Με διεθνή πείρα στα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ελλάδας και το εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα του Κατάρ σε μία κομβική στιγμή για τη χώρα καθώς και τον αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος βενιζέλος, ο Ιωάννης Μετσοβίτης είναι ο πιλότος που θα απογειώσει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Ο έμπειρος πιλότος και στέλεχος δύο διεθνών αερολιμένων αναλαμβάνει το νέο στοίχημα στη μακρά σταδιοδρομία του στις αερομεταφορές.

1

Αυτό δεν είναι άλλο από τη θέση του Γενικού Διευθυντή Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ), η οποία είναι η εταιρεία που έχει συσταθεί για την κατασκευή και διαχείριση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλι της Κρήτης. Σε αυτή συμμετέχουν το Ελληνικό Δημόσιο (45,90%), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (32,46%) και η GMR Airports Ltd (21,64%).

Σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία ο Ιωάννης Μετσοβίτης αποτέλεσε κοινή πρόταση του μεγάλου κατασκευαστικού ομίλου, καθώς και της ινδικής εταιρείας.

Από το Ελευθέριος Βενιζέλος στην Ντόχα

Ο Ιωάννης Μετσοβίτης θεωρείται μία σημαντική προσωπικότητα στον κλάδο των αερομεταφορών, γεγονός το οποίο έχει αναγνωριστεί τόσο σε εθνικό όσο και διεθνές επίπεδο.

Υπήρξε ένας από τους πρωτεργάτες τους Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος, στον οποίο υπηρέτησε για περισσότερο από μία δεκαετία από τη θέση του Γενικού Διευθυντή Επιχειρησιακών Λειτουργιών, καθώς αποχώρησε το 2013.

Το επόμενο μεγάλο βήμα στην καριέρα του ήταν όταν ανέλαβε τη θέση του Αντιπροέδρου στην Qatar Airways στα μέσα της δεκαετίας του 2010, ενώ από το 2016 έως και το 2023 εντάχθηκε στην ομάδα στελεχών του Διεθνούς Αερολιμένα Hamad.

Πιο συγκεκριμένα, το διακεκριμένο στέλεχος τέθηκε επικεφαλής των λειτουργιών των αερολιμένων του Κατάρ με ιδιαίτερη έμφαση στη διατήρηση υψηλής ποιότητας λειτουργιών και εμπειρίας επιβατών σε ένα δυναμικό και μεταβαλλόμενο περιβάλλον, ως Ανώτερος Αντιπρόεδρος Επιχειρησιακής Λειτουργίας.

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις με την οποία ήρθε αντιμέτωπος από τη θέση αυτή ήταν το παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου που πραγματοποιήθηκε στο Κατάρ το χειμώνα του 2022. Ο Γιάννης Μετσοβίτης ηγήθηκε της ομάδας που προετοίμασε και ανέδειξε τους Διεθνείς Αερολιμένες της Ντόχα του Κατάρ (Hamad και  Doha) που υποδέχθηκαν τη συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών.

Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Πλέον ο κ. Μετσοβίτης αναλαμβάνει μία κομβική θέση για το μεγαλύτερο εν εξελίξει έργο που αφορά έναν καινούργιο αερολιμένα στη χώρα μας με το κόστος του να ξεπερνάει τα 650 εκατ. Ευρώ.

Στην παρούσα φάση η κατασκευή του, την οποία έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ  βρίσκεται στο 30% και όταν λειτουργεί, δηλαδή από τα τέλη του 2027, θα αντικαταστήσει το αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης και θα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους αερολιμένες της Μεσογείου.

Μάλιστα, βάσει των όσων αναφέρονται στην επικαιροποιημένη Μελέτη Πρόβλεψης Κυκλοφορίας προβλέπεται η εξυπηρέτηση 11,7 εκατ. επιβατών σε ετήσια βάση και επιδιώκεται ο νέος αερολιμένας να είναι σε θέση να εξυπηρετεί από 14  έως 15 εκατ. επισκέπτες σε βάθος 30ετίας.

Υπενθυμίζεται ότι το αεροδρόμιο έχει «μεγαλώσει» καθώς δόθηκε το 2023 το πράσινο φως για την αύξηση του αντικειμένου του έργου με την έκταση να αυξάνεται από τα 1.158 σε 1.499 στρέμματα. Επίσης, ο τερματικός σταθμός έφτασε τα 91.000 τετραγωνικά μέτρα με την έκταση του να αυξάνεται κατά 32%.

Στην πλήρη ανάπτυξή του, στο έργο θα δημιουργηθούν 2.000 θέσεις εργασίας και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις.

Με βάση την πρόσφατη έκθεση του Air Transport Action Group (ATAG), εκτιμάται ότι το Αεροδρόμιο Καστελίου θα δημιουργήσει περίπου 7.000 με 7.500 θέσεις άμεσης απασχόλησης (στην εταιρεία του Αεροδρομίου, τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες διαχείρισης handling, τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών κ.ά.).

Παράλληλα, η αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσει στην περιοχή το νέο Αεροδρόμιο, θα οδηγήσει και σε ενίσχυση της έμμεσης απασχόλησης σε τομείς όπως για παράδειγμα ο τουρισμός και το εμπόριο. Βάσει των ίδιων στοιχείων της ATAG υπολογίζεται ότι το Αεροδρόμιο Καστελίου θα κινητοποιήσει περίπου 35.000 με 37.000 θέσεις έμμεσης απασχόλησης.

Διαβάστε επίσης

Άκτιο-Αμβρακία: Οι εκπτώσεις της ΑΕΓΕΚ, η δικαστική διαμάχη με Εμφιετζόγλου και η επικράτηση της Mytilineos

Άκτιο-Αμβρακία: Παραδόθηκε το οδικό έργο που «τράβηξε» 15 χρόνια – Μυτιληναίος: Αντιπαθώ τον όρο ανεκτέλεστο

Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Σκληρές απαντήσεις για τους υπονομευτές της εταιρείας