Στην ανάγκη για επιπλέον πιέσεις και ελέγχους προς την Hellenic Train και τον ΟΣΕ αναφέρεται η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), Ιωάννα Τσιαπαρίκου, μιλώντας στο mononews. Μέσω αυτών θα αντιμετωπιστούν  προβλήματα που αφορούν  τόσο τα δικαιώματα των επιβατών όσο και τα πιστοποιητικά ορισμένων μηχανοδηγών.

Τονίζει πως υπάρχουν αρκετά ζητήματα που χρήζουν επίλυσης, για τα οποία ευθύνονται ο ΟΣΕ και η Hellenic Train, ενώ καθιστά σαφές ότι η περίοδος χάριτος για τις δύο εταιρείες έχει λήξει. Γεγονός το οποίο αποδεικνύεται από τα πρόστιμα συνολικής αξίας 333.000 ευρώ που έχουν επιβληθεί το τελευταίο διάστημα στη Hellenic Train, αλλά και σε μηχανοδηγούς.

Επιπλέον, επισημαίνει πως ένας ιδιώτης όπως η Hellenic Train, έχει ως στόχο το κέρδος, αλλά ξεκαθαρίζει πως αυτό δεν πρέπει να προκύπτει σε βάρος των επιβατών, ενώ είναι ανεπίτρεπτο να υπάρχουν ελλείψεις και αστοχίες όταν μιλάμε για μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων.

«Για τα προβλήματα ευθύνονται ΟΣΕ και Hellenic Train»

Η Πρόεδρος της ΡΑΣ περιγράφει την κατάσταση που επικρατεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο και φέρνει προ των ευθυνών τους τόσο την ΟΣΕ όσο και τη Hellenic Train, καθώς δηλώνει:

«Πρόκειται για ένα γενικότερο ζήτημα που αφορά τον ΟΣΕ που είναι ο διαχειριστής του σιδηροδρομικού δικτύου και τη Hellenic Train που έχει αναλάβει τη συντήρησή του».

Σύμφωνα με την Ιωάννα Τσιαπαρίκου τα προβλήματα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή είναι τα εξής:

  • Το δίκτυο δεν είναι ορθώς συντηρημένο και το τροχαίο υλικό (δηλαδή τα τρένα και οι μηχανές) είναι πεπαλαιωμένο. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν βλάβες και σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις.
  • Παρατηρούνται σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό και κυρίως σε κλειδούχους, μηχανοδηγούς και σταθμάρχες σε σταθμούς με αποτέλεσμα να υπάρχουν σταθμοί χωρίς προσωπικό. Επίσης, υπάρχει έλλειψη σε καλά εκπαιδευμένους φύλακες, καθώς έχει αναλάβει τη φύλαξη των σταθμών πρόσφατα νέα εταιρεία security.
  • Άξιο αναφοράς είναι, επίσης, και το ζήτημα της πληροφόρησης του επιβατικού κοινού σχετικά με την πορεία των δρομολογίων. Παρά το γεγονός ότι η Hellenic Train έχει κάνει κάποια βήματα με την εφαρμογή Telegram, η ενημέρωση αυτή δε γίνεται έγκαιρα.

Ποιες λύσεις προτείνει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων

Η Ιωάννα Τσιαπαρίκου δηλώνει πως η ΡΑΣ, ακόμα και αν είναι υποστελεχωμένη καθώς το προσωπικό της αριθμεί μόλις 14 άτομα, κάνει ό,τι μπορεί για να εξακριβώσει τις αδυναμίες του σιδηροδρομικού δικτύου με συνεχείς ελέγχους και να δώσει λύσεις.

Προτείνει, δε, μία δέσμη μέτρων που θα μπορούσαν να δώσουν λύσεις στα προβλήματα και τις ελλείψεις. Αυτά είναι τα έργα για τη συντήρηση του Σιδηροδρομικού Δικτύου θα δημοπρατήσει ο ΟΣΕ, η ανανέωση του τροχαίου υλικού και του στόλου των τρένων, καθώς και η άσκηση πιέσεων προς τη Hellenic Train για να εφαρμόσει ορθά το έργο που έχει αναλάβει.

Τα πρόστιμα

Το πρώτο περιστατικό, το οποίο είναι και το πιο «ακριβό» όσον αφορά το ύψος του προστίμου που επέβαλε η Αρχή (300.000 ρυρώ) στα τέλη του 2022. Πιο συγκεκριμένα, επεβλήθη λόγω της ταλαιπωρίας που υπέστησαν 820 επιβάτες, οι οποίοι εγκλωβίστηκαν στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίδα», αλλά και της έλλειψης έγκαιρης ενημέρωσης για την εκτέλεση των δρομολογίων.

Το δεύτερο πρόστιμο αξίας 33.000 επεβλήθη την περασμένη εβδομάδα, όταν κατά τη διάρκεια αιφνίδιου ελέγχου σε πέντε αμαξοστοιχίες της Hellenic Train διαπιστώθηκαν παραβάσεις όσον αφορά τους μηχανοδηγούς.

Πιο συγκεκριμένα, η Ιωάννα Τσιαπαρίκου δηλώνει πως το πρόστιμο που επεβλήθη στη Hellenic Train ανήλθε στα 30.000 ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 3.000 ευρώ αφορούν σε πρόστιμο που επιβαρύνουν μηχανοδηγό που «πιάστηκε» χωρίς επικαιροποιημένα πιστοποιητικά.

Διαβάστε επίσης

Sea2Sea: Το mega project της ΕΡΓΟΣΕ που παρακάμπτει τον Βόσπορο και αναβαθμίζει τον στρατηγικό ρόλο της Ελλάδας

ΟΣΕ: Δόθηκε το πράσινο φως για τη δημοπράτηση του Προαστιακού Δυτικής Αττικής αξίας 132 εκατ. ευρώ

ΡΑΣ: Πρόστιμο 300.000 ευρώ στην Hellenic Train