ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Ειδικότερα, όπως εκτιμάται, λόγω του υψηλού ανεκτελέστου υπόλοιπου έργων που διαθέτει η Εταιρεία καθώς και των αναμενόμενων επενδύσεων του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου ΕΣΠΑ, η ύφεση αυτή θα είναι παροδική και αναμένεται σύντομα ανάκαμψη των μεγεθών και ανάκτηση των απωλειών.
Όμιλος
Οι πωλήσεις του Ομίλου το 2020 ανήλθαν σε € 174,5 εκ. έναντι € 286 εκ. του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας μείωση κατά 39%.
Τα αποτελέσματα προ φόρων του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε ζημίες € 12,8 εκ. έναντι κερδών € 2,3 εκ. την προηγούμενη χρήση, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημίες € 12,4 εκ. έναντι κερδών € 0,6 εκ. την προηγούμενη χρήση.
Το EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκε σε κέρδη € 1,7 εκ. έναντι κερδών € 15,7 εκ. την προηγούμενη χρήση, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA σε κέρδη € 2 εκ. έναντι κερδών € 14,2 εκ.
Εταιρεία
Αντίστοιχα oι πωλήσεις της Εταιρείας από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε € 159 εκ. έναντι € 272 εκ. σημειώνοντας μείωση κατά 41,7% σε σχέση με το 2019.
Τα αποτελέσματα προ φόρων της Εταιρείας από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε ζημίες € 7,1 εκ. έναντι κερδών € 5,5 εκ. του 2019, ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρους από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε ζημίες € 6,6 εκ. έναντι κερδών € 3,5 εκ.
Το EBITDA της Εταιρείας από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκε σε κέρδη € 3,3 εκ. έναντι κερδών € 15,9 εκ. την προηγούμενη χρήση, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA σε κέρδη € 3,6 εκ. έναντι κερδών € 14,4 εκ. την προηγούμενη χρήση.
Στις 31.12.2020 το ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων συμβάσεων του Ομίλου ανερχόταν σε €380,9 εκ. πλέον €225,6 εκ. νέα έργα που έχει μειοδοτήσει η Εταιρεία και αναμένεται η ολοκλήρωση των διαδικασιών για την υπογραφή τους.
Από τα προς υπογραφή έργα ύψους €225,6 εκ., λόγω του COVID-19 υπήρξαν σημαντικές καθυστερήσεις, αλλά από τις αρχές του έτους έως σήμερα υπεγράφησαν συμβάσεις ύψους €16 εκατ., μεταξύ των οποίων η αποκατάσταση ζημιών των οδικών υποδομών του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου, του Υπουργείου Υποδομών και η επέκταση αιολικού πάρκου στον Κιθαιρώνα.
Επίσης στα σημαντικά έργα προς υπογραφή, για τα οποία εκτιμάται ότι το μεγαλύτερο μέρος θα έχει υπογραφεί έως τα τέλη του 2021, συμπεριλαμβάνονται τα εξής:
– Ο αυτοκινητόδρομος Πάφου–Πόλης Χρυσοχούς, Φάση (Α), προϋπ. € 73 εκ.
– Η κατασκευή ηλεκτροκίνησης Λάρισας – Βόλου, προϋπ. € 42,4 εκ.
– Τα δίκτυα αποχέτευσης λυμάτων παραλιακών οικισμών Αιγιαλείας, προϋπ. € 24,4 εκ.
– Οι πρόδρομες εργασίες ΒΔ Επέκτασης ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, προϋπ. € 13,6 εκ.
– Η κατασκευή επέκτασης επεξεργασίας νερού Θεσσαλονίκης Φάση Α2, προϋπ. € 9,6 εκ.
– Η κατασκευή αρδευτικού δικτύου Πρεσπών Ν. Φλώρινας, προϋπ. € 8 εκ.
– Η κατασκευή δικτύου ομβρίων στους Δήμους Κορυδαλλού και Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη, προϋπ. € 7,6 εκ.
– Η λειτουργία και συντήρηση του έργου ύδρευσης Πάτρας από τους ποταμούς Πείρο και Παραπείρο, προϋπ. € 6,9 εκ.
Ανάλυση – εκτίμηση
Ο κατασκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα και παγκοσμίως επλήγη βαρύτατα καθόλη τη διάρκεια του 2020 λόγω της πανδημίας covid-19 σε αυτό το χρονικό διάστημα.
Από την πλευρά της Intrakat κατεβλήθη τεράστια προσπάθεια ώστε να επηρρεαστεί στον μικρότερο δυνατό βαθμό η έγκαιρη και ομαλή παραγωγή των κρίσιμων έργων που εκτελεί.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η έγκαιρη παράδοση του μεγαλύτερου κατασκευαστικού EPC (Engineering – Procurement – Construction) έργου που εκτελέστηκε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα συνολικού ύψους 400 εκ. ευρώ, για την αναβάθμιση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Fraport Greece.
Ωστόσο όλος ο κατασκευαστικός κλάδος υπέστη μεγάλες καθυστερήσεις στις διαδικασίες δημοπράτησης των νέων έργων, λόγω της αναγκαστικά περιορισμένης λειτουργίας των εμπλεκόμενων φορέων του Δημοσίου.
Οι προβλέψεις για την μετά covid-19 εποχή είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές για τον κλάδο καθώς σχεδιάζονται και δρομολογούνται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για το χρονικό διαστημα 2021-2026 πολλά σημαντικά έργα στην ενέργεια, τις τουριστικές υποδομές, αγροτικές υποδομές κλπ
Επίσης η πρόφατη αλλαγή του νόμου για την ανάθεση των Δημοσίων Συμβάσεων και η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση μέσω του νέου προγράμματος ΣΕΣ 2021-2027
επιτρέπουν εξαιρετικά αισιόδοξες προβλέψεις ανάκαμψης.
Ως εκ τούτου, παρότι ο όμιλος στο 2020 υπέστη απώλειες στις συνολικές πωλήσεις σε ένα ποσοστό 39% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αναμένει ότι θα αντισταθμίσει στο 2021 τις απώλειες αυτές και θα επαναφέρει τα μεγέθη πωλήσεων και κερδοφορίας στα αναμενόμενα επίπεδα.
Στο πλαίσιο αυτό η Intrakat μελετά την δυνατότητα διοικητικής και οικονομικής αναμόρφωσης με σκοπό την επικέντρωση καθαρά στους τομείς των:
– Δημοσίων έργων υποδομών
– Έργων Παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ
– Έργων Ενέργειας
– Ανάπτυξης Real Estate στον τομέα του τουρισμού
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Είναι μια καλή μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι μια καλή μέρα για την αριστερά
- Τουρισμός: Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στη φορολογία των ξενοδοχείων
- Γιώργος Οικονόμου: Επιμένει για την «άλωση» της Performance με στόχο την Αλίκη Παληού, η οποία «πυροβολεί» στο αδύνατο σημείο του
- Τι μαγειρεύει ο maître Λιβάνιος, τα ραντεβού του Εξάρχου και το ράλι στην Αττικής, τα μυστικά της ΓΕΚ και τα 19 ευρώ, το beef Σταϊκούρα – Ταχιάου, τι θα στηρίξει ο Μηταράκης, και ο καινοτόμος Ρέμος