατανεμήθηκαν στο κράτος, τους πιστωτές, το προσωπικό και τους μετόχους, τα έσοδα του Δημοσίου αντιπροσωπεύουν ποσοστό 94,9%.
Υπεύθυνος εργοδότης που επενδύει σταθερά στην Ελλάδα
Ενισχυμένος ήταν και ο δείκτης της απασχόλησης, με τις άμεσες θέσεις να αυξάνονται κατά 15,4%. Οι αμοιβές προσωπικού ανήλθαν σε 71,8 εκατ. ευρώ, ενώ οι εργοδοτικές εισφορές σημείωσαν αύξηση 1,2%, αγγίζοντας τα 18,8 εκατ. ευρώ. Αξιοσημείωτη είναι και η αύξηση των επενδύσεων που πραγματοποίησαν οι εταιρίες του κλάδου. Οι συνολικές επενδύσεις -μεγάλο μέρος των οποίων αφορά στην προστασία του Περιβάλλοντος- το 2019 ξεπέρασαν τα 86,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 18,5%, συγκριτικά με το 2018.
Σε αντίθεση με το 2019, τα αποτελέσματα της φετινής χρονιάς κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τον κλάδο και κατ’ επέκταση για τα κρατικά έσοδα. Σήμερα οι προοπτικές του κλάδου, μετά την ανακοίνωση και των νέων αναγκαίων μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, είναι ιδιαίτερα αρνητικές. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι τον Απρίλιο του 2020, σε συνθήκες σχεδόν ανάλογες με τις σημερινές, οι πωλήσεις βενζίνης μειώθηκαν 57% σε σύγκριση με τον περσινό Απρίλιο. Συνολικά στο εννεάμηνο του 2020, οι πωλήσεις σε όλα τα προϊόντα παρουσιάζουν σημαντική μείωση. Οι Βενζίνες -14,4%, το Πετρέλαιο Κίνησης -10,7%, το Μαζούτ -13,3%, τα Ναυτιλιακά Καύσιμα -35% και τα Αεροπορικά κατά -67,9%.
Με αφορμή τη δημοσίευση της μελέτης του ΙΟΒΕ, ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ, Γιάννης Αληγιζάκης, δήλωσε: «Ο κλάδος Εμπορίας Πετρελαιοειδών αποτελεί σταθερά και αποδεδειγμένα πυλώνα οικονομικής ανάπτυξης και ασφάλειας για τη δημοσιονομική πορεία της Ελλάδας, μεριμνώντας για την διασφάλιση της διακίνησης καυσίμων ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές και συμβάλλοντας καθοριστικά στον ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας. Η μελέτη του ΙΟΒΕ ανέδειξε για ακόμη μια χρονιά τόσο τα ποσοτικά, όσο και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της συνεισφοράς των εταιριών μας στην Οικονομία. Παρά τις νέες, τεράστιες προκλήσεις που δημιουργεί η πανδημία, οι Εταιρίες Εμπορίας Πετρελαιοειδών συνεχίζουν να επενδύουν στη βιώσιμη ανάπτυξη. Συνεχίζουν να επενδύουν σε ένα μέλλον καλύτερο με κέντρο το Περιβάλλον και τον άνθρωπο».
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πάνος Λασκαρίδης: Επίτιμος καθηγητής σε Πανεπιστήμιο της Κίνας
- ΓΣΕΕ: 24ωρη απεργία την Τετάρτη – Πώς θα κινηθούν λεωφορεία, τρόλεϊ και σιδηρόδρομος
- ΙΟΒΕ: Ήπια υποχώρηση του οικονομικού κλίματος τον Οκτώβριο – Βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης
- Διαβητική Μυοκαρδιοπάθεια: Μια επιπλοκή που επηρεάζει την καρδιακή λειτουργία