ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Κατά 1,3 δισ. Ευρώ αυξήθηκε το ανεκτέλεστο της Intrakat το τελευταίο εξάμηνο με αποτέλεσμα τα προς υπογραφή έργα του Ομίλου να ανέρχονται πλέον στα 2,1 δισ. ευρώ. Πρόκειται για τα έργα που έχει μειοδοτήσει η εισηγμένη ύστερα από την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το εννεάμηνο του 2021, όπου το ανεκτέλεστο υπολογιζόταν στα 776 εκατ. ευρώ. Από το γεγονός αυτό τεκμαίρεται πως η αξία των έργων που μειοδότησε ο Όμιλος έχει υπερδιπλασιαστεί.
Σημειώνεται πως η Intrakat είτε από μόνη της ή σε συνεργασία με τους κορυφαίους εγχώριους Ομίλους, όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Ελλάκτωρ, έχει «κλειδώσει» σημαντικά οδικά και σιδηροδρομικά projects, καθώς και έργα ύδρευσης.
Επιπλέον, η μετοχή του Ομίλου δείχνει σημαντική αντοχή στο πέρασμα του χρόνου, καθώς αυτή βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τα ιστορικά υψηλά της με την τιμή να ανέρχεται στα 2,45 ευρώ. Επίσης, η αξία της κινείται αυξητικά κατά 29% συγκριτικά με την τιμή διάθεσης των τίτλων της πρόσφατης Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου που ανερχόταν στα 1,9 ευρώ έκαστος.
Το Marina Tower
Η Intrakat σε συνεργασία με το γαλλικό κολοσσό Bouygues, επικράτησε στον διαγωνισμό για τη μελέτη κατασκευής του Marina Tower στο Ελληνικό. Η Κοινοπραξία σε συνεργασία με το αρχιτεκτονικό γραφείο Foster+Partners και την Lamda Development θα αναλάβει τις μελέτες για τον ουρανοξύστη ύψους 200 μέτρων.
Από εκεί και έπειτα η Lamda Development με διευθύνοντα σύμβουλο τον Οδυσσέα Αθανασίου θα καταλήξει στην εταιρεία που θα κατασκευάσει το έργο, και η Intrakat έχει αυξημένες πιθανότητες να προσθέσει χαρτοφυλάκιό της το project αξίας 250 εκατ. Ευρώ.
Να υπενθυμίσουμε πως ο Όμιλος έδωσε σκληρή μάχη για την επικράτηση στον διαγωνισμό καθώς βρέθηκε αντιμέτωπος με τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και Archirodon.
Τα οδικά έργα και οι συνεργασίες με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Ελλάκτωρ
Σχετικά με τα οδικά έργα που δημοπρατήθηκαν πρόσφατα η Intrakat σε συνεργασία με τους Ομίλους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Ελλάκτωρ επικράτησε σε τρία project συνολικής αξίας άνω του ενός δισ. Ευρώ.
Βάσει αρχικού προϋπολογισμού το πιο «ακριβό» έργο που «κλείδωσε» η Intrakat μαζί με τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ ήταν η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στην Αττική Οδό.
Υπενθυμίζεται πως η Κοινοπραξία επικράτησε στον διαγωνισμό αξίας 434 εκατ. ευρώ με μοναδικό αντίπαλο τον Όμιλο της ΑΒΑΞ, ο οποίος στηρίχθηκε στις δικές του δυνάμεις. Όπως είχε γράψει το mononews.gr εκτιμάται πως η έκπτωση που δόθηκε από την Κοινοπραξία ανέρχεται στο 6%.
Το επόμενο σημαντικό έργο που μειοδότησε η Intrakat ως μέλος της ίδιας Κοινοπραξίας ήταν το ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) αξίας 360 εκατ. Ευρώ.
Η Κοινοπραξία βρίσκεται πολύ κοντά στο να ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος. Να υπενθυμίσουμε πως τα υποψήφια σχήματα που διεκδικούσαν το έργο ήταν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Κοινοπραξία Mytilineos-Intertoll Europe ZRt, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, και η Κοινοπραξία «Ένωση Προσώπων Αριάδνη» που αποτελούταν από τον Όμιλο της ΑΒΑΞ και το Fund Marguerite. Ωστόσο, στις 24 Ιανουαρίου, όταν έληγε η ημερομηνία υποβολής των τελικών δεσμευτικών προσφορών, μόνο η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ και Intrakat «κτύπησε» το έργο.
Ένα ακόμα ΣΔΙΤ στο οποίο η Intrakat μειοδότησε είναι ο οδικός άξονα «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη», προϋπολογισμού 250 εκατ. Ευρώ. Για το έργο αυτό ο Όμιλος ένωσε τις δυνάμεις του με την ΑΚΤΩΡ.
Η Κοινοπραξία επικράτησε της συμμαχίας των Ομίλων ΑΒΑΞ και Mytilineos, ενώ πλέον η σύμβαση βρίσκεται στο στάδιο του προσυμβατικού ελέγχου. Αυτό σημαίνει πως το κείμενο της σύμβασης βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια θα οδεύσει προς τη Βουλή για πάρει το τελικό ΟΚ και να υπογραφεί.
Τα υπόλοιπα έργα
Εκτός από τα παραπάνω οδικά έργα η Intrakat έχει επικρατήσει σε ένα σιδηροδρομικό project και δύο έργα ύδρευσης. Τον περασμένο Νοέμβριο η Intrakat σε συνεργασία με τη «Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ», μειοδότησε στο διαγωνισμό στα έργα της Β΄Φάσης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών αξίας 42,1 εκατ. Ευρώ.
Η Κοινοπραξία έδωσε προσφορά ύψους 7% και επικράτησε της συμμαχίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Mytilineos, και του Ομίλου της ΑΒΑΞ που δοκίμασε τις ίδιες δυνάμεις του.
Όσον αφορά τα έργα ύδρευσης η Intrakat έδωσε την καλύτερη προσφορά σε διαγωνισμούς αξίας 29,9 εκατ. Ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του προηγούμενου μήνα ανακοινώθηκε πως η εταιρεία μειοδότησε στον διαγωνισμό για τη Β΄ Φάση των Έργων στο Φράγμα Γαδουρά στη Ρόδο αξίας 27,2 εκατ.ευρώ.
Επιπλέον, η Κοινοπραξία Ιntrakat- Γκολιόπουλος Α.Τ.Ε. – Giovanni Roptigvavo – Fiagli S.R.L. είναι και επίσημα πλέον ο ανάδοχος για το έργο της επέκτασης της υφιστάμενης εγκατάστασης επεξεργασίας νερού στη Θεσσαλονίκη αξίας 13,6 εκατ. ευρώ. Η Κοινοπραξία είχε «κλειδώσει» το έργο δίνοντας έκπτωση ύψους 37% επικρατώντας των υπόλοιπων τεσσάρων διεκδικητών.
Πρόκειται για έναν διαγωνισμό που είχε προκηρυχθεί από την Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ) το 2019. Ωστόσο, η ανάδειξη του αναδόχου είχε «κολλήσει», καθώς η ΑΚΤΩΡ, που είχε δώσει τη δεύτερη καλύτερη προσφορά, είχε προσφύγει στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ).
H Intrakat προσέφυγε με τη σειρά της στο ΣτΕ και πέτυχε στα τέλη του περασμένου μήνα να ακυρώσει την προσφυγή της ΑΚΤΩΡ και να «ξεκολλήσει» ο διαγωνισμός.
Διαβάστε επίσης
Στην Intrakat – Bouygues το Marina Tower – Τι δηλώνει αποκλειστικά στο mononews ο Πέτρος Σουρέτης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike