ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 4η θέση, παγκοσμίως, σε εξαγωγές ακατέργαστου μαρμάρου όπως σημείωσε στην ομιλία της στο πλαίσιο του Architects Talk 2022, η αναπληρώτρια διευθύνουσα Σύμβουλος της Ικτίνος, Ιουλία Χαϊδά.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, στο Materiality section (Τμήμα Υλικού) του Architects Talk 2022, το οποίο πραγματοποιήθηκε, πρόσφατα, στο Build expo Greece, η κυρία Χαϊδά, στην τοποθέτησή της σημείωσε, μεταξύ άλλων, τη σπουδαιότητα της Ελλάδας ως μαρμαροπαραγωγού χώρας, καθώς κατατάσσεται στην 4η θέση παγκοσμίως σε εξαγωγές ακατέργαστου μαρμάρου. Αναφέρθηκε στην ποικιλία των μαρμάρων και στο αντικείμενο του ερευνητικού τμήματος της Ικτίνος, το οποίο πραγματοποιεί συνεχείς μελέτες για νέα κοιτάσματα λευκών, αλλά και άλλων τύπων μαρμάρων, προκειμένου η εταιρεία να αποκτήσει μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, παρακολουθώντας τις τάσεις της αγοράς, αλλά και τις προτιμήσεις των αρχιτεκτόνων. Όπως επισήμανε, η Ικτίνος έχει επενδύσει σε έρευνα και ανάπτυξη, σε νέες τεχνολογίες και στην υιοθέτηση βελτιωμένων μεθόδων διαχείρισης ποιότητας.
«Η εταιρεία εκσυγχρονίζεται και προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα και πραγματοποιεί επενδύσεις, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται επάξια στις υψηλές απαιτήσεις των πελατών, τόσο ποσοτικά, όσο και ποιοτικά, καθιερώνοντάς την Ικτίνος ως έναν ισχυρό παίκτη στον παγκόσμιο στίβο», τόνισε η κ. Χαϊδά.
Η κ. Χαϊδά στάθηκε στην πρώτη έκδοση της Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της Ικτίνος, το 2021, χρονιά κατά την οποία η εταιρεία ξεκίνησε να συμμετέχει στον χρηματιστηριακό δείκτη ATHEX ESG του χρηματιστηρίου Αθηνών, παρέχοντας τη δυνατότητα σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να παρακολουθούν την υιοθέτηση και προβολή των πρακτικών της εταιρείας σε θέματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και εταιρικής διακυβέρνησης (ESG).
«Θέσαμε στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων μας την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος, ώστε να υποστηρίξουμε έμπρακτα την παγκόσμια, αλλά και την εθνική προσπάθεια αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής. Η μετάβασή μας στη φιλική προς το περιβάλλον δραστηριοποίηση, με άμεσο θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον, αποτελεί την πυξίδα των δραστηριοτήτων μας. Εξελισσόμαστε και επενδύουμε στην τεχνολογία, την τεχνογνωσία και ήδη έχουμε εφαρμόσει την υπόγεια εξόρυξη μαρμάρου στα λατομεία μας», υπογράμμισε η κ. Χαϊδά.
Στη συνέχεια, ανέφερε ότι ο ελληνικός κλάδος των μαρμάρων αυτή την περίοδο κινείται συλλογικά για την προώθηση του ελληνικού μαρμάρου, τόσο σε αρχιτεκτονικά γραφεία στο εξωτερικό, όσο και στην Ελλάδα. «Πιστεύουμε ότι οι αρχιτέκτονες πρέπει να γνωρίσουν καλύτερα το ελληνικό μάρμαρο και τις χρήσεις του καθώς μπορεί χρησιμοποιηθεί ποικιλοτρόπως για να δώσει έναν “χαρακτήρα” σε οποιοδήποτε χώρο ή project. Η αρχιτεκτονική ενώνεται με την τέχνη και το design, μέσα από το ελληνικό μάρμαρο», σημείωσε η κ. Χαϊδά.
Ενώ κλείνοντας την τοποθέτησή της εξήγησε ότι προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η Ικτίνος προβάλλοντας την τεράστια ποικιλία των μαρμάρων που εξορύσσονται από τα λατομεία της, αλλά ταυτόχρονα και τις ποικίλες χρήσεις του μαρμάρου, όπως design objects από μάρμαρο, installations, art projects αλλά και τις διαφορετικές υφές, επεξεργασίες, τόσο με το χέρι, όσο και με σύγχρονα μηχανήματα. Ενώ πρόσθεσε ότι το μάρμαρο είναι ένα οικολογικό υλικό. «Όχι μόνο η παραγωγή του έχει πολύ χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αλλά και η διάρκεια και ο κύκλος ζωής του μαρμάρου δεν έχουν τέλος», τόνισε η κ. Χαϊδά. «Αυτά ακριβώς είναι τα χαρακτηριστικά του που θα πρέπει να γίνουν γνωστά σε όλους τους ενδιαφερόμενους, έτσι ώστε το μάρμαρο να αποκτήσει την πραγματική θέση που του ανήκει και να προδιαγράφεται από τα αρχιτεκτονικά γραφεία σε μεγάλα και μικρά έργα σε όλο τον κόσμο», κατέληξε η κ. Χαϊδά.
Διαβάστε επίσης
Ιουλία Χαϊδά (Ικτίνος): Άνοιγμα σε νέες αγορές μετά την μείωση εξαγωγών στην Κίνα – Επέκταση στα λατομεία Βώλακα και Νέστου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike