ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Προχωρά η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος συνολικού εκτιμώμενου κόστους 41,2 εκατ. Ευρώ που έχει αναλάβει η Intrakat για λογαριασμό της ΕΡΓΟΣΕ. Υπενθυμίζεται ότι η Intrakat είχε δώσει έκπτωση 37% επικρατώντας των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ-Alstom και Mytilineos.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Intrakat έχει εγκατασταθεί από τα μέσα του τρέχοντος έτους στα εργοτάξια και γίνεται η προετοιμασία για την εκκίνηση του κυρίως έργου, το οποίο αναμένεται να διαρκέσει τρία έτη από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.
Σημειώνεται πως η σχετική σύμβαση υπεγράφη στις αρχές του περασμένου Μαΐου και ως εκ τούτου η νέα σιδηροδρομική γραμμή αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του Β’ Τριμήνου του 2025, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει μία τριετής περίοδος συντήρησης των γραμμών.
Πρόκειται για ένα έργο αυξημένης σημασίας τόσο για τις μεταφορές στη χώρα μας όσο και για τις διευρωπαϊκές μεταφορές καθώς εντάσσεται στο εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ), ενώ αποτελεί και συνδετήρια γραμμή (connecting line) του Εμπορευματικού Διαδρόμου 7 (RFC 7), ο οποίος έχει μετονομασθεί σε Εμπορευματικός Διάδρομος «Ανατολή/ Ανατολική Μεσόγειος» (ΟΕΜ RFC).
Η πορεία του έργου
Μέχρι στιγμής σύμφωνα με τις ίδιες πηγές έχουν επιτευχθεί τα εξής ορόσημα:
- Η Intrakat και η ομάδα επίβλεψης της ΕΡΓΟΣΕ, που είναι η αναθέτουσα αρχή του έργου, έχουν εγκατασταθεί στα εργοταξιακά γραφεία
- Έχουν ενημερωθεί οι αρμόδιοι φορείς στον πλαίσιο των περιβαλλοντικών όρων του έργου
- Η Intrakat έχει ολοκληρώσει τις τοπογραφικές εργασίες για την αποτύπωση της σιδηροδρομικής γραμμής, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία εκπόνησης των μελετών εφαρμογής του έργου. Το επόμενο βήμα είναι η υποβολή των μελετών στην ΕΡΓΟΣΕ.
- Έχει ξεκινήσει η αποξήλωση της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής από το Σ.Σ. Λατομείου έως την Περιοχή Διαλογής το Σ.Σ. Βόλου, προχωρούν οι χωματουργικές εργασίες για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, ενώ διερευνώνται τα πιθανά σημεία εμπλοκής με τα δίκτυα ΟΚΩ.
Η σημασία της νέας γραμμής
Με την κατασκευή της νέας γραμμής θα αυξηθεί το επίπεδο ασφαλείας των μετακινήσεων της γραμμής τόσο από την εγκατάσταση του συστήματος ETCS όσο και από την κατάργηση πέντε (5) ισόπεδων διαβάσεων.
Επίσης, θα αναβαθμιστεί περιβαλλοντικά η γενικότερη περιοχή του Βόλου και πιο συγκεκριμένα η Νέα Ιωνία, λόγω της άρσης της ηχητικής όχλησης και της αποφυγής της διαταραχής του οικιστικού ιστού.
Επιπλέον, θα αυξηθεί η κίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, ενώ θα επιτευχθεί και η ταχύτερη και οικονομικότερη μετακίνηση τους. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση του ανταγωνισμού, της οικονομίας και της ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής.
Εκτός από τα παραπάνω η κατασκευή ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λάρισα – Βόλος, μαζί με την ολοκλήρωση της νέας ηλεκτροκινούμενης γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη, αποτελεί ένα έργο απόλυτης προτεραιότητας για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Επιπρόσθετα μαζί με το τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και Λάρισα – Βόλος, θα επανέλθει στο προσκήνιο ο Θεσσαλικός Σιδηρόδρομος. Αυτό σημαίνει πως θα επιτευχθεί η σύνδεση της πλειοψηφίας των πόλεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Μάλιστα, τα δύο έργα θα συμβάλουν συνδυαστικά στην άρση της απομόνωσης της Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλίας, βελτιώνοντας σημαντικά την προσβασιμότητα πολλών τουριστικών αξιοθέατων και θέρετρων των αντίστοιχων περιοχών.